Hvorfor IPads til børn under 5 år?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. december 2018

Anonym trådstarter

Hck skriver:

Men må dit barn så spille et læringsspil, må det f.eks spille vendespil på engelsk selvom han er under 5 ?, eller andre spil som der strengt taget kan have en læringsværdi ?. Må han som 4 årig lærer at navigere i og betjene en ipad ?

Mange specifik spørgsmål - det her er rigtigt nemt

jeg mente spil og Børn under 5 år

- Behover ikke komplicere ting - 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. december 2018

IenFart

Profilbillede for IenFart

Det er et interessant emne, men det bliver lidt trættende når folk fremsætter deres pointer, som om de er missionærer som er kommet for at oplyse os andre fortabte stakler....

Anmeld Citér

13. december 2018

Loa

Anonym skriver:

Er jeg gden eneste der er bekymret for denne her Ipad udviking 

vores søn er den eneste i hans omkreds der ikke ejer en ipad eller får lov at lege med den, mens alle andre børn får lov 

synes det er så skræmmende alle de børn sidder i ipad efter de har været familien tam tam er der gået 2-4 timer og børnene bliver bare en lille smule træt VUPTI ipad tid, og min søn må lege alene - han vild så gerne lege med de andre børn men de vil lege ipad 

- Alle den nye forskning der kommer på Marknet siger ingen ipad til børn under 5 år da deres er så  lidt udvikling at de bliver afhængig af det dopamin der bliver udløst, når de klare en “opgave” og der kommer en lyd eller nogle “stjerner”

Vores søn får ikke lov at lege med vores mobiler hellere -

vores søn kommer hverdag hjem fra BH og siger forskellig ting er hans Ipad da han ikke ved hvad det er ( han har aldrig leget på en)

- er jeg den eneste der er bekymret vedrørende iPads Til små????

Hvorfor er det du mener det er skidt at børnene spiller spil hvor de bliver “belønnet” når de gør det rigtigt? (Og jeg spørger fordi jeg vitterligt ikke kender til de negative ting ved det) 

Er det anderledes end når barnet samler et puslespil i virkeligheden og forældrene klapper og roser barnet? Burde det ikke være det samme stof der udløses? 

Anmeld Citér

13. december 2018

Boyz2

Profilbillede for Boyz2

Men må dit barn så spille et læringsspil, må det f.eks spille vendespil på engelsk selvom han er under 5 ?, eller andre spil som der strengt taget kan have en læringsværdi ?. Må han som 4 årig lærer at navigere i og betjene en ipad ?

Mit barn på 4 år gør ikke. Hun spiller ikke memory på ipad, men med rigtigt brikker og med en rigtig levende modspiller.

hun har heller ikke lært at betjene en ipad.

herudover taler hun flydende engelsk, da hendes far er englænder. Du kan også lære engelsk af at se fx. Gurli gris på engelsk.

hendes læring foregår uden en ipad og sådan foregik min læring også da jeg var barn. Jeg mener ikke, at en ipad kan tilbyde mit barn noget læringsmæssigt, som rigtig leg eller omgang med rigtigt mennesker ikke kan.

jeg forstår godt, at det ikke behøver at være enten eller og at børn med iPads også leger og omgås rigtige mennesker. Hos os er en ipad til et lille barn bare ikke en mulighed, fordi vi mener, at det negative ved en ipad væsentligt overgår det positive. 

Anmeld Citér

13. december 2018

Anonym

Jeg kan bare ikke se behovet for en barn skal slappe af med en ipad, hvad gjorde vi da vi var lille?

alt forskning siger det er no go, og piger fraråde at ha smartphonen da de er teenagere pga. Selvværd og selvtillid siger nye forsknings ( jeg ved det er fuldstændig urealtiske, da de lever på deres smartephones ) men det er meget ødelæggende for pigernes selvværd 

Arh makker. AL forskning siger? Kommer du så lige med nogle videnskabelige studier til at bakke det op? Al forskning er alligevel lidt af en påstand. Jeg er forresten psykolog. Og jeg er ikke rasende - jævnfør din kommentar om at psykologer er raaasende. De fleste af mine fagfæller er da heldigvis professionelle nok til ikke at reagere med raseri  du kommer med utrolig mange påstande og generaliseringer, som du slet ikke bakker op. Det må du lige gøre.

Anmeld Citér

13. december 2018

Mortilah

Jeg synes det er skrækkeligt når vi er til familiehalløj og ungerne sidder i andre værelser med hver deres ipad. Finder det virkelig forfærdeligt at de ikke kan/vil/skal sidde ved bordet og bare føre en alm lille samtale på tværs af generationer og måske kede sig en kort stund. Eller at ingen griber til de farveblyanter og manuelle spil der er stillet frem. Trist. Mine får ikke lov. Har ikke noget imod ipad i begrænsede mængder. Min datter sidder fx også med den nu og ser en film fordi jeg skulle ha fuldkommen ro til et vigtigt opkald for lidt siden.. i den slags situationer bruger jeg den som “udvej” af en svær situation. 

Anmeld Citér

13. december 2018

Sprit25

Så tager vi liiige sølvpapirhatten af tak! 

iPads og tablets, fordi lad os starte med at skelne der, er gode! De fremmer børns udvikling og lærer dem ENORMT meget godt. 

Ja, de udløser dopamin, men hey det gør TV, slik, sex, cola, smøger og alt andet DEJLIGT! Det har intet at gøre med en konspirationsteori at gøre. 

Jeg gad virkelig godt se en kilde på at Steve ikke gav sin børn en iPad, grundet frygten for afhængighed. Steve levede selv enormt minimalistisk og var buddist. Han levede af nedfaldsfrugt, så tænker hans virke mod at give hans egne børn iPads skyldes noget andet. 

Derudover solgte Steve IKKE til børn. Han solgte til voksne....

Anmeld Citér

13. december 2018

Boyz2

Profilbillede for Boyz2
IenFart skriver:

Det er et interessant emne, men det bliver lidt trættende når folk fremsætter deres pointer, som om de er missionærer som er kommet for at oplyse os andre fortabte stakler....

Det kan være svært at have en debat stil alle kan lide.

jeg håber da, at du kan se bagom måden tingene udlægges på og forholde dig til budskabet. 

Jeg kommer nok til at virke missionerende, men det er kun fordi, det er et emne, jeg føler stærkt for. 

Anmeld Citér

13. december 2018

Anonym trådstarter

Arh makker. AL forskning siger? Kommer du så lige med nogle videnskabelige studier til at bakke det op? Al forskning er alligevel lidt af en påstand. Jeg er forresten psykolog. Og jeg er ikke rasende - jævnfør din kommentar om at psykologer er raaasende. De fleste af mine fagfæller er da heldigvis professionelle nok til ikke at reagere med raseri  du kommer med utrolig mange påstande og generaliseringer, som du slet ikke bakker op. Det må du lige gøre.

Og jeg er sygeplejeske....

Er din speciale børn? 

Du har ret ikke alle psykologer er vred over sådan noget, jeg snakker mens om der der forsker/arbejder i afhængighed hos børn osv.

de artikler jeg læser er meste engelske -

men den ene jeg har lagt op den der noget om depression, angst pga ApS osv.

der er virkelig virkelig meget forskning så jeg behøver ikke engang link noget - google negative benefits af ipads in children 

og bare fordi man er psykolog ved man sørme ikke alt, om alting makker.......

det handler i den grad hvad du arbejder med ....... og om man er dygtigt���� 

Anmeld Citér

13. december 2018

Anonym trådstarter

Loa skriver:

Hvorfor er det du mener det er skidt at børnene spiller spil hvor de bliver “belønnet” når de gør det rigtigt? (Og jeg spørger fordi jeg vitterligt ikke kender til de negative ting ved det) 

Er det anderledes end når barnet samler et puslespil i virkeligheden og forældrene klapper og roser barnet? Burde det ikke være det samme stof der udløses? 

Rigtigt godt spørgsmål ...... 

har en mega gode artikel der svarer lige på dette spørgsmål, skal se om jeg kan finde den 

men når du samler et puslespil får du jo ikke den er lyd eller nogle stjerner som man gøre i ipad osv.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.