Voldelig dreng

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. maj 2019

kamikaze

Mullemee skriver:

Det var mig, der var blevet slået, og det var bare EN lille ting. Hvis jeg skulle liste alle de ting, drengen gjorde - også ved de andre børn - ville jeg skrive en sæbeopera. Så hvis det bare havde været en enkeltstående situation, så havde jeg nok også trukket på skuldrene og tænkt: "Nå." Men her var et barn, som dagligt var voldig overfor de andre børn - og ja, han slog voldsomt, sparkede, drillede og rev de andre børn i håret, kastede sand i deres øjne i sandkassen - you name it. Så er man voldig og i mine øjne uden for pædagogisk rækkevidde. De andre børn var virkelig bange for ham.

Som jeg også skriver, så satte børnehaven en pædagog på som støtte og det betød alverden i børnehaven. Drengen er i dag et meget sødt barn, som er god til at indgå i fællesskabet og vellidt af de andre børn. Men før der blev gjort en reel indsats, så var der virkelig et problem. Så jeg kan godt forstå at TS gerne vil have mere viden om hvad der bliver gjort og ikke bare vil spises af med: Vi har styr på situationen.

Hvis han i dag er en sød og velfungerende dreng var han vel netop  indenfor pædagogisk rækkevidde?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2019

Mullemee

kamikaze skriver:

Hvis han i dag er en sød og velfungerende dreng var han vel netop  indenfor pædagogisk rækkevidde?

Ikke på daværende tidspunkt. 

Anmeld Citér

24. maj 2019

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Mullemee skriver:

Ikke på daværende tidspunkt. 

De tildelte ham ekstra støtte i form af en pædagog - han ændrede herefter adfærd - men var ikke indenfor pædagogisk rækkevidde? 

Anmeld Citér

24. maj 2019

Mullemee

Mor og meget mere skriver:

De tildelte ham ekstra støtte i form af en pædagog - han ændrede herefter adfærd - men var ikke indenfor pædagogisk rækkevidde? 

Ikke på daværende tidspunkt. Der forsøgte de alt det de kunne, men de andre pædagoger kunne ikke klare opgaven, så nej!

Anmeld Citér

24. maj 2019

Tommelise

Mullemee skriver:

Det var mig, der var blevet slået, og det var bare EN lille ting. Hvis jeg skulle liste alle de ting, drengen gjorde - også ved de andre børn - ville jeg skrive en sæbeopera. Så hvis det bare havde været en enkeltstående situation, så havde jeg nok også trukket på skuldrene og tænkt: "Nå." Men her var et barn, som dagligt var voldig overfor de andre børn - og ja, han slog voldsomt, sparkede, drillede og rev de andre børn i håret, kastede sand i deres øjne i sandkassen - you name it. Så er man voldig og i mine øjne uden for pædagogisk rækkevidde. De andre børn var virkelig bange for ham.

Som jeg også skriver, så satte børnehaven en pædagog på som støtte og det betød alverden i børnehaven. Drengen er i dag et meget sødt barn, som er god til at indgå i fællesskabet og vellidt af de andre børn. Men før der blev gjort en reel indsats, så var der virkelig et problem. Så jeg kan godt forstå at TS gerne vil have mere viden om hvad der bliver gjort og ikke bare vil spises af med: Vi har styr på situationen.

Jeg ville bestemt også få ondt i maven, hvis det var mit barn, der blev slået.

Men det er ikke sikkert, at personalet kan give dig mere viden om, hvad der bliver gjort uden at bryde deres tavshedspligt. 

Anmeld Citér

24. maj 2019

Mullemee

Tommelise skriver:

Jeg ville bestemt også få ondt i maven, hvis det var mit barn, der blev slået.

Men det er ikke sikkert, at personalet kan give dig mere viden om, hvad der bliver gjort uden at bryde deres tavshedspligt. 

Jeg er ikke trådstarter.  Jeg havde bare en voldsom oplevelse med et barn i min datters vuggestue.

Anmeld Citér

24. maj 2019

Tommelise

Mullemee skriver:

Jeg er ikke trådstarter.  Jeg havde bare en voldsom oplevelse med et barn i min datters vuggestue.

Nej, jeg kan godt se, at du ikke er TS, for du skriver under dit brugernavn.

Jeg tænkte bare, at det ikke er sikkert, at hun kan få så mange oplysninger.

Anmeld Citér

24. maj 2019

Mullemee

Tommelise skriver:

Nej, jeg kan godt se, at du ikke er TS, for du skriver under dit brugernavn.

Jeg tænkte bare, at det ikke er sikkert, at hun kan få så mange oplysninger.

Nej, det ved jeg. I vores institution valgte de dog at informere, da det var ret voldsomt.

Anmeld Citér

24. maj 2019

lineog4

Loa skriver:

Tror nu nok de fleste gerne vil være rummelige og så videre over for andres børn, men mon nogen vil lade det gå ud over deres eget barn, mens det andet barn lærer de sociale spilleregler? Øh nej tak.

Skal man accepterer at ens barn får slag, hver dag måske, fordi et andet barn måske har vanskeligheder/udfordringer hjemme eller andet? 

Det betyder jo ikke at man ikke har sympati med det andet barn, bare fordi man ikke ønsker at det går ud over ens eget barn.

Men hvad foreslår du så vi gør med de børn, der skal lære spillereglerne imens de lærer dem? Skal vi isolere dem eller...?

Nej det er ikke sjovt når ens barn kommer hjem og er ked af det af forskellige årsager. Det kan være fordi der er nogle der driller, nogle der slår eller andet - ja det kan faktisk være fordi ens eget barn ikke er helt så god til de sociale spilleregler som vi regner med og måske bliver misforstået af de andre børn.

mine børn har også i deres institutions lov mødt børn, der slog, der drillede, der holdt dem uden for osv. Og det har gjort sindsyg ondt i mit moderhjerte, men jeg har valgt at stole på de professionelle voksne omkring dem, og jeg har vidst, at umiddelbart var det ikke konstruktivt at jeg blandede mig med en masse brok, for selvsagt gjorde de voksne professionelle det Aller Aller bedste. 

En konstruktiv måde at blande sig er at invitere barnet med hjem og lege, for jo bedre relationer jo større sandsynlighed for at dril og slå stopper. 

For mig handler det egentlig ikke om, ar jeg er rummelig (er jeg forhåbentlig også), men det handler om min tillid til de voksne, der er sammen med mit barn.

Anmeld Citér

24. maj 2019

Loa

lineog4 skriver:

Men hvad foreslår du så vi gør med de børn, der skal lære spillereglerne imens de lærer dem? Skal vi isolere dem eller...?

Nej det er ikke sjovt når ens barn kommer hjem og er ked af det af forskellige årsager. Det kan være fordi der er nogle der driller, nogle der slår eller andet - ja det kan faktisk være fordi ens eget barn ikke er helt så god til de sociale spilleregler som vi regner med og måske bliver misforstået af de andre børn.

mine børn har også i deres institutions lov mødt børn, der slog, der drillede, der holdt dem uden for osv. Og det har gjort sindsyg ondt i mit moderhjerte, men jeg har valgt at stole på de professionelle voksne omkring dem, og jeg har vidst, at umiddelbart var det ikke konstruktivt at jeg blandede mig med en masse brok, for selvsagt gjorde de voksne professionelle det Aller Aller bedste. 

En konstruktiv måde at blande sig er at invitere barnet med hjem og lege, for jo bedre relationer jo større sandsynlighed for at dril og slå stopper. 

For mig handler det egentlig ikke om, ar jeg er rummelig (er jeg forhåbentlig også), men det handler om min tillid til de voksne, der er sammen med mit barn.

Jeg ved ikke hvad man skal gøre med de børn. Jeg er ikke fagperson eller ekspert på området.

Jeg er mor. Og har vel lov at udtrykke at JEG ikke bryder mig om, hvis mit barn er “offer” mens et andet barn skal lære at omgåes andre børn uden at slå. 

Fint nok at du har det fint med det, men jeg bryder mig ikke om det. 

Men forhåbentlig er det ikke kun pædagogernes opgave at hjælpe barnet på rette vej, forældre skulle vel også gerne gøre en indsats derhjemme. Og gerne så tidligt som muligt så barnet evt helt kunne undgå begynde at slå.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.