Loa skriver:
Tror nu nok de fleste gerne vil være rummelige og så videre over for andres børn, men mon nogen vil lade det gå ud over deres eget barn, mens det andet barn lærer de sociale spilleregler? Øh nej tak.
Skal man accepterer at ens barn får slag, hver dag måske, fordi et andet barn måske har vanskeligheder/udfordringer hjemme eller andet?
Det betyder jo ikke at man ikke har sympati med det andet barn, bare fordi man ikke ønsker at det går ud over ens eget barn.
Men hvad foreslår du så vi gør med de børn, der skal lære spillereglerne imens de lærer dem? Skal vi isolere dem eller...?
Nej det er ikke sjovt når ens barn kommer hjem og er ked af det af forskellige årsager. Det kan være fordi der er nogle der driller, nogle der slår eller andet - ja det kan faktisk være fordi ens eget barn ikke er helt så god til de sociale spilleregler som vi regner med og måske bliver misforstået af de andre børn.
mine børn har også i deres institutions lov mødt børn, der slog, der drillede, der holdt dem uden for osv. Og det har gjort sindsyg ondt i mit moderhjerte, men jeg har valgt at stole på de professionelle voksne omkring dem, og jeg har vidst, at umiddelbart var det ikke konstruktivt at jeg blandede mig med en masse brok, for selvsagt gjorde de voksne professionelle det Aller Aller bedste.
En konstruktiv måde at blande sig er at invitere barnet med hjem og lege, for jo bedre relationer jo større sandsynlighed for at dril og slå stopper.
For mig handler det egentlig ikke om, ar jeg er rummelig (er jeg forhåbentlig også), men det handler om min tillid til de voksne, der er sammen med mit barn.
Anmeld
Citér