Jeg ved godt hvordan du har det.. jeg har selv en papsøn og han er virkelig en dejlig dreng. Men han er simpelthen opdraget på en måde hjemmefra (vi har ham hveranden weekend) som jeg har svært ved at relatere til.
Han tigger konstant om penge og alt drejer sig om penge og hvad alting har kostet og hvor meget han må få (selvom han kommer fra meget ringe kår) han spørger om han må få alt han ser når vi er ude at handle bare for at se om "den går". Han kan finde på at sige, "hvad er det for en gammel skodbil vi skal køre i", han smasker og har ingen maner når han sidder ved bordet og så ved han lige hvordan han skal sno både sin mor OG far om sin lille finger. Min mand giver ALTID efter overfor ham og jeg kan mærke, at det er min mands "ømme punkt", sikkert fordi han skal kompensere for at være weekendfar.
Jeg har nogle gange haft min papsøn alene hvis min mand har været ude at rejse og der er bare SÅ meget ro på og han er en helt anden dreng. Han er respektfuld, ydmyg, høflig, tigger ikke om penge og der er en helt anden ro.. alt det ændre sig når fx. min mand er tilstede. Jeg tror det er opmærksomhed han konstant søger og så er han enebarn og vant til at få ALT opmærksomhed hjemme, men hos os er han ikke den eneste tilstede som hjemme hos hans mor. Sikkert også derfor det går så godt når ham og mig er alene, så får han alt opmærksomheden.
Jeg synes det kan være drænende og vi har ham endda kun hveranden weekend og jeg kan faktisk gå et par dage op til vi skal have ham og tænke "åhhh nej" og have en lille knude i maven... men det går jo okay alligevel, jeg føler bare jeg nogle gange skal sluge en del kameler.
Forstår godt folk kommer lidt op i det røde felt af denne her snak fordi det er mødre herinde, men jeg tænker det er en vigtig dialog at tage for det er ret tabulagt....
Jeg tror i bund og grund det hele handler om opmærksomhed, men jeg er enig i hvad du skriver at din datter OGSÅ skal kunne være i det og ikke KUN din papdatter.
Puha et dilemma... jeg tror jeg ville tale med en professionel om hvordan man kan håndtere det.. for jeg tænker alene tid vil styrke forholdet, jeg har bare selv oplevet at så snart alene tiden er slut, så er det tilbage i samme mønster som før. Jeg tror din mand skal mere med på banen... (jeg har dog ikke lykkedes at få min mand med på banen, såååå det er ikke nemt)
Anmeld
Citér