Anden læge?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. juli 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Så vi skal betale for din vished når du kan vente 3 uger og betale for en tidlig scanning der kan give tydeligere svar? 

Jeg synes ikke jeg har brug for sådanne negative svar. Ja, vel ligesom vi betaler for alt muligt andet. Det er ret almindelig at tage blodprøver, når der er tale om gentagne aborter. Det kan godt være det ikke kan gøre en forskel for selve graviditeten, men det kan det for mig. Derudover så har blodprøver tidligere hos mig vist, at det ikke længere gik som det skulle, uden at min krop selv har udstødt det. Og nej, en scanning om 3 uger, kan ikke nødvendigvis give svar! �� Jeg håber da ikke du finder ud af hvordan det føles at være gravid, når man har været det igennem som jeg har. Men måske skulle du prøve, at have lidt mere empati for andre.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juli 2018

Anonym trådstarter

Hck skriver:

Først vil jeg sige at det er da rigtig øv at du har mistet tidligt flere gange før, men tænker også at hvad vil du helt konkret bruge den blodprøve til nu, ( akut hos en anden læge) er det for at bekræfte en graviditet?. Det er ikke min mening at dunke dig oven i hovedet, men blot en undren over at det skal gå så stærkt. 

For at se om graviditeten udvikler sig som den skal. Og ja, også for at bekræfte graviditeten, så den "tæller", hvis jeg skal have hjælp igen hvis det altså går galt. Er vist lidt for vant til at tænke sådan 

Anmeld Citér

19. juli 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg kan godt forstå du gerne vil have taget en prøve for at se om hcg stiger som det skal, det må være forfærdeligt at miste flere gange....

Jeg synes du skal prøve at ringe til en af de andre læger og høre om de ikke vil tage en blodprøve....Jeg kender flere der har fået det taget pga gentagende aborter 

Håber din spire hænger bed denne gang 

Tak, for dit svar. Ja, det har været hårdt

Tak 

Anmeld Citér

19. juli 2018

Soonmom

Anonym skriver:

Jeg synes ikke jeg har brug for sådanne negative svar. Ja, vel ligesom vi betaler for alt muligt andet. Det er ret almindelig at tage blodprøver, når der er tale om gentagne aborter. Det kan godt være det ikke kan gøre en forskel for selve graviditeten, men det kan det for mig. Derudover så har blodprøver tidligere hos mig vist, at det ikke længere gik som det skulle, uden at min krop selv har udstødt det. Og nej, en scanning om 3 uger, kan ikke nødvendigvis give svar! �� Jeg håber da ikke du finder ud af hvordan det føles at være gravid, når man har været det igennem som jeg har. Men måske skulle du prøve, at have lidt mere empati for andre.

Jeg er enig i den anonyme. 

Det er simplethen noget svineri at du mener du har ret til at få en blodprøve hvis du tester fint positivt, så må du købe en tidlig scanning og få vished derigennem. 

- og jeg har også haft aborter, så jeg forstår sagtens at du gerne vil have vished, men en scanning giver mere vished end en blodprøve for hcg kan godt være højt selvom hjertet er stoppet, så nyd du er gravid og invester så i en ts i uge 7 -10 for at se det lille hjerte i stedet, det er også meget bedre end at få et tal

Anmeld Citér

19. juli 2018

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Først og fremmest stort tillykke med graviditeten. 

Jeg kan godt forstå, at du er bekymret for at alt er som det skal være! Især når man har aborteret. Jeg kender der selv, desværre. 

Jeg er også fortaler for, at man betaler sig til en scanning, da det giver noget helt andet end en blodprøve (i hvert fald min mening). Det har jeg gjort alle gangene  

desuden er det lidt øv at “belaste” lægerne her i ferietiden... men gør hvad du selv synes, du har det bedst med. 

Anmeld Citér

19. juli 2018

Anonym

Soonmom skriver:

Det er simplethen noget svineri at du mener du har ret til at få en blodprøve hvis du tester fint positivt, så må du købe en tidlig scanning og få vished derigennem. 

- og jeg har også haft aborter, så jeg forstår sagtens at du gerne vil have vished, men en scanning giver mere vished end en blodprøve for hcg kan godt være højt selvom hjertet er stoppet, så nyd du er gravid og invester så i en ts i uge 7 -10 for at se det lille hjerte i stedet, det er også meget bedre end at få et tal

Af en der har haft aborter, virker du ikke særlig forstående. Jeg kan udmærket forstå TSs trang til at få viden, og vil næppe kalde det noget svineri. Hvis du tænker at det er svineri, I forhold til at det koster staten penge, så ser jeg noget heller at mine skattepenge går til det her, end til så meget andet.

Har man været igennem gentagne ufrivillige aborter, kan man forstå det behov TS har, og synes ærligt dit svar er mere svinsk end noget behov en nervøs gravid har for at holde sit sind en smule i ro. 

Anmeld Citér

19. juli 2018

Anonym trådstarter

Det var da en ubehagelig måde at skrive på. Du ved ikke noget om at jeg tester fint positiv, og jeg synes ikke jeg behøver fortælle hverken dig eller alle mulige andre, at jeg også har blødt/bløder!! Så tak for at du sparker til en der ligger ned. Det jeg skrev med empati gælder også dig.

En scanning vil på nuværende tidspunkt ikke kunne vise noget, men det kan en blodprøve. Det er ikke bare er tal! Men en værdi man rent faktisk kan følge udviklingen af.

Jeg vil faktisk gerne frabede mig flere svar fra dig i samme karakter, da jeg ikke har brug for al den negativitet. Hvis du vil diskutere nødvendigheden af blodprøver til abortus habitualis ramte, kan du oprette din egen tråd  

Anmeld Citér

19. juli 2018

Anonym trådstarter

Lillefis90 skriver:

Først og fremmest stort tillykke med graviditeten. 

Jeg kan godt forstå, at du er bekymret for at alt er som det skal være! Især når man har aborteret. Jeg kender der selv, desværre. 

Jeg er også fortaler for, at man betaler sig til en scanning, da det giver noget helt andet end en blodprøve (i hvert fald min mening). Det har jeg gjort alle gangene  

desuden er det lidt øv at “belaste” lægerne her i ferietiden... men gør hvad du selv synes, du har det bedst med. 

Tak for dit input. Sådan er vi alle forskellige. Jeg kender til nogle som bliver mere nervøse af blodprøver og nogle som meget gerne vil have dem, nogle som gerne vil scannes ofte og nogle hvor det giver mere utyghed end gavn (altså folk der har aborteret). 

Anmeld Citér

19. juli 2018

Soonmom

Anonym skriver:

Det var da en ubehagelig måde at skrive på. Du ved ikke noget om at jeg tester fint positiv, og jeg synes ikke jeg behøver fortælle hverken dig eller alle mulige andre, at jeg også har blødt/bløder!! Så tak for at du sparker til en der ligger ned. Det jeg skrev med empati gælder også dig.

En scanning vil på nuværende tidspunkt ikke kunne vise noget, men det kan en blodprøve. Det er ikke bare er tal! Men en værdi man rent faktisk kan følge udviklingen af.

Jeg vil faktisk gerne frabede mig flere svar fra dig i samme karakter, da jeg ikke har brug for al den negativitet. Hvis du vil diskutere nødvendigheden af blodprøver til abortus habitualis ramte, kan du oprette din egen tråd  

Nu skrev jeg også HVIS du tester fint positivt.

jeg har aldrig hørt om at man får blodprøve hvis man tester klart og tydligt positiv, og jeg forstår heller ikke hvad du vil bruge det til, vil du så komme rendende til lægen hver anden dag indtil nakkefold?

du bliver hverken mere eller mindre gravid af blodprøver det er blot spild er resurser.

hvis du er så bekymret så vent nogle uger og betal af egen lomme til en scanning, så er det kun dine egne penge det går ud over og ikke alle os andre.

og ja der er være spild af skattepenge(velfærd) , men derfor skal man da ikke selv ødsle med det

Anmeld Citér

19. juli 2018

Anonym trådstarter

Soonmom skriver:

Nu skrev jeg også HVIS du tester fint positivt.

jeg har aldrig hørt om at man får blodprøve hvis man tester klart og tydligt positiv, og jeg forstår heller ikke hvad du vil bruge det til, vil du så komme rendende til lægen hver anden dag indtil nakkefold?

du bliver hverken mere eller mindre gravid af blodprøver det er blot spild er resurser.

hvis du er så bekymret så vent nogle uger og betal af egen lomme til en scanning, så er det kun dine egne penge det går ud over og ikke alle os andre.

og ja der er være spild af skattepenge(velfærd) , men derfor skal man da ikke selv ødsle med det

Så lad være med at skrive til mig på den måde, når du ikke ved noget om hvilke forhold der gør sig gældende! Hvis du aldrig har hørt om det, så kan jeg jo godt høre at du ikke ved særlig meget om emnet, og så skulle du måske afholde dig fra at kommentere. Jeg testede fint positiv med mit første barn, jeg var tilknyttet enheden for gentagne aborter og jeg fik taget flere blodprøver, ligesom alle andre der er tilknyttet.
Igen har du tydeligvis ingen anelse om hvordan dette er, for tanken om nakkefold er for mig SÅ fjern. Og nej hvad skulle jeg rende til lægen for? Jeg er typen der ikke går til lægen medmindre jeg ikke kan udgå det. Endnu en bivirkning ved alle de aborter og renden til forskellige ting.
Jeg vil igen frabede mig dine kommentarer. De påvirker mig faktisk mere end du tror, da jeg er et menneske med følelser og jeg har ikke brug for mere negativitet. Jeg havde et simpelt spørgsmål, fordi jeg ikke selv kunne finde svaret på det. Dette er ikke et diskussionsopslag. Igen, lav din egen tråd hvis du vil diskutere!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.