Kontakte dagplejemor i hendes ferie?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14.482 visninger
64 svar
177 synes godt om
16. august 2018

AlwaysAno

At kontakte dagplejemor i ferien?
Okay normalt ville jeg aldrig ringe til vires dagplejemor angående mit barn i hendes ferie, men jeg overvejer virkelig om jeg burde gøre det i netop denne situation. Vores dp mor kommer tilbage fra sommerferie på mandag. I løbet af ferien har vores søn fået 2 diagnoser på børnepsyk- været igennem et følelsesmæssigt helved i en gæstedagpleje og er nu angst for at skulle i dagpleje igen.
Jeg tænker det er relevant at hun er forberedt inden han kommer, og også fordi det ikke rigtig er en snak jeg kan nå at tage i garderoben- og hun kan ikke passe ham uden at vide hvordan han har haft det med dagpleje de sidste par uger.
Så- bør jeg kontakte hende i morgen, eller måske vente til på søndag- eller burde jeg helt lade være og så give hende en kort brief mandag morgen og tage den senere?��‍♀️��‍♀️

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. august 2018

Kay

Hvis du har hendes mobil nr. Så ville jeg sende hende en sms om at du gerne vil tale med hende inden mandag og kort hvad det drejer Sig om og bede hende ringe til dig når hun har tid... Så kan hun selv vælge hvornår det passer ind i hendes ferie

Anmeld Citér

16. august 2018

Ciss

Kan du sende hende en e-mail?

Det tror jeg, jeg ville have gjort. Så kan man forklare ting ordentlig uden tidspres, og hun kan læse det, når det passer hende. Evn kan du søndag sende en tekstmelding om at du har sendt hende en e-mail med info, fordi dit barn har haft problemer i ferien.

Anmeld Citér

16. august 2018

Mom

Profilbillede for Mom

Hvis dit barn har fået flere diagnoser, samt har det svært, så tænker jeg at DP slet ikke skal passe ham på mandag, men at du istedet skal bede om et møde inden han kommer i pasningen igen. Både for DP's skyld, men så sandelig også for dit barns.

Jeg ved godt at det sikkert giver udfordringer for jer ifht jobs, men det må der kunne findes en løsning på.

Anmeld Citér

16. august 2018

StineW79

Profilbillede for StineW79
Mom skriver:

Hvis dit barn har fået flere diagnoser, samt har det svært, så tænker jeg at DP slet ikke skal passe ham på mandag, men at du istedet skal bede om et møde inden han kommer i pasningen igen. Både for DP's skyld, men så sandelig også for dit barns.

Jeg ved godt at det sikkert giver udfordringer for jer ifht jobs, men det må der kunne findes en løsning på.

Jeg sku lige til at skrive det samme!

Udover det tænker jeg du ska kontakte dagplejepædagogen i morgen, og forklare dem de nye informationer omkring dit barn. På den måde får hun også mulighed for at hjælpe din dagpleje med at få extra hjælp/nye kompetencer til at hjælpe dit barn.

Jeg ville ik kontakte dp, før på mandag, hvor i evt må holde barnet hjemme, også få en gode og grundig snak omkring det hele. Vh Stine 

Anmeld Citér

16. august 2018

AlwaysAno

Dagplejepædagogen er helt inde i det. 

Vi har haft ham hjemme i 5 uger nu fordi han ikke kunne være i gæstedagplejen- vi kan IKKE holde ham hjemme mere. Hans nye diagnoser har jo heller ikke ændret på hvordan han har det i sin dagpleje på den måde- nærmere hvordan han skal tackles.

Anmeld Citér

16. august 2018

Ccamilla

Profilbillede for Ccamilla
Så er min barsel officielt slut - og ferien begynder :)

Hvis dagplejepædagogen er kontaktet, ville jeg kontakte hende igen, for at høre hvordan og hvorledes med opstart på mandag. Det kan være, at pædagogen kommer forbi så, for at sætte dagplejeren ind i det. 

Dagplejens ferie skal respekteres til fulde. Min mor er dagplejer, der er næsten ingen grænser for, hvad hun er blevet kontaktet med i hendes ferie - der er en pædagog netop af sådanne årsager.

Anmeld Citér

16. august 2018

Mom

Profilbillede for Mom
AlwaysAno skriver:

Dagplejepædagogen er helt inde i det. 

Vi har haft ham hjemme i 5 uger nu fordi han ikke kunne være i gæstedagplejen- vi kan IKKE holde ham hjemme mere. Hans nye diagnoser har jo heller ikke ændret på hvordan han har det i sin dagpleje på den måde- nærmere hvordan han skal tackles.

Men der skal vel lægges en plan for hvordan han så skal tackles. Min mening  er at det vil være synd for både DP og jeres dreng at sende ham afsted på mandag. Også fordi jeg mener at du ikke skal kontakte DP i hendes ferie.

Anmeld Citér

16. august 2018

esioul

AlwaysAno skriver:

At kontakte dagplejemor i ferien?
Okay normalt ville jeg aldrig ringe til vires dagplejemor angående mit barn i hendes ferie, men jeg overvejer virkelig om jeg burde gøre det i netop denne situation. Vores dp mor kommer tilbage fra sommerferie på mandag. I løbet af ferien har vores søn fået 2 diagnoser på børnepsyk- været igennem et følelsesmæssigt helved i en gæstedagpleje og er nu angst for at skulle i dagpleje igen.
Jeg tænker det er relevant at hun er forberedt inden han kommer, og også fordi det ikke rigtig er en snak jeg kan nå at tage i garderoben- og hun kan ikke passe ham uden at vide hvordan han har haft det med dagpleje de sidste par uger.
Så- bør jeg kontakte hende i morgen, eller måske vente til på søndag- eller burde jeg helt lade være og så give hende en kort brief mandag morgen og tage den senere?��‍♀️��‍♀️

NEJ NEJ NEJ...

Jeg synes ikke det er rimeligt at kontakte hende i hendes ferie. Arbejde er arbejde - fritid er fritid.. 

Lad hende holde ferie med hendes familie og tag den med hende mandag. 

Anmeld Citér

16. august 2018

koeapabshicar

Jeg synes du skal kontakte dp pædagogen eller kontoret. Det er derfor de er der :-) Dagplejeren holder ferie og det er ikke okay at kontakte hende :-)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.