Faren og jeg taler selvfølgelig om det her, og vi er bevidste om, at det er en udfordring, der i sidste ende, kan ende ud i, at vi så må vælge ikke at være sammen. Det vil have konsekvenser for os allesammen.
Jeg er klar over, at et oplæg som dette afføder mange følelser hos alle, og jeg stiller i og for sig også op til øretæver i og med at jeg lufter det i et åbent forum. Min anke på nogle af indlæggene herinde kan være, at der mangler et blik for alle i det her, der er vores samlede familie.
Ville jeg ikke også være en dårlig mor for mit eget barn, hvis ikke jeg reagerer på det, som ikke er en optimal situation for hende ? Hvis hendes grænser skal overskrides, for at min stedddatters ikke bliver det ?
Det er et dilemma, og jeg er ikke ude på at polariserer det i en 'os mod hende' snak, men i min optik er den dynamik, der skabes mellem folk allerhelst et samspil, hvor alle giver og tager, med de kanter, der skal slibes, for at alle har det godt. Og hvis der slibes kanter er det ikke af ond mening, for så havde jeg ikke været i det - det var ikke været besværet værd - men derimod fordi jeg gerne vil finde en form, som er god for ALLE.
Anmeld
Citér