Det at være rugemor....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. januar 2019

Anonym

NosaNosa skriver:

Rugemødre er forkert i mine øjne. Hvis ikke man kan få børn gennem de fantastiske behandlingsmuligheder der findes i dag - bør man så ikke indse at man er en af de uheldige der ikke kan få børn? Måske skulle man adoptere i stedet.

I den konkrete sag, er min holdning at rugemoren ikke er en dårlig mor for børnene, bare fordi hun har svindlet sig til dem. Forældreskab handler ikke om biologi. 

Jeg er sikker på at sådan en sag er hjernevridende for en dommer. Men dommeren må tænke på hvad der er bedst for børnene, og det er vel herudfra dommen er sat?

Jeg kom til at undre mig over; hvad er rugemorens perspektiv? Ville hun blot tjene penge? Det tvivler jeg på - for så havde hun ikke beholdt tvillingerne. Kunne manden ikke gøre hende gravid med barn nr 4? Var hendes intention udelukkende at skade andre? Hvornår besluttede hun sig for at beholde børnene? 

Jeg tror, at jeg synes at børnene er rugemorens. Hun har båret dem under sit hjerte og givet dem livet. At hun så er tilkommet ægget og sædcellerne på en uetisk måde... Det er en anden sag. 

Desværre er kvinden i denne omtalte sag ikke en god mor. Syntes hele denne sag er dybt rystende. Der er folk som i flere år har været bekymret for hendes børns ve og vel. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. januar 2019

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Desværre er kvinden i denne omtalte sag ikke en god mor. Syntes hele denne sag er dybt rystende. Der er folk som i flere år har været bekymret for hendes børns ve og vel. 

Uanset, hvordan de to yngste børn er kommet til verden, så reagerer omgivelserne vel, når de har reel bekymring for børns ve og vel? Jeg tænker, det i den forbindelse er sagen uvedkommende, at hun har svindlet og “ruget” - hvis børn lider overlast, kontaktes de sociale myndigheder. 

Anmeld Citér

9. januar 2019

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
Mor og meget mere skriver:

Uanset, hvordan de to yngste børn er kommet til verden, så reagerer omgivelserne vel, når de har reel bekymring for børns ve og vel? Jeg tænker, det i den forbindelse er sagen uvedkommende, at hun har svindlet og “ruget” - hvis børn lider overlast, kontaktes de sociale myndigheder. 

Lige pt. Er fb rødglødende, fordi der florerer screenshots, hvor hun søger pasning til dem, da de er 1 mdr og et andet opslag som er en lang smører om, at hun ikke elsker dem og ikke føler det er hendes.

Så tænker folk nok skal reagere, hvis det er

jeg synes dog, det er mega synd for børnene at det her florerer på nettet.. overalt i grupper på fb...

Anmeld Citér

9. januar 2019

Sprit25

Tullemoar skriver:

Lige pt. Er fb rødglødende, fordi der florerer screenshots, hvor hun søger pasning til dem, da de er 1 mdr og et andet opslag som er en lang smører om, at hun ikke elsker dem og ikke føler det er hendes.

jeg synes dog, det er mega synd for børnene at det her florerer på nettet.. overalt i grupper på fb...

Tjahe følelsen om at de ikke er hendes er jo reel nok. De er ikke hendes, jurdisk set, men hun har dem. Og det er forfærdeligt for hende, parret og børn. 

Anmeld Citér

9. januar 2019

Carina:-)

Ja de indlæg har jeg også læst.

Og er virkelig bekymret for de børn og ikke mindre hendes egne børn.

Er stødt ind i hende i en anden sammenhæng.

Og ingen tvivl om hun er et sygt afstumpet menneske.

Stakkels børn- Håber der seriøst stårnogen klar til at få dem til at blive normalt fungerende små mennesker i fremtiden.

Anmeld Citér

9. januar 2019

Carina:-)

Sprit25 skriver:

Tjahe følelsen om at de ikke er hendes er jo reel nok. De er ikke hendes, jurdisk set, men hun har dem. Og det er forfærdeligt for hende, parret og børn. 

Det er så kommet frem hun har snydt et 3 par.

Tænker ikke vi behøver have specielt ondt af hende.....

Anmeld Citér

9. januar 2019

Babilooo

Nu spørger jeg bare dumt .. men mange virker til at have stødt ind i hende eller kende hende. Jeg undre mig bare.. for hvorfor er hun så “kendt”

Anmeld Citér

9. januar 2019

Sprit25

Tjullehej skriver:

Nu spørger jeg bare dumt .. men mange virker til at have stødt ind i hende eller kende hende. Jeg undre mig bare.. for hvorfor er hun så “kendt”

Tænkte præcis det samme!

Anmeld Citér

9. januar 2019

Sprit25

Carina:-) skriver:

Det er så kommet frem hun har snydt et 3 par.

Tænker ikke vi behøver have specielt ondt af hende.....

Hun må fejle noget

Anmeld Citér

9. januar 2019

Hck

Profilbillede for Hck
Tjullehej skriver:

Hun har blandt andet selv været meget aktiv på fb, lavet mange live videoer, været medlem af flere køb og salg grupper (ikke altid med lige heldig udgang) har snydt i andre sammenhænge. Prøv at melde dig ind i international hyggegruppe (mener jeg den hedder)  der står en hel masse om hende  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.