lineog4 skriver:
Jeg oplever ikke børn er blevet klogere generelt - egentlig oplever jeg desværre flere børn der starter i skolen med mindre ordforråd end tidligere... Det er ikke Ipadens skyld overhovedet, men en masse faktorer lagt sammen.
Jeg oplever heller ikke at børn er blevet mindre kloge generelt.
Jeg oplever de kan ting jeg ikke kunne, men jeg kunne ting de ikke kunne - og sådan er udvikling. Fx kunne jeg langt flere kabaler, jeg kunne flere kortspil, jeg læste langt flere bøger end mine egne børn (jeg havde jo ligesom ikke et fjernsyn der kunne give mig de gode historier, så det gjorde bøgerne) - jeg tror mit engelsk var ringere, jeg anede intet om at google og skulle jeg slå noget op så var det i et fysisk leksikon, så det med alfabetisk rækkefølge var enormt vigtigt...
Så summa sumarum - jeg ser skønne og dygtige børn præcis som for 20 år siden
Jeg siger ikke at klogskab kommer kun fra Ipad, men jeg oplever mange børn der kan mere engelsk før de starter i skole end jeg gjorde. Og der er virkelig nogle kvikke unge mennesker på gymnasium. De kan virkelig stille spørgsmål, og komme med argumenter.
Det er et svært emne at diskutere, for nogen vil opleve at deres børn lære mere og hurtigere(klogere) og andre vil opleve noget andet.
Ja, man lære af alt, ipad, verden, andre mennesker og sådan noget.
Jeg oplever sagtens at computer/Mobil/tablet sagtens kan ligges væk, og der bliver spillet kort, der bliver tegnet(og der er faktisk rigtig mange der skriver i notesbøger frem for computer)
Men igen, ja det er et svært emne, for du kan lave så, så mange studier og sådan, men det er bare forskelligt og sådan vil det altid være.
De kan være gode og de kan være dårlige, men lige frem at komme med den her skræmme kampagne synes jeg er for meget.
Nej, jeg vil ikke give mine børn en tablet, men de må gerne spille på min eller min mobil, også selvom at de er under 5 år. (youtube, ikke uden voksen)