Kære med-forældre!
Vi har fået en sød lille pige, hun er nu 6 måneder. Ammes primær, men er startet lidt på grød. Hun er så sød og nem. Sover godt, smiler meget og er rigtig social (når jeg er i nærheden!).
Min svigermor, som jeg kender meget lidt! Vi ses 6-8 gange om året. Primær til middage og fødselsdage, hvor der også er mange andre. Af den grund kender min datter hende heller ikke!
Svigermor er meget introvert og jeg har rigtig svært ved at læse hende.
Hver gang vi ses (siden baby var 1 uge gammel!!), er svigermor kommet med hentydninger om at hun gerne vil passe baby. Hun mener ikke det er noget problem at passe vores baby, da hun jo er så let!! Hun har slet ingen indsigt i at baby er let, fordi hun er sammen med sine forældre. Hun mener at baby vil være lige så let hvis hun passer hende.
Jeg har slet slet ikke lyst til at det skal ske! Jeg føler ikke hun aflæser babys signaler. Hun holder hende som et spædbarn og giver ingen øjenkontakt!
Min kæreste som også beskriver sin mor som introvert, mener at det er en selvfølge at svigermor skal passe baby. Ikke nu, men måske om 3-4 måneder. Det er i det hele taget meget svært at tale med ham om det, fordi han bare lukker ned og bliver rigid!
Jeg får det fysisk dårligt ved tanken om at efterlade baby ved svigermor!
Har andre oplevet noget lignende og har i nogen gode råd?
Jeg har overvejet at fortælle svigermor og min kæreste, hvad det kræver at passe “andres” baby. - Tryghed, en god relation, kendskab til babys signaler og at baby ser vedkommende en del i dagene op til. Så tror jeg nemlig svigermor bakker ud, så meget gider hun slet ikke lægge i det!
Knus
Anmeld
Citér