Hvorfor IPads til børn under 5 år?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11.454 visninger
94 svar
141 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
13. december 2018

Anonym trådstarter

Er jeg gden eneste der er bekymret for denne her Ipad udviking 

vores søn er den eneste i hans omkreds der ikke ejer en ipad eller får lov at lege med den, mens alle andre børn får lov 

synes det er så skræmmende alle de børn sidder i ipad efter de har været familien tam tam er der gået 2-4 timer og børnene bliver bare en lille smule træt VUPTI ipad tid, og min søn må lege alene - han vild så gerne lege med de andre børn men de vil lege ipad 

- Alle den nye forskning der kommer på Marknet siger ingen ipad til børn under 5 år da deres er så  lidt udvikling at de bliver afhængig af det dopamin der bliver udløst, når de klare en “opgave” og der kommer en lyd eller nogle “stjerner”

Vores søn får ikke lov at lege med vores mobiler hellere -

vores søn kommer hverdag hjem fra BH og siger forskellig ting er hans Ipad da han ikke ved hvad det er ( han har aldrig leget på en)

- er jeg den eneste der er bekymret vedrørende iPads Til små????

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. december 2018

Babilooo

Ja og nej.. det lyder som om du er lidt hysterisk bange for iPads. Altså man var også bange for computere og tv da det kom frem.

jeg synes det er synd at din søn slet ikke ved hvad det er.. skal de lege med det flere timer om dagen - nej. Alt med måde.

min søn snakker godt engelsk, fortæller om hvordan immunforsvaret virker og hvordan man borer olie og producerer sukker. Hvorfor ved han det..? Fra sin ipad. Der er rigtig mange gode videoer, som giver viden til børnene. 

I skolen benyttes det i undervisningen.

mht. Belønninger stukket den i hånden - ja man belønnes også ved at spise slik og andre ting som man skal behandle med måde. 

Og blot fordi børn til et arrangement får en ipad betyder det ikke at de altid får stukket den i hånden.

Anmeld Citér

13. december 2018

AlwaysAno

Jeg synes du er overbekymret. Som skrevet over var man også bange for tv, mobiler osv da det kom frem. Om 20 år er det ikke længere iPads vi er bekymret for men noget andet. 

Min holdning er at så længe det er lærerigt apps er det fint- og jeg synes da det er en god ide at kunne slappe af med sin iPad hvis man er træt og har fået nok efter en lang dag. Mine er 3 og 4 og har hver sin iPad. De bruger dem nok 30-60 minutter om dagen efter eget valg. Mest bruger de dem til at se "tv" på. Det er vel ligemeget om de ser det på fjernsynet eller på deres iPad tænker jeg...

Anmeld Citér

13. december 2018

Anonym trådstarter

Tjullehej skriver:

Ja og nej.. det lyder som om du er lidt hysterisk bange for iPads. Altså man var også bange for computere og tv da det kom frem.

jeg synes det er synd at din søn slet ikke ved hvad det er.. skal de lege med det flere timer om dagen - nej. Alt med måde.

min søn snakker godt engelsk, fortæller om hvordan immunforsvaret virker og hvordan man borer olie og producerer sukker. Hvorfor ved han det..? Fra sin ipad. Der er rigtig mange gode videoer, som giver viden til børnene. 

I skolen benyttes det i undervisningen.

mht. Belønninger stukket den i hånden - ja man belønnes også ved at spise slik og andre ting som man skal behandle med måde. 

Og blot fordi børn til et arrangement får en ipad betyder det ikke at de altid får stukket den i hånden.

Men forskning viser at de bliver lige så afhængig som narkomaner

-  Psykologer og læger er rasende når forældre kommer med deres teenager og børn og siger: Se min dreng han vild intet uden at lege ipad / pc - De siger selvfølge vild de det, der er blevet skabt en afhængighed da de fik dem så lille

- Den handler om deres hjerner at de er så lille og så modtagelig - Se os der fik mobil efter 25 år hvor vores hjerne VAR færdig udviklinget se hvor dumme vi ser ud når vi er på dem KONSTANT enda til fester og familie tam tam -

De bliver MERE afhængig end os, da de har fået dem så lille -

Forskning viser vores voksne hjerne kan ikke engang føle med alt den information vi har adgang til - Manden fra Sillicon Valley der opfandt scroll fortryder det nu! Da vores hjerner ikke kan følge med, alt den information vi får - Jeg snakker voksne hjerner 

Anmeld Citér

13. december 2018

Anonym trådstarter

AlwaysAno skriver:

Jeg synes du er overbekymret. Som skrevet over var man også bange for tv, mobiler osv da det kom frem. Om 20 år er det ikke længere iPads vi er bekymret for men noget andet. 

Min holdning er at så længe det er lærerigt apps er det fint- og jeg synes da det er en god ide at kunne slappe af med sin iPad hvis man er træt og har fået nok efter en lang dag. Mine er 3 og 4 og har hver sin iPad. De bruger dem nok 30-60 minutter om dagen efter eget valg. Mest bruger de dem til at se "tv" på. Det er vel ligemeget om de ser det på fjernsynet eller på deres iPad tænker jeg...

Du ret hvergang der kommer noget nyt så kommer der nye bekymringer -

men tv er for alle, det er ikke noget barnet har i sin egen Ipad ( hans egen lille verden) plus tv er ikke et FEED - BACK element, så de skaber slet slet ikke en afhængighed som iPads gøre

- Japan som er teknologisk foran os, ser hjerne struktur der har ændret sig, hos de børn der er meget på iPads - De er simpelthen blevet afhængig faktist nogle gange svarede til en narkoman! 

Deres forskning tyder på ingen under 5 år skal overhovedet ha en ipad 

Anmeld Citér

13. december 2018

AlwaysAno

Anonym skriver:

Du ret hvergang der kommer noget nyt så kommer der nye bekymringer -

men tv er for alle, det er ikke noget barnet har i sin egen Ipad ( hans egen lille verden) plus tv er ikke et FEED - BACK element, så de skaber slet slet ikke en afhængighed som iPads gøre

- Japan som er teknologisk foran os, ser hjerne struktur der har ændret sig, hos de børn der er meget på iPads - De er simpelthen blevet afhængig faktist nogle gange svarede til en narkoman! 

Deres forskning tyder på ingen under 5 år skal overhovedet ha en ipad 

Der er altås ingen forskel på om de set Paw patrol på deres iPad eller på fjernsynet. 

Anmeld Citér

13. december 2018

AlwaysAno

Og- mile spørger oftere efter fjernsynet end deres iPad så jeg tror ikke de er mere afhængig af deres iPad. Jeg tror i øvrigt slet ikke de er afhængige. De spørger kun efter begge dele når de er trætte og vi bare slapper af. Er vi nogle steder på tur eller lignede spørger de aldrig efter det.

Anmeld Citér

13. december 2018

Babilooo

Men der er altså ret mange videoer der er lærerige på youtube... og aps.

du lyder ærlig talt næsten panisk eller sygelig bange for iPads. Har du også kun en gammel Nokia?

Anmeld Citér

13. december 2018

A38

Jeg tror alle er enige om at det ikke er sundt for et lille barn at få stukket en ipad, hvor de så kan sidde helt ukritisk at zappe youtube-videoer i timevis.

Selvdølgelig skal der være en form for forældre-supervision ind over. Der findes gode apps med lærerige spil for de mindste (der skal man dog som voksen være lidt kildekritisk, så man ikke køber en app med skjult agenda og som er smækfyldt med reklamer mv.). Fremtiden er lig med ny teknologi, og jeg tror man er bedre stillet hvis man sætter sig ned sammen med barnet og hjælper det med at bruge iPaden fornuftigt, fremfor at blive forarget over at den bliver brugt som redskab i fx skolen.

Anmeld Citér

13. december 2018

Anonym trådstarter

AlwaysAno skriver:

Der er altås ingen forskel på om de set Paw patrol på deres iPad eller på fjernsynet. 

Enig...........

Det er lige meget........

det er mere de her spil der giver et feed-back og udløser deres dopamin 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.