Loa skriver:
Wow du er da godt nok ikke en særlig fleksibel pædagog.
Ja undskyld, men jeg tænker når man vælger det fag/DP og lign, så brænder man for det man laver. Og som en DP der forhåbentlig brænder for hendes DP børn, så kan jeg virkelig ikke se hvad en SMS/mail skulle spolere hele hendes ferie for.
Hader folk deres arbejde så meget, at en reminder om det i deres ferie, er nok til at ødelægge ferien.
Den SMS/mail TS kunne skrive, ville måske MAX forstyrrer en halv time i alt af DPs ferie.
Jeg forestiller mig at sådan noget sker sjældent for alle faggrupper, så det er vel lige til at overleve én gang....
Så fordi man har brug for at koble af i sin ferie, så hader man sit arbejde ?
Man kan brænde så meget for sit job, at man ender med at brænde ud. Hvem gavner det ?
En DP står til rådighed 48 timer om ugen. Og hvis hun ikke ønsker at stå til rådighed ud over det, så er hun ufleksibel ?
Nej, det tager ikke max. en time. DP kan ikke lade være med at forholde sig til det. Hendes tanker vil sikkert være optaget af problemet, hvordan hun bedst takler det, og om hun skal kontakte sin dagplejepædagog.
Det vil tage fokus fra hendes egen familie.
Lærere er en lidt anden faggruppe, men før reformen af lærernes arbejdstid, da blev de kontaktet VIRKELIG mange gange.
Og som du kan se af flere af de ovenstående svar, så kan man - hvis man har kursister - også blive kontaktet. Der er én, der skriver, at hun bliver stresset af at blive kontaktet i ferien. Det er absolut ikke sundt.
Jeg synes, man skal respektere andre menneskers fritid og ferier.