Anden læge?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. juli 2018

Iby1210

Anonym skriver:

Tak, jeg har fået taget en blodprøve i dag 

Kom endelig med en Update  håber det bliver godt

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juli 2018

Anonym

Soonmom skriver:

Men hvorfor? - har hørt om at man kan få ts og det har jeg også selv fået, men har aldrig hørt om blodprøverså jeg spørger stadig hvorfor? - hvad skal det hjælpe? 

Det hedder psykisk omsorg. Samme grund som man vælger at scanne en der har  mistet sit barn flere gange. det samme det gør sig gældende når mor får ekstra støtte for en sikkerheds skyld. Og så kan de bper også opfange om det udvikler sig som det skal eller for meget (mola) 

Og så er praksis også sådan får at dokumentere hvor mange graviditeter og aborter der er tale om så patienten kan få hjælp. 

Omvendt hvorfor skulle du have en bp? Du kan da bare vente og se om testen bliver positiv eller du får din mens? 

Anmeld Citér

20. juli 2018

1518

Soonmom skriver:

Men hvorfor? - har hørt om at man kan få ts og det har jeg også selv fået, men har aldrig hørt om blodprøverså jeg spørger stadig hvorfor? - hvad skal det hjælpe? 

I TS’ tilfælde vil det vel være for at bekræfte en graviditet, så hun, i tilfælde af gentagne aborter, kan blive henvist til udredning?

Anmeld Citér

20. juli 2018

Loa

1518 skriver:

I TS’ tilfælde vil det vel være for at bekræfte en graviditet, så hun, i tilfælde af gentagne aborter, kan blive henvist til udredning?

Men kan en PB ikke vise "falsk" gravid? Eller vise et normalt/højt tal nu, og hvis den så går til grunde, går der jo alligevel et stykke tid før det daler, gør der ikke?

Ikke at jeg har spor imod at TS får en blodprøve - synes absolut der er værre måder at bruge vores velfærdspenge på.

Anmeld Citér

20. juli 2018

Soonmom

Anonym skriver:

Det hedder psykisk omsorg. Samme grund som man vælger at scanne en der har  mistet sit barn flere gange. det samme det gør sig gældende når mor får ekstra støtte for en sikkerheds skyld. Og så kan de bper også opfange om det udvikler sig som det skal eller for meget (mola) 

Og så er praksis også sådan får at dokumentere hvor mange graviditeter og aborter der er tale om så patienten kan få hjælp. 

Omvendt hvorfor skulle du have en bp? Du kan da bare vente og se om testen bliver positiv eller du får din mens? 

Fordi at mistanke om gul skal tages alvorligt 

Anmeld Citér

20. juli 2018

Anonym

Soonmom skriver:

Fordi at mistanke om gul skal tages alvorligt 

Mistanke om gul på baggrund af en svag test? Lyder lidt søgt.. 

Og du tænker ikke gentagne aborter skal tages alvorligt? Mola graviditet? 

Anmeld Citér

20. juli 2018

Anonym

Loa skriver:

Men kan en PB ikke vise "falsk" gravid? Eller vise et normalt/højt tal nu, og hvis den så går til grunde, går der jo alligevel et stykke tid før det daler, gør der ikke?

Ikke at jeg har spor imod at TS får en blodprøve - synes absolut der er værre måder at bruge vores velfærdspenge på.

Man får som regel taget to  

Uanset skal graviditeten bekræftes for patienten stadig kan betragtes som abortus happitus patient 

Anmeld Citér

20. juli 2018

Anonym trådstarter

HBV skriver:

Jeg synes det er under lavmålet at ts bliver angrebet sådan herinde. Hav dog et ♥  

Soonmom hvordan kan du forsvare din blodprøve med en svag streg og svine ts til med den baggrund hun har ?  en streg er en streg og dit argument er bestemt ikke bedre end ts'. Jeg har aldrig oplevet aborter men kan kun forestille mig hvor ufatteligt hårdt det må være. Ja, det koster penge at analysere en blodprøve men en hCG koster altså ikke mere end en D-vitamin test, som er i den dyrere kategori  !  

Til ts, jeg håber din spire bliver hvor den er og en stor krammer fra mig

Tak 

Anmeld Citér

20. juli 2018

Anonym trådstarter

Loa skriver:

Så vidt jeg ved kan de ikke vise falsk positiv. Men ja, en enkelt blodprøve kan man ikke bruge til så meget. Man skal kigge på udviklingen  Jo, det tager lige lidt tid før den falder, hvis det er gået til grunde, især hvis hcg har været højt. Derfor skal man bruge mere end en blodprøve 

Anmeld Citér

20. juli 2018

Soonmom

Anonym skriver:

Mistanke om gul på baggrund af en svag test? Lyder lidt søgt.. 

Og du tænker ikke gentagne aborter skal tages alvorligt? Mola graviditet? 

Det er nu meget normalt.

nej det tænker jeg ikke, da kroppen højst sensynligt selv vil udstøde det og man hverken kan gøre fra eller til, hvorimod graviditet uden for livmoderen, er pænt alvorligt 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.