Jeg er nu ikke så skræmt
Jeg synes ikke små børn skal hsve en ipad de egenrådigt bestemmer over brugen af, men det synes jeg nu heller ikke en 10årig skal.
Det må være de voksnes ansvar at lære ungerne om fornuftig brug. Ligesom alt andet. Jeg siger fx også nej til tv hvis mine ikke er trætte .så kan de lige så godt bruge deres krop og hoveder og finde på en leg eller vi kan spille et spil sammen.
Jeg købte 2 iPads sidste sommer. En til min dreng der skulle starte i skole hvor skolen havde sagt de brugte dem lidt af og til, og en til mig selv, til fælles brug hjemme .den mindste var 3år der
Bliver de brugt hjemme? Ja. Hvor tit? 1 time fordelt over ugen maks vil jeg tro.
Vi kunne sagtens undvære. Men derfor er jeg absolut heller ikke skræmt over de bsgsider der kan være, fordi mine unger viste sig ikke at være særlig sygeligt tiltrukket af denne her dims, som man ellers altid hører om. I perioder bruger de dem mere end sndre, både til spil og tv men i lange perioder ligger de sltså bare og samler støv.
iPad medtages ALDRIG til sociale arrangementer eller lign og de skal eddermaneme være udkørte før vi tænder for en tegnefilm på tv eller telefon når vi er sammen med andre mennesker.
Jeg kan ikke se hvorfor man skulle forbyde at ens barn brugte en iPad til det ene eller andet i begrænsede mængder af tid. Men omvendt synes jeg heller ikke man behøver anskaffe en iPad til sit lille barn. Men hvis familien har en til fælles brug (som mor og far har købt til dem selv som udgangspunkt fx) ville jeg ikke være hysterisk omkring at mit barn ikke måtte bruge den af og til. Slet ikke.
Anmeld
Citér