Anden læge?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.610 visninger
65 svar
73 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
18. juli 2018

Anonym trådstarter

Hej 

Jeg har testet positiv i nogle dage nu. Jeg ville ringe til min læge for at få blodprøver, men han har ferie. Er der nogen der ved om jeg kan ringe til en anden læge omkring det?

Pft  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juli 2018

StineW79

Profilbillede for StineW79

Du behøver in ringe til lægen endnu. Så det ka sagtens vente til efter ferien. 

Normalt er man først ved læge omkring uge 8. Vh Stine 

Anmeld Citér

18. juli 2018

Anonym trådstarter

Jeg har aborteret mange gange inden jeg fik mit første barn og et par gange efter.. Det er derfor jeg gerne vil have taget blodprøver 

Anmeld Citér

18. juli 2018

Julletullemor

Din egen læge skal gerne henvise til en anden læge ved ferie - prøv at ringe dertil og se om der ikke er indtalt et nummer på telefonsvareren. Hvis ikke, kan du ringe til en hvilken som helst læge, de er dog ikke forpligtet til at tage dig ind. 

Jeg tror dog ikke du skal forvente, at afløseren vil tage dig ind for en blodprøve i ferietiden, men du kan jo højest få et nej 

Anmeld Citér

18. juli 2018

Anonym

Anonym skriver:

Jeg har aborteret mange gange inden jeg fik mit første barn og et par gange efter.. Det er derfor jeg gerne vil have taget blodprøver 

Ingen grund til blodprøver uanset, køb en skanning om 3 uger i stedet. Blodprøver kan give dig flere bekymringer og er ikke garanti for et godt udfald.

Anmeld Citér

18. juli 2018

Anonym trådstarter

Julletullemor skriver:

Din egen læge skal gerne henvise til en anden læge ved ferie - prøv at ringe dertil og se om der ikke er indtalt et nummer på telefonsvareren. Hvis ikke, kan du ringe til en hvilken som helst læge, de er dog ikke forpligtet til at tage dig ind. 

Jeg tror dog ikke du skal forvente, at afløseren vil tage dig ind for en blodprøve i ferietiden, men du kan jo højest få et nej 

Tak for dit svar han henviser ikke til nogen bestemt, så jeg må bare prøve. Jeg regner dog heller ikke med, at der er nogen der vil gå med til det :/

Anmeld Citér

18. juli 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Ingen grund til blodprøver uanset, køb en skanning om 3 uger i stedet. Blodprøver kan give dig flere bekymringer og er ikke garanti for et godt udfald.

Nu var det ikke det jeg spurgte om. Jeg ved godt at blodprøver ikke er garanti for et godt udfald, det er der jo ikke noget der er? Og særligt i forhold til graviditeter, ved jeg at der ingen garantier er. For mig er blodprøver ikke en ekstra bekymring, men en måde at få vished på. I stedet for at gå og tro at det bliver til noget, når det måske allerede er gået til grunde, og gå og tyde på graviditetsteste om de udvikler sig "nok".

Anmeld Citér

18. juli 2018

Anonym

Anonym skriver:

Nu var det ikke det jeg spurgte om. Jeg ved godt at blodprøver ikke er garanti for et godt udfald, det er der jo ikke noget der er? Og særligt i forhold til graviditeter, ved jeg at der ingen garantier er. For mig er blodprøver ikke en ekstra bekymring, men en måde at få vished på. I stedet for at gå og tro at det bliver til noget, når det måske allerede er gået til grunde, og gå og tyde på graviditetsteste om de udvikler sig "nok".

Så vi skal betale for din vished når du kan vente 3 uger og betale for en tidlig scanning der kan give tydeligere svar? 

Anmeld Citér

18. juli 2018

Hck

Profilbillede for Hck
Anonym skriver:

Tak for dit svar han henviser ikke til nogen bestemt, så jeg må bare prøve. Jeg regner dog heller ikke med, at der er nogen der vil gå med til det :/

Først vil jeg sige at det er da rigtig øv at du har mistet tidligt flere gange før, men tænker også at hvad vil du helt konkret bruge den blodprøve til nu, ( akut hos en anden læge) er det for at bekræfte en graviditet?. Det er ikke min mening at dunke dig oven i hovedet, men blot en undren over at det skal gå så stærkt. 

Anmeld Citér

19. juli 2018

Anonym

Anonym skriver:

Hej 

Jeg har testet positiv i nogle dage nu. Jeg ville ringe til min læge for at få blodprøver, men han har ferie. Er der nogen der ved om jeg kan ringe til en anden læge omkring det?

Pft  

Jeg kan godt forstå du gerne vil have taget en prøve for at se om hcg stiger som det skal, det må være forfærdeligt at miste flere gange....

Jeg synes du skal prøve at ringe til en af de andre læger og høre om de ikke vil tage en blodprøve....Jeg kender flere der har fået det taget pga gentagende aborter 

Håber din spire hænger bed denne gang 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.