Hvorfor IPads til børn under 5 år?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. december 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Arh makker. AL forskning siger? Kommer du så lige med nogle videnskabelige studier til at bakke det op? Al forskning er alligevel lidt af en påstand. Jeg er forresten psykolog. Og jeg er ikke rasende - jævnfør din kommentar om at psykologer er raaasende. De fleste af mine fagfæller er da heldigvis professionelle nok til ikke at reagere med raseri  du kommer med utrolig mange påstande og generaliseringer, som du slet ikke bakker op. Det må du lige gøre.

Her er noget men google endelig selv der er virkelig meget, Makker 

https://formaspace.com/articles/education/10-ways-ipad-will-impact-kids-development/

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. december 2018

Anonym trådstarter

IenFart skriver:

Det er et interessant emne, men det bliver lidt trættende når folk fremsætter deres pointer, som om de er missionærer som er kommet for at oplyse os andre fortabte stakler....

Fair nok 

Anmeld Citér

13. december 2018

Anonym trådstarter

Boyz2 skriver:

Mit barn på 4 år gør ikke. Hun spiller ikke memory på ipad, men med rigtigt brikker og med en rigtig levende modspiller.

hun har heller ikke lært at betjene en ipad.

herudover taler hun flydende engelsk, da hendes far er englænder. Du kan også lære engelsk af at se fx. Gurli gris på engelsk.

hendes læring foregår uden en ipad og sådan foregik min læring også da jeg var barn. Jeg mener ikke, at en ipad kan tilbyde mit barn noget læringsmæssigt, som rigtig leg eller omgang med rigtigt mennesker ikke kan.

jeg forstår godt, at det ikke behøver at være enten eller og at børn med iPads også leger og omgås rigtige mennesker. Hos os er en ipad til et lille barn bare ikke en mulighed, fordi vi mener, at det negative ved en ipad væsentligt overgår det positive. 

Jeg er enig med dig.

Anmeld Citér

13. december 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Er jeg gden eneste der er bekymret for denne her Ipad udviking 

vores søn er den eneste i hans omkreds der ikke ejer en ipad eller får lov at lege med den, mens alle andre børn får lov 

synes det er så skræmmende alle de børn sidder i ipad efter de har været familien tam tam er der gået 2-4 timer og børnene bliver bare en lille smule træt VUPTI ipad tid, og min søn må lege alene - han vild så gerne lege med de andre børn men de vil lege ipad 

- Alle den nye forskning der kommer på Marknet siger ingen ipad til børn under 5 år da deres er så  lidt udvikling at de bliver afhængig af det dopamin der bliver udløst, når de klare en “opgave” og der kommer en lyd eller nogle “stjerner”

Vores søn får ikke lov at lege med vores mobiler hellere -

vores søn kommer hverdag hjem fra BH og siger forskellig ting er hans Ipad da han ikke ved hvad det er ( han har aldrig leget på en)

- er jeg den eneste der er bekymret vedrørende iPads Til små????

Jeg ved ikke hvad der sker men jeg får ingen notifikation når nogle skriver på tråden mere -

så jeg ser ikke jeres svar / spørgsmål 

Anmeld Citér

13. december 2018

Anonym

Min søn er 3,4 år og har tablet. Den har han brugt siden han var knap 1,5 år. Men med måde. 

Han leger (af egen fri vilje) mere med sit legetøj end med tabletten. Derudover er han yderst intelligent og inden han blev 2 kunne han samtlige farver og tal både på dansk og engelsk. Takket være tablet. 

Han bruger den til youtube men også lærerige og udviklende spil som puslespil og hvor hvor han skal sætte ting i bokse i forskellige farver og størrelser. Finde ud af hvor dyr holder til, i luften, jorden eller vandet osv. 

Jeg synes du lyder hysterisk hvad angår iPads/tablets. 

Anmeld Citér

13. december 2018

IenFart

Profilbillede for IenFart
Boyz2 skriver:

Det kan være svært at have en debat stil alle kan lide.

jeg håber da, at du kan se bagom måden tingene udlægges på og forholde dig til budskabet. 

Jeg kommer nok til at virke missionerende, men det er kun fordi, det er et emne, jeg føler stærkt for. 

Det var ikke så meget dig jeg tænkte på

Og jo, jeg kan godt se budskabet bag ved ordene. Men hvis man har et vigtigt budskab man gerne vil ud med eller debattere på en konstruktiv måde så bør man overveje sit ordvalg. 

Men bestemt et vigtigt emne. Jeg tror det er vigtigt at være opmærksom på om skærmen altid er førstevalget når der skal vælges underholdning. Jeg tror ikke rigtig på den totale afholdenhed.

Anmeld Citér

13. december 2018

Anonym trådstarter

Sprit25 skriver:

Så tager vi liiige sølvpapirhatten af tak! 

iPads og tablets, fordi lad os starte med at skelne der, er gode! De fremmer børns udvikling og lærer dem ENORMT meget godt. 

Ja, de udløser dopamin, men hey det gør TV, slik, sex, cola, smøger og alt andet DEJLIGT! Det har intet at gøre med en konspirationsteori at gøre. 

Jeg gad virkelig godt se en kilde på at Steve ikke gav sin børn en iPad, grundet frygten for afhængighed. Steve levede selv enormt minimalistisk og var buddist. Han levede af nedfaldsfrugt, så tænker hans virke mod at give hans egne børn iPads skyldes noget andet. 

Derudover solgte Steve IKKE til børn. Han solgte til voksne....

Lol! Sølvpapir hatten  den er gode

Denne artikel er gode  

https://www.independent.co.uk/life-style/gadgets-and-tech/bill-gates-and-steve-jobs-raised-their-kids-techfree-and-it-shouldve-been-a-red-flag-a8017136.html

Anmeld Citér

13. december 2018

Anonym trådstarter

Det var ikke så meget dig jeg tænkte på

Og jo, jeg kan godt se budskabet bag ved ordene. Men hvis man har et vigtigt budskab man gerne vil ud med eller debattere på en konstruktiv måde så bør man overveje sit ordvalg. 

Men bestemt et vigtigt emne. Jeg tror det er vigtigt at være opmærksom på om skærmen altid er førstevalget når der skal vælges underholdning. Jeg tror ikke rigtig på den totale afholdenhed.

Om du hentyder til mig TS

Har jeg ALDRIG været gode at formulere mig på skift, men jeg er hellere ikke blogger jeg er en mor, og synes det er vildt provokernede at jeg må kun udtale mig om jeg er dygtigt til at formulere mig

jeg er ordblind

dette er ikke politikken ..... 

Anmeld Citér

13. december 2018

Anonym trådstarter

Sprit25 skriver:

Så tager vi liiige sølvpapirhatten af tak! 

iPads og tablets, fordi lad os starte med at skelne der, er gode! De fremmer børns udvikling og lærer dem ENORMT meget godt. 

Ja, de udløser dopamin, men hey det gør TV, slik, sex, cola, smøger og alt andet DEJLIGT! Det har intet at gøre med en konspirationsteori at gøre. 

Jeg gad virkelig godt se en kilde på at Steve ikke gav sin børn en iPad, grundet frygten for afhængighed. Steve levede selv enormt minimalistisk og var buddist. Han levede af nedfaldsfrugt, så tænker hans virke mod at give hans egne børn iPads skyldes noget andet. 

Derudover solgte Steve IKKE til børn. Han solgte til voksne....

https://www.whatisdryeye.com/kids-and-ipads-the-good-bad-and-the-ugly/

Anmeld Citér

13. december 2018

Anonym

https://meremobil.dk/2017/05/ipads-stimulerer-boerns-leg-fantasi/

En hurtig google søgning giver begge slags resultater. Forskere der fraråder og forskere der anbefaler. 

Her er en hvor det anbefales at de starter så tidligt som muligt da det stimulerer barnet. 

Ja der er ogsp negative. Og der er endda artikler der siger at der ikke er nok forskning på området. 

Alle artikler fra samme periode og fra forskellige kilder. 

Malt med måde. 

Selvfølgelig er det ikke sundt for et barn uanset alder at sidde i timevis om dagen. Men det er heller ikke skadeligt at de sidder er par timer om ugen. 

Synes faktisk det er rigtig synd at din søn ikke engang ved hvad det er. Det sætter han langt bagud til når du mener at han er stor nok. 

Sid sammen med ham og leg med spillene med ham. Se youtube med dyr og farver og snak om tingene. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.