Newsence skriver:
Sjovt at læse at man da bare må ligge intetessetimer. Husk at de interesse timer er uden løn og at DP i forvejen arbejder 48 timer om ugen. Interessetimer er vel noget man selv vælger fordi det har inteteesse for en. Men en SMS fra en forældre midt i ferien er vel ikke DPs interesse men nærmere forældrenes.
Det er ikke DPs ansvar at have en arbejdsmail. Det er forældrenes ansvar at respektere DP ordenligt.
Må indrømme jeg ikke forstår hvorfor det gør en forskel om DP har børn eller ej. DP har ferie. Hvorfor skal kun børnefamilier respekteres? Måske er DP sammen med sit barnebarn som DP ser sjældent. Måske ser DP sin voksne datter der bor langt væk osv. Børn eller ej.
Og hvad skulle det hjælpe TS at skrive en mail der ikke bliver læst?
ts du vidste dit barn skulle starte mandag og så er det DIT ansvar at få tingene til at hænge sammen uden at forstyrre DP i hendes ferie. Har DU sat dig i en situation hvor du ikke har mulighed for at give dit barn en rolig opstart er det DIT problem- ikke DPs.
Er selv pædagog og har flere gange oplevet at forældre mener de da bare kan forvente jeg er til rådighed i min fritid. Jeg bliver da gerne 30 længere på arbejde fordi de ikke kan forlade et møde og så ikke kan hente inden for åbningstid ( pyt med at jeg selv skal hente børn)
jeg svare da gerne på deres spørgsmål nede i byen lørdag mens min familie står og venter osv. NEJ jeg har F.
Fri.
Man skal huske som forældre at selvom pæd/ DP holder af ens børn så er man stadig en i mængden. Det er en professionelt forhold ikke er forhold med kærlighed.
Jeg er lærer og jeg lægger interesserimee, men som du siger er det fordi det er en interesse. Og det skal siges med det samme, at det ikke er hverken at tale med forældre eller forberede specifikt undervisning, men det er at læse faglitteratur enten om mine fag eller om pædagogik/didaktik. Men der er ingen, der skal "kræve", at jeg gør det....
Jeg er helt enig med dig, tænker dog godt man kan skrive en mail, men ikke forvente den bliver læst før ferien er slut og da slet ikke før man afleverer mandag morgen, for måske har dp haft børn fra åbningstid.
Jeg holder af mine elever på et professionelt plan, men et af mine succeskriterier for ferier pver 2 uger er, at jeg lige skal tænke en ekstra gang i forhold til navnet for så har jeg koblet helt af. Jeg skal også gerne lige have glemt mit skema og min kode til intra.
Det at arbejde i et omsorgsfag er sibdsyngr givende, men det trækker også på dig som menneske og netop for min familie og mig selv er det super vigtigt, at jeg koblet af og husker, at de vigtigste børn i min verden er mine egne (det glemmer jeg nogle gange i hverdagen og kan hos bare håbe på de møder tilsvarende lærere/pædagoger der også glemmer det lidt i hverdsgen).