Rugemødre er forkert i mine øjne. Hvis ikke man kan få børn gennem de fantastiske behandlingsmuligheder der findes i dag - bør man så ikke indse at man er en af de uheldige der ikke kan få børn? Måske skulle man adoptere i stedet.
I den konkrete sag, er min holdning at rugemoren ikke er en dårlig mor for børnene, bare fordi hun har svindlet sig til dem. Forældreskab handler ikke om biologi.
Jeg er sikker på at sådan en sag er hjernevridende for en dommer. Men dommeren må tænke på hvad der er bedst for børnene, og det er vel herudfra dommen er sat?
Jeg kom til at undre mig over; hvad er rugemorens perspektiv? Ville hun blot tjene penge? Det tvivler jeg på - for så havde hun ikke beholdt tvillingerne. Kunne manden ikke gøre hende gravid med barn nr 4? Var hendes intention udelukkende at skade andre? Hvornår besluttede hun sig for at beholde børnene?
Jeg tror, at jeg synes at børnene er rugemorens. Hun har båret dem under sit hjerte og givet dem livet. At hun så er tilkommet ægget og sædcellerne på en uetisk måde... Det er en anden sag.
Anmeld
Citér