Nu har jeg læste hele tråden igennem flere gange og ka kun slutte mig til flertallet her, om ik at tage ting så nær, lær at trække på skulderen og bare sige ja ja det er han, og sådan er det jo så forskelligt..
Jeg har selv en lille fis og en ret så stor fis, og begge dele gir altså lige mange kommentar.
Min den ældste er født 6 uger før tid, og brugte str 80-86, da hun begyndte i børnehave. Hun spiste og voksede som hun skulle, hun var bare lille og folk blev tit imponeret over at wow hun ku snakke fuldstændig rent og med mange svære ord og sætninger osv osv, når nu hun var så lille... Også blev de overrasket over at hun feks var 3 1/2 år, eller mere.
Da hun blev 4-41/2, fik hun vokseværk og kom for første gang over sin kurve. Nu ligger hun i den normale ende i højde osv.
Den store har overbid og ska derfor ha bøjle på et tidspunkt. Hold nu op jeg ved ik hvor mange gange, jeg har været nød til at forklare folk, at nej det skyldes ik overforbrug af sut, det skyldes hendes fars lækre gener. Heldigvis har vi også altid taget det med humor, så meget endda, at hun i 1 klasse havde leget hun var en kanin, da hun sku ha taget skolefoto. Det billede gav et mega godt grin, vil jeg lige hilse og sige
Min den mindste har altid været større i højde og drøjde end de andre i dagpleje, børnehave og nu også lidt i skolen, hvor hun lige er startet i 0 klasse. Der er mange der fejlagtigt tror at hun nok nærmer er 7 år, end at hun lige er blevet 6. Nogle gange kommentere folk på, om hvorfor hun ik har lært at læse endnu, hvor vi så har fortalt, at det lære hun nok når hun starter i skole, hvorefter de spørg om hun er blevet holdt et år tilbage, mens de kigge medfølgende på os..
Har også fået en del kommentar ala årh hvad, er det ren fløde, du har i de babber....
Har fået en del kommentar på, at hold da, det er svært at tro, at de 2 er søstre, når den store er så tynd og den lille er så godt i stand og på trods af, at der næsten er 4 års forskel på mine piger, så bruger de samme str t-shirt, shorts, cardigans osv. Den eneste forskel er i bukser, hvor de har forskellige benlængde. Kommentar til det er at ih hvor er det praktisk, fordi så ka vi da spare mange penge, når nu at de alligevel bare ka bruge det samme tøj.
Min den lille har langt krøllet hår, mens den store har helt glat hår. Hold nu op hvor har vi mange gange stået i butikker, og folk er kommet hen og har klappet den lille på håret, men de har kommenteret på hvor smukke krøller hun har, mens den store har stået helt usynlig ved siden af. Det har ført til mange mærkelige samtaler, og på et tidspunkt var den store ked af, at hun aldrig fik opmærksomhed, og forslog at vi klippe alt lillesøsters hår af. Vi tog self en snak om, at de mennesker der gjorde sådan nogle ting, måske var lidt ensomme, og at måske syntes lillesøster at det var skørt at fremmede mennesker klappede hende på hovedet, og bare gerne ville ha hår som sin storesøster. Nu har vi self ingen problemer længer i forhold til krøller eller ej.
I min familie er jeg den "lille" Jeg er "kun" 1.68 høj, både min mor, far, bror og søster er meget højre end mig. Min søster er feks 1.80 høj og smuk som en model. Folk har alle dage kommenteret på, hvor vildt det er, at vi er søstre. Hun er høj og mørk, og jeg er lav og lys. Hun er tynd og jeg er tyk og listen med forskelligheder fortsætter.
Min pointe i den lange er smøre er, at hvis jeg sku lade mig gå på, af at folk kommentere på forskellige ting, hva enten det drejer sig om mine børn, mig osv, så har vi installeret en mental PYT KNAP, som vi bare trykker på... Vh Stine