Det at være rugemor....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. januar 2019

Mor11

Profilbillede for Mor11
Sprit25 skriver:

Jeg har lige læst denne artikel omkring flere par, der er blevet snydt af en rugemor:  http://nyheder.tv2.dk/2018-09-27-den-falske-rugemor

Tænk at være så ondskabsfuld, men alligevel tænker jeg at der er en mening med det er ulovligt. 

Hvad tænker I? 

Jeg tillader anonyme svar, i tilfælde af nogle overvejer at bryde loven 

Jeg tænker rugemor konceptet er fantastisk hvis alle er indforstået osv. Men der burde altid være en kontrakt og nogen meget skrappe regler om dokumentation , men i dk er det jo ulovligt , så desværre var det en risiko parrene løb. Det er svært at fatte hvordan et menneske kan være så kynisk. Og hvordan man som sagsbehandler ikke kan tvivle på hendes psykiske helbred  Og evne til at være en empatisk forældre efter sådan et stunt .

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. januar 2019

Mrsopsand

Soonmom skriver:

Det er en svær og trist sag, men grundliggende er jeg faktisk enig i afgørelsen. Børnenes tarv er set og det er nu engang det det handler om. 

Hun er tiltalt for groft bedrageri, men hvad med parre e, de har valgt en rugemor, det er da også ulovligt  - eller er det fordi kriminaliteten ikke er "udført"

Jeg er ikke fan af rugemødre, jeg synes vi lander et sted hvor par træffer en afgørelse uden fornuft deri og jeg forstår godt det er ulovligt 

Det er ikke ulovligt at bruge en rugemor i Danmark. Det er ulovligt at søge efter en på nettet eller annoncere med det. Men det er ikke lovligt for læger at udføre behandlingen og derfor har de været udenlands for at få det lavet. Så parrene der er snydt står ikke overfor en straffesag de kan anklages for. 

Anmeld Citér

6. januar 2019

Abracadabra

Mor11 skriver:

Jeg tænker rugemor konceptet er fantastisk hvis alle er indforstået osv. Men der burde altid være en kontrakt og nogen meget skrappe regler om dokumentation , men i dk er det jo ulovligt , så desværre var det en risiko parrene løb. Det er svært at fatte hvordan et menneske kan være så kynisk. Og hvordan man som sagsbehandler ikke kan tvivle på hendes psykiske helbred  Og evne til at være en empatisk forældre efter sådan et stunt .

Jeg synes heller ikke, at det er voldsomt empatisk at ville leje en anden kvindes krop i 9 mdr... Hvad hvis hun var blevet voldsomt syg eller skadet under graviditet og fødsel? 

Anmeld Citér

6. januar 2019

Anonym

Loa skriver:

Ja det synes jeg faktisk når hverken æg eller sædcelle (sjovt nok) er fra hende.

Hvad så med kvinder, der benytter sig af en ægdonor fordi de ikke selv kan producere (gode) æg? Er de heller ikke mødre? 

Anmeld Citér

7. januar 2019

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Abracadabra skriver:

Jeg synes heller ikke, at det er voldsomt empatisk at ville leje en anden kvindes krop i 9 mdr... Hvad hvis hun var blevet voldsomt syg eller skadet under graviditet og fødsel? 

Ja, præcis - og hvad hvis hun trods alle gode intentioner og aftaler og løfter ikke kunne gennemføre at give barnet fra sig, men reagerede på det som den traumatiserende oplevelse, det vil være for mange kvinder? Kan man gøre psykisk lidelse op i penge, betale sig fra det? 

Anmeld Citér

7. januar 2019

Kay

Loa skriver:

Men hvis det ikke engang er hendes egne æg, hvordan kan børnene så være hendes??

Fordi i følge dansk lov er moren den der føder børnene lige meget hvor ægget kommer fra

Anmeld Citér

7. januar 2019

Kay

Sprit25 skriver:

Jamen det er så absurd! At man kan!

Ja der er det! Og så synd for de par og rugemorens x mand

Anmeld Citér

7. januar 2019

Kay

Soonmom skriver:

Det er en svær og trist sag, men grundliggende er jeg faktisk enig i afgørelsen. Børnenes tarv er set og det er nu engang det det handler om. 

Hun er tiltalt for groft bedrageri, men hvad med parre e, de har valgt en rugemor, det er da også ulovligt  - eller er det fordi kriminaliteten ikke er "udført"

Jeg er ikke fan af rugemødre, jeg synes vi lander et sted hvor par træffer en afgørelse uden fornuft deri og jeg forstår godt det er ulovligt 

De to par har ikke gjort noget ulovligt i denne sag... 

Og jeg er tildele enig iam skal gå efter barnets tarv... Men da jeg kender til familien kan jeg sige at jeg tror ikke det er barnets tarv at være sammen med hende

Anmeld Citér

7. januar 2019

Kay

Anonym skriver:

Er det hende der løj sit barn meget for tidlig født og senere dødt? Og har været i tv og udtalte hun ikke ville stoppe med at svindle med salg af ting. ?

Nej barnet lever og bor hos sin far

Anmeld Citér

7. januar 2019

Mor11

Profilbillede for Mor11
Abracadabra skriver:

True. Men det er trods alt stadig noget rugemoren selv tilbyder 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.