Kontakte dagplejemor i hendes ferie?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. august 2018

Mortilah

Hvis jeg var dp ville jeg gerne have haft besked. Men kan læse mig til at der er mange som ser anderledes på det, med at blive kontaktet i ferien. Så ville jeg nok sende en kort mail og skrive jeg ikke forventer noget svar- men blot til info. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. august 2018

Rockertand

AlwaysAno skriver:

At kontakte dagplejemor i ferien?
Okay normalt ville jeg aldrig ringe til vires dagplejemor angående mit barn i hendes ferie, men jeg overvejer virkelig om jeg burde gøre det i netop denne situation. Vores dp mor kommer tilbage fra sommerferie på mandag. I løbet af ferien har vores søn fået 2 diagnoser på børnepsyk- været igennem et følelsesmæssigt helved i en gæstedagpleje og er nu angst for at skulle i dagpleje igen.
Jeg tænker det er relevant at hun er forberedt inden han kommer, og også fordi det ikke rigtig er en snak jeg kan nå at tage i garderoben- og hun kan ikke passe ham uden at vide hvordan han har haft det med dagpleje de sidste par uger.
Så- bør jeg kontakte hende i morgen, eller måske vente til på søndag- eller burde jeg helt lade være og så give hende en kort brief mandag morgen og tage den senere?��‍♀️��‍♀️

Din indgangsvinkel er egoistisk. Din dagplejemor skal ikke forstyrres i ferien, du må sørge for, at du har tid til en ordentlig samtale mandag, således at din dagplejemor og dit barn får den bedste forudsætning.

Anmeld Citér

16. august 2018

Nybruger2021

Min mor er ohså selv dagpleje mor, og jeg ved hvor meget hun “hader” han blive kontaktet i hendes ferie. Så jeg vil sige nej

Anmeld Citér

17. august 2018

Newsence

Prøv at vende den om. 

Ville du syntes det var fedt at enten dit eller farens arbejdede ringede i jeres ferie? Ville det være ok at nogle ringede og forstyrrede jeres kostspare ferie fordi de liiige syntes at netop deres problem var vigtig nok? 

Ked af at sige det men dit barn er en i mængden.  Dit barn er DPs arbejde. Og jeres DP holder sikkert af dit barn, MEN det gør DPs familie nok ikke og det er dem der bliver svigtet. Og sagt koldt og kontant så er dit barn og den absolute svære situation du står i, bare ikke vigtig nok. Du kender det sikkert selv. Hvad er vigtigst for dig? Din familie eller andres familie? Din egen ikk? Og sådan er det også for DP. Man holder jo ferie af en grund. For at koble af og glemme jobbet. Respekter ferien og DP og DPs familie og privatliv. 

Du må tage den mandag hvis ikke der er andre muligheder. Hvis pædagogen er inde i situationen må du bede hende være tilstede når du aflevere mandag og så stole på at det har hun kompetencer til at klare med DP. Du må arbejde med hvad du har og så lade DP have sin ferie i fred ( som du sikkert også selv ville ønske) 

Anmeld Citér

17. august 2018

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg ville sørge for at tage fri/omsorgsdag de første par dag hun er tilbage og så ville jeg ringe til dp mor når hun er på job igen og spørge om hun har tid til at snakke en af de dage. Så ville jeg derefter aflevere mit barn. 

Jeg ville ikke ringe i ferien. Har hun en arbejdsmail eller er det også hendes private? Hvis det kun er arbejdsmail kan du skrive til hende så er det jo op til hende om hun vil tjekke sin arbejdsmail i ferien. 

Anmeld Citér

18. august 2018

Skouboe

Jeg ville have sendt en kort SMS og spurgt om der evt. var et tidspunkt du kunne ringe på, men jeg har også et job, hvor jeg aldrig holder mere ferie/weekend/aften end at mit arbejde, beredskabet, borgere mv. kan finde på at ringe. Nogen gange hjælper jeg og andre gange beder jeg om at vi tales ved efter ferien.

Anmeld Citér

18. august 2018

lineog4

Uha jeg er lidt vægelsindet, startede med at skrive, at jeg ville vurdere på en skala fra et til ti og så sende en sms, hvis det virkelig var vigtigt. Mens jeg skrev kom jeg til at tænke på min datter gik i børnehave, da hendes lillesøster døde (her er vi oppe på en 10 i vigtighed) og jeg kunne jo ikke ringe i weekenden og fortælle det (hun døde natten mellem fredag og lørdag), men måtte ringe tidligt mandag morgen og fortælle og og så sige, at vi kom ned med hende for hun havde bedst af ar få hverdag og ikke mor og far i chok. Og det gik jo helt okay, de var parate til at modtage, og de havde ikke tid til snak med os udover krammet og det gør os ondt.

Så når jeg tænker efter, så tænker jeg egentlig du skal lade DP have sin ferie og så sætte din lid til at den pædagogiske ansvarlige som ved det hele, nok skal klæde DP på og ja så så om en anden skriver, lad mandag være en dag hvor du fx køber dig fri, eller kan møde senere og sæt tid af til aflevering (ville jeg gøre ligegyldigt om DP vidste det eller ej, for 5 uger hjemme er som at starte forfra).

Held og lykke på mandag - håber din søn hurtigt finder den gode rutine i kendte omgivelser 

Anmeld Citér

19. august 2018

Rundtpågulvet

Hmm, bare for lige at sætte det i perspektiv. ville du overveje at ringe til en vuggedstuepædagogen hvis dit barn gik i vuggestue?

De fleste kan sagtens forstå at vuggestuepædagoger har ferie, så hvorfor i alverden har dagplejere ikke samme ret til sin ferie ...

Jeg er dagplejer og er jævnligt blevet kontaktet i min fritid, min mand har endda oplevet at en forældre han mødte i netto, bad ham videregive en besked til mig :-).

Jeg synes at du skal tage fri mandag og ringe og bede om en samtale med dagplejer, evt et møde i middagsstunden, når børnene sover. 

Når det så er sagt, så er jeg meget dedikeret i mit job og har aldrig haft noget imod at besvare en sms udenfor arbejdstid. Jeg har kolleger, der konsekvent ikke besvarer sms og ej heller låser døren op før lige på slaget.

Med en arbejdsuge på 48+ timer synes jeg egentlig også at vi fortjener at have fri når vi har fri :-)

Anmeld Citér

19. august 2018

lineog4

Rundtpågulvet skriver:

Hmm, bare for lige at sætte det i perspektiv. ville du overveje at ringe til en vuggedstuepædagogen hvis dit barn gik i vuggestue?

De fleste kan sagtens forstå at vuggestuepædagoger har ferie, så hvorfor i alverden har dagplejere ikke samme ret til sin ferie ...

Jeg er dagplejer og er jævnligt blevet kontaktet i min fritid, min mand har endda oplevet at en forældre han mødte i netto, bad ham videregive en besked til mig :-).

Jeg synes at du skal tage fri mandag og ringe og bede om en samtale med dagplejer, evt et møde i middagsstunden, når børnene sover. 

Når det så er sagt, så er jeg meget dedikeret i mit job og har aldrig haft noget imod at besvare en sms udenfor arbejdstid. Jeg har kolleger, der konsekvent ikke besvarer sms og ej heller låser døren op før lige på slaget.

Med en arbejdsuge på 48+ timer synes jeg egentlig også at vi fortjener at have fri når vi har fri :-)

Ja det er nogle gange ulempen ved at arbejde i egen by (hvilke en dp selvsagt gør). Selv når man rammer Føtex træt og med uglet hår en lørdag morgen, så kan man støde ind i forældre og man skal lige rette ryggen og ikke ligne en, der lider af tømmermænd og en del gange skal man også lige forholde sig til om Peter nu havde en god dag i onsdags, eller den der side i matematikbogen, den har godt nok drillet. Eller gyseren, når man er totalt upædagogisk med eget barn der kaster sig skrigende på gulvet og man samtidig nikker og smiler til den mor man skal have skole/hjem samtale med om en uge og man skal tale om barnets udfordringer med fx at sidde oh lytte til en fælles besked (og det er i hvert fald ikke fordi jeg er lige så i upædagogisk som den dag du så mig i Irma).

Anmeld Citér

19. august 2018

Abracadabra

Rundtpågulvet skriver:

Næh, men jeg da ringe til vuggestuen. 

Hvis drengen har været hjemme i 5 uger, skal han måske have korte dage i starten, men han behøver formentlig ikke blive helt hjemme yderligere er par dage. 

Når man er dagplejer, er grænsen mellem privat og professionel jo noget uklar. At skrive en mail er i mine øjne ok. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.