@Stivdie, hendes adfærd kan helt sikkert tolkes som et barn, der ikke ved hvilket ben hun skal stå på, og som mangler en tryg tilknytning.
Den forankring i sig selv - at hvile - mangler hun nok, og det kommer til udtryk i hendes adfærd, som selvom den kommer fra et sted med et stort ønske om, at være en del af det hele, jo får den stik modsatte effekt.
Hun har ingen fritidsaktiviteter, har gået til nogle ting, men det dropper hun med den ene eller anden begrundelse. Tanken, at hun mangler den grundlæggende forståelse for de sociale spilleregler og 'cues' er en, der gør ondt, og som hun selvfølgelig skal hjælpes til. Men jeg tror faktisk, det er hovedet på sømmet.
Den her debat har været en process, og jeg har faktisk oplevet en weekend med mere rummelighed og en erkendelse af, at jeg har en aktiv rolle i, at skulle være den voksne, opdragende part.
Den del har nok været svær for mig, fordi jeg synes det er noget, man har med fra (små) barnsben af, men hvis man ikke har, så må det næstbedste være, at man får det med hen ad vejen - også i en lidt senere alder end jeg synes er helt optimalt.
Anmeld
Citér