Det at være rugemor....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. januar 2019

Loa

Anonym skriver:

Hvad så med kvinder, der benytter sig af en ægdonor fordi de ikke selv kan producere (gode) æg? Er de heller ikke mødre? 

Jo selvfølgelig. 

Ved godt at der er mange gråzoner. Synes bare i sådan en sag her hvor der er begået bedrageri, så fortjener hun sgu ikke at være mor til de her børn.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2019

Loa

Mor og meget mere skriver:

Hvis man nu ser på børnenes tarv i stedet for de voksnes, er der så nogen tvivl om, at man ikke rykker børn på +1 1/2 år væk fra den, de opfatter som deres mor, og planter dem et fremmed sted? 

Jeg tager selvsagt stor afstand fra den kyniske bedragerske. Men jeg er så inderligt modstander af “lej en livmoder”-tanken, at jeg et eller andet sted tænker, parrene har løbet en kolossal risiko, omgået dansk lovgivning og nu betaler prisen for det. Og børnene skal da under ingen omstændigheder straffes for de voksnes handlinger. 

Hvad tror du de børn kommer til at tænke om 10-15 år når/hvis de får sandheden af vide om deres mor og ophav?

Anmeld Citér

7. januar 2019

Ena

Loa skriver:

Jo selvfølgelig. 

Ved godt at der er mange gråzoner. Synes bare i sådan en sag her hvor der er begået bedrageri, så fortjener hun sgu ikke at være mor til de her børn.

Men fortjener børnene ikke at være hos deres mor, og ikke blive revet væk fra alt det, de kender, for at komme hjem til nogle fuldstændigt fremmede mennesker? 

Anmeld Citér

7. januar 2019

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Loa skriver:

Hvad tror du de børn kommer til at tænke om 10-15 år når/hvis de får sandheden af vide om deres mor og ophav?

Hvad tror du, det kan påføre dem af traumer at blive plantet om i den alder, de har nu? 

Anmeld Citér

7. januar 2019

Loa

Mor og meget mere skriver:

Hvad tror du, det kan påføre dem af traumer at blive plantet om i den alder, de har nu? 

Jeg ved det ikke. Siger ikke jeg er ekspert eller har den gyldne løsning, men jeg må vel for filan da have lov at syntes at det er røvhamrende unfair at der ingen konsekvenser er og at hun kan få lov at beholde fremmedes børn!!!

Anmeld Citér

7. januar 2019

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“
Loa skriver:

Jeg ved det ikke. Siger ikke jeg er ekspert eller har den gyldne løsning, men jeg må vel for filan da have lov at syntes at det er røvhamrende unfair at der ingen konsekvenser er og at hun kan få lov at beholde fremmedes børn!!!

Her er jeg enig.. det er hovedrystende, at hun kan stjæle andres børn, som hun “bare” er en opbevaring for... hun er på ingen måde biologisk knyttet til børnene.... stakkels den far, som er biologisk og som kun må se barnet en halv eller hel time engang imellem... i mine øjne burde de fjerne Alle børnene, da jeg mener hun på ingen måde, er mindet til at tage sig af børn... de er en handelsvare og bedre tjent i en anden familie med en masse kærlighed og et moralsk kompas... Det er bare min mening

Anmeld Citér

7. januar 2019

Tommelise

Mor11 skriver:

True. Men det er trods alt stadig noget rugemoren selv tilbyder 

Ja, men det er ikke sikkert, at hun på forhånd helt kan forestille sig, hvad det indebærer. 

Der er i det hele taget så mange etiske dilemmaer i det. 

Anmeld Citér

7. januar 2019

Mor11

Profilbillede for Mor11
Tommelise skriver:

Ja, men det er ikke sikkert, at hun på forhånd helt kan forestille sig, hvad det indebærer. 

Der er i det hele taget så mange etiske dilemmaer i det. 

100% enig. Men de gang det fungere synes jeg stadig det er fantastisk at det kan lade sig gøre. Men jeg ville nok aldrig selv turde hverken at benytte en eller lægge krop til. Mest fordi jeg ville frygte at knytte mig til barnet.  

Anmeld Citér

7. januar 2019

Tommelise

Mor11 skriver:

100% enig. Men de gang det fungere synes jeg stadig det er fantastisk at det kan lade sig gøre. Men jeg ville nok aldrig selv turde hverken at benytte en eller lægge krop til. Mest fordi jeg ville frygte at knytte mig til barnet.  

Det, som rugemoderen, har gjort i den aktuelle sag, er jo helt uden for almindelige menneskers fatteevne. Så iskoldt.

Men generelt bryder jeg mig ikke om konceptet. 

Selvfølgelig findes der rugemødre, som er totalt uselviske, og som virkelig ønsker at hjælpe barnløse.

Men der er altid en risiko for, at rugemoderen fortryder, og der er kyniske mellemhandlere, der presser fattige kvinder til at være rugemødre for rige barnløse vesterlændinge.

Og moralen skrider hos mange barnløse i deres jagt på at få drømmen opfyldt. 

Jeg ville aldrig selv være rugemor eller benytte mig af en. 

For mig ville adoption være en meget mere nærliggende løsning.

Anmeld Citér

7. januar 2019

Mor11

Profilbillede for Mor11
Tommelise skriver:

Det, som rugemoderen, har gjort i den aktuelle sag, er jo helt uden for almindelige menneskers fatteevne. Så iskoldt.

Men generelt bryder jeg mig ikke om konceptet. 

Selvfølgelig findes der rugemødre, som er totalt uselviske, og som virkelig ønsker at hjælpe barnløse.

Men der er altid en risiko for, at rugemoderen fortryder, og der er kyniske mellemhandlere, der presser fattige kvinder til at være rugemødre for rige barnløse vesterlændinge.

Og moralen skrider hos mange barnløse i deres jagt på at få drømmen opfyldt. 

Jeg ville aldrig selv være rugemor eller benytte mig af en. 

For mig ville adoption være en meget mere nærliggende løsning.

Helt enig det er mange downsides. Men ja, NÅR det lykkes, når rugeren gør det af hjerte og ikke nød osv osv osv men ja, risikoen ville også være for stor til at jeg ville overveje det nogensinde. Så hellere selv hjælpe et barn der intet har 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.