Altså hverken Anika eller rugemoren er biologisk mor til børnene. Den eneste der er knyttet til børnene biologisk set er Anikas mand.
Det er en omstændig sag. Og kvinden har uden tvivl svindlet. Jeg ved ikke hvad min holdning til alt det her, for det er indviklet og man må tænke på børnenes tarv. Lige nu er de hos den mor de altid har kendt. Ens egenskaber som mor forværres jo ikke af at man har svindlet.
Det er klart at Anika ikke har ret til samvær. Det har aldrig været hendes børn. Hvis hun skulle have ret til samvær, burde det andet par så ikke også have ret til samvær? For de er jo lige så lidt forældre til børnene - men det troede de jo at de skulle være/blive.
Der er en grund til at rugemødre ikke er lovligt i DK. Og når man vælger at rejse til et andet land uden en kontrakt med en advokat, så burde man selv tage ansvar og stille sig kritisk overfor hvad man kan risikere at blive udsat for.
Jeg begriber ikke at man kan snyde andre på den måde. Give dem forhåbninger om en baby, knuse deres drøm, føde deres børn alligevel. Lyve for sin mand.
En ting er sikkert; jeg går ikke ind for rugemødre. Uanset hvor mange love og paragraffer der grifles ned, vil der altid være smuthuller [såsom at tage til udlandet] og i sidste ende er det børnene det går ud over.
Anmeld
Citér