Anden læge?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. juli 2018

Ciss

Krysser fingre for dig ts!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juli 2018

Anonym trådstarter

Soonmom skriver:

Jeg gider ikke svare ts for bliver ved med at skulle skive det samme

En streg er ikke en streg, jeg fik blodprøver pga svagstreg og gået lang tid over, derfor var der mistanke om gul og i så danne tilfælde synes jeg det er fint med blodprøver og det gælder ALLE også ts, så er ikke dobbeltmoralsk.

Men en tydelig streg (som jeg går ud fra ts har, da hun på intet tidspunkt har sagt noget andet) synes jeg det er spild af tid og resurser at tage blodprøver 

Man mistænker ikke en gul på baggrund af nogle tests der ikke udvikler sig. Der vil man nærmere mistænke en biokemisk abort. Tro mig, jeg ved det  Der skal andre indikationer til for at mistænke en gul. Jeg siger ikke at det er forkert at DU har fået bp, pga. mistanke om gul (hvis der altså reelt var en mistanke om det). Jeg synes det er helt fint at man tager blodprøver, hvis man mistænker en gul. Jeg siger bare det er ekstremt dobbeltmoralsk at du ikke synes det er okay at jeg får bp, men fint at du gør? En streg er en streg! Du kunne lige så godt have ventet og betalt for en scanning selv. De fleste gul bliver alligevel udstødt af kroppen. Og bare fordi at blodprøver ikke udvikler sig som de skal, og man derved har en reel mistanke om gul, skal man alligevel scannes. Det lader endnu en gang til at du ikke ved særlig meget om emnet, så jeg vil igen råde dig til at undersøge hvordan det hele hænger sammen.
Jeg ved ikke hvorfor du bliver ved med at gå ud fra at jeg havde tydelige tests, når jeg har skrevet at de ikke udviklede sig og flere gange har skrevet til dig at jeg har blødt!!
Endnu en gang siger jeg udvikling, beviser og støtte. Som jeg også skrev til dig, så er der større chance for at gennemføre en efterfølgende graviditet, hvis man får støtte, og blodprøver er for mange en støtte. Der er noget der hedder IMUS, som tidligere hed TLC (tender loving care), hvor man bl.a. støtter ved at give blodprøver, så man måske ikke skal gå alene med sin angst og frygt for at miste igen, i flere uger før man kan få en scanning. Hvis de ikke stiger som de skal, kan det selvfølgelig give en ekstra bekymring, men der er mange der gennemfører en graviditet ved denne ”behandling”. Derudover så har jeg også allerede fortalt dig, at bp kan fortælle hvornår man kan forvente at se hvad på scanninger. Prøv nu lige selv at sætte dig ind i tingene. Hvis du ikke gider det, så lad være med at udtale dig om ting du ikke ved noget om.
Hvad det skal hjælpe? Ikke andet end at give afklaring og støtte. Lige som en scanning. Hvad skal en scanning hjælpe? Der er jo intet at stille op. Det er bare rart at få den afklaring, uanset hvilken vej det går. Jeg har desværre været i det her i mange år, og ved efterhånden ret meget om det.

Anmeld Citér

20. juli 2018

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
Soonmom skriver:

Jeg gider ikke svare ts for bliver ved med at skulle skive det samme

En streg er ikke en streg, jeg fik blodprøver pga svagstreg og gået lang tid over, derfor var der mistanke om gul og i så danne tilfælde synes jeg det er fint med blodprøver og det gælder ALLE også ts, så er ikke dobbeltmoralsk.

Men en tydelig streg (som jeg går ud fra ts har, da hun på intet tidspunkt har sagt noget andet) synes jeg det er spild af tid og resurser at tage blodprøver 

Det har jeg aldrig hørt om før. Jeg har altid fået at vide at en streg er en streg af lægen, og man kan ikke måle om HCG falder i en test,og hvis den bliver svagere, kan der er flere ting, der kan være skyld i det?  F

Det andet har jeg aldrig hørt om så det kan jeg ikke rigtigt udtale mig om  

Anmeld Citér

20. juli 2018

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Til TS: hvornår skal du have næste blodprøve? Og giver du en Update? 

Anmeld Citér

20. juli 2018

Anonym

Soonmom skriver:

Det er nu meget normalt.

nej det tænker jeg ikke, da kroppen højst sensynligt selv vil udstøde det og man hverken kan gøre fra eller til, hvorimod graviditet uden for livmoderen, er pænt alvorligt 

Google mola og ma før du snakker om udskillse  

Gentagne spontane aborter er  ikke normalt, derfor skal det dokumenteres og udredes. 

Stof skifte sygdomme - bindevævs sygdomme - aktiv endo- bløder sygdomme - autonome sygdomme 

Er alle sygdomme der kan gå kroppen til at udskille raske foster og det skal naturligvis behandles og støttes med blod prøver. 

Kan stadig ikke se hvordan en for tidlig taget test kan være indikation på en gul 

Anmeld Citér

20. juli 2018

Anonym trådstarter

Tak for alle jeres svar (bortset fra soonmom). Det er rart med noget støtte  
Jeg fik taget en hcg i går, og tallet var på 5xx! Jeg har ikke blødt siden i går, men jeg går hele tiden og venter på at der kommer mere. Men med det hcg, er jeg en del mere beroliget nu. Selvfølgelig skal der kigges på udviklingen (og jeg har fået en tid mandag også), men det er da en god start  Jeg troede ikke at jeg ville blive så påvirket af det her, men det er vist noget jeg aldrig slipper :/ Jeg har bare aldrig blødt i de graviditeter, der er kommet langt.

Anmeld Citér

20. juli 2018

Anonym trådstarter

Iby1210 skriver:

Kom endelig med en Update  håber det bliver godt

Der er en update 

Anmeld Citér

20. juli 2018

Iby1210

Anonym skriver:

Der er en update 

Det er godt med fine tal nu håber vi og beder at lille spiren bliver der hvor den skal og vokser sig stor og stærk 

Anmeld Citér

20. juli 2018

Soonmom

Anonym skriver:

Google mola og ma før du snakker om udskillse  

Gentagne spontane aborter er  ikke normalt, derfor skal det dokumenteres og udredes. 

Stof skifte sygdomme - bindevævs sygdomme - aktiv endo- bløder sygdomme - autonome sygdomme 

Er alle sygdomme der kan gå kroppen til at udskille raske foster og det skal naturligvis behandles og støttes med blod prøver. 

Kan stadig ikke se hvordan en for tidlig taget test kan være indikation på en gul 

Læst lige engang hvad jeg skriver, jeg skrive de fleste gange og her tænker jeg fx på ma (men det scanner man jo også for at finde ud af)

Nej det er ikke normalt og self skal man udredes, men det kan du ikke bruge en blodprøve til. 

Igen læs hvad jeg skriver jeg var gået længe over tid og kunne kun teste MEGET svagt positivt så det var ikke en for tidlig test 

Anmeld Citér

20. juli 2018

Anonym

Soonmom skriver:

Læst lige engang hvad jeg skriver, jeg skrive de fleste gange og her tænker jeg fx på ma (men det scanner man jo også for at finde ud af)

Nej det er ikke normalt og self skal man udredes, men det kan du ikke bruge en blodprøve til. 

Igen læs hvad jeg skriver jeg var gået længe over tid og kunne kun teste MEGET svagt positivt så det var ikke en for tidlig test 

Jeg har læst alt hvad du skriver. Jeg er bare ikke enig. Jeg giver simpelthen op at debattere med dig. Du vil bare have ret. Det giver jeg dig ikke! Jeg trækker mig blot. 

Læg dog mærke til at du er den eneste i denne her tråd der kører rundt i om at det er fair eller ej. 

Du besvarer heller ikke et eneste spørgsmål man stiller dig. Det er simpelthen ikke til at holde ud! Læs denne tråd igennem igen og se om du ikke kan se lidt indad. Du var forkert på den og uanset hvor meget du prøver at retfærdiggøre det, var du grov og unødvendig hård i din retorik. 

Praksis i dk er blodprøver ved gentagne aborter og det er det uanset hvad du syntes om det, og kan du bare ikke leve videre uden en retfærdiggørelse af den praksis anbefaler jeg du henvender dig til den instans der opfandt den og så må du klage til den instans der har indført den. Held og lykke med det. 

Indtil da accepter at kvinder får blodprøver også selv om du ikke forstår det eller enig. 

Generelt spring dem over hvis de vægger en debat i dig for det er ikke i orden at opfører sig sådan over for sårbare kvinder. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.