Kontakte dagplejemor i hendes ferie?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. august 2018

Tommelise

Marie2016 skriver:

Ellers kunne man jo vende den om. Måske er din dp glad for, at blive adviseret om, at der er fundet lus i dag? Nu har hun haft mulighed for, at bede jer andre om at kæmme jeres børn, så hun ikke risikerer, at I afleverer børn med lus i morgen. Så når hun vælger at skrive ud klokken 18, kan hun (forhåbentlig) undgå, at stå med lus i hele huset. 

På den måde kunne man jo tænke, at den anden mor har gjort dp en tjeneste ved at orientere asap.

Der er jo enormt stor forskel på en kort meddelelse om lus og så på en problemstilling omhandlende 2 psykiske diagnoser.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. august 2018

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Jeg er lidt nysgerrig om hvad TS gjorde? Og om alt gik godt?

Anmeld Citér

20. august 2018

Marie2016

Tommelise skriver:

Der er jo enormt stor forskel på en kort meddelelse om lus og så på en problemstilling omhandlende 2 psykiske diagnoser.

Ja, det er vi da helt enige om. Min pointe var bare, at tingene måske ikke altid er så sort/hvide, som de bliver fremstillet, når det drejer sig om balancen mellem privat og professionel for en dp. Og det synes jeg at eksemplet med lusene illustrerer rigtig fint. Nogle dagplejemødre vil måske hade sådan en forstyrrende besked efter arbejdstid, mens andre vil være glade for den, fordi den giver dem mulighed for at være lidt på forkant.

Anmeld Citér

20. august 2018

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
AlwaysAno skriver:

At kontakte dagplejemor i ferien?
Okay normalt ville jeg aldrig ringe til vires dagplejemor angående mit barn i hendes ferie, men jeg overvejer virkelig om jeg burde gøre det i netop denne situation. Vores dp mor kommer tilbage fra sommerferie på mandag. I løbet af ferien har vores søn fået 2 diagnoser på børnepsyk- været igennem et følelsesmæssigt helved i en gæstedagpleje og er nu angst for at skulle i dagpleje igen.
Jeg tænker det er relevant at hun er forberedt inden han kommer, og også fordi det ikke rigtig er en snak jeg kan nå at tage i garderoben- og hun kan ikke passe ham uden at vide hvordan han har haft det med dagpleje de sidste par uger.
Så- bør jeg kontakte hende i morgen, eller måske vente til på søndag- eller burde jeg helt lade være og så give hende en kort brief mandag morgen og tage den senere?��‍♀️��‍♀️

Spørg hende.. (Ved godt man ikke kan når man står i ferien) 

men når man aflevere/møder hende første gang, så spørg hende hvad hun vil/gider. Hvilke ting hun gerne vil vide før barnet kommer efter ferie/weekend. Hvornår man må kontakte hende(hvis man må) hun er et menneske, og har ret til at sige fra, men måske er hun også fleksibel(hun behøver jo ikke læse dem, mens de står midt i vandland. )

arbejdsmail/mobil, har de det? 

Anmeld Citér

20. august 2018

jjuhl

Profilbillede for jjuhl

Jeg har siden min den store altid spurgt om hvornår de gerne vil have besked om sygdom eller anden vigtig information. Dette gælder både deres faste dp mødre og deres gæstedagplejere. Måske det har været mere aktuelt hos os da jeg aflevere sent(= står sent op) så ved sygdom har jeg altid givet besked aftenen før eller engang i løbet af natten så de har kunne give kontoret besked om en ledig plads fra morgenstunden og ikke først kl 8. Første gang satte jeg vækkeuret og ringede så snart dp åbnede, men det var jeg lidt træt af eftersom jeg nærmest lige var kommet i seng så derfor spurgte jeg hvad de helst ville. Kunne aldrig drømme om at skrive en sms søndag aften med mindre jeg havde fået lov.  Sørger dog altid for at raskmelde eller give en update på sygdom inden lukketid. På nær de gange vi har været indlagt, men der har det været dp der har taget kontakt til mig for at høre nyt. Vores dp'er har også sendt besked ud en søndag aften hvis de viste de ville være sygemeldt dagen efter. 

Måske der var flere der lige skulle få clearet med dp hvad de ønskede???

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.