Jeg er ikke pædagog men lærer og ved derfor kun, hvad vi ville gøre i skolen.
Som en har skrevet så er min grundlæggende forståelse også, at alle børn gør der rigtige/gode, hvis de kan. Derfor er det min ypperste opgave sammen med mine kollegaer at forsøge at skabe rammerne så alle elever kan det meste af tiden.
Derfor hvis vi oplevede en situation som den du beskriver, så ville vi selvsagt lave forskellige indsatser (og en del ville handle om praksis og fællesskabet og ikke alene være møntet på en enkelt elev).
Oplevede vi, at vi ikke med vores indsatser fil hjulpet hverken den enkelte elev eller fællesskabet, så ville vi kalde på en voksen - det vil sige vi ville kontakte ppr for pædagogisk/psykologisk rådgivning også med henblik på om eleven var korrekt placeret.
Hvis en forælder begyndte at bore i det, så ville vi fortælle som pædagogerne hos dig: vi er obs på det og I må have tillid til vores professionalisme. Vi ville ikke informere om tiltagene med mindre tiltagene krævede særlig støtte fra hjemmene, og vi ville slet ikke informere om ting der kunne gøre vi overskred vores tavshedspligt.
Hvis et forældrepar ikke har tilliden til de voksne professionelle så er det virkelig ærgerligt, men betyder måske det forældrepar skal overveje en flytning, for tillid er alfa og omega for et godt samarbejde (det er også tillid den anden vej fra mig til forældrene).
Så konsekvenser hmm jo det kan være det vurderes at et barn ikke har det bedst i det tilbud, men det er ikke en konsekvens men et nødvendigt skridt for at give alle børn de bedste vilkår.
Det er sådan nogenlunde i korte træk, hvad der sker på en skole.