Anden læge?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. juli 2018

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
Anonym skriver:

Tak for dit input. Sådan er vi alle forskellige. Jeg kender til nogle som bliver mere nervøse af blodprøver og nogle som meget gerne vil have dem, nogle som gerne vil scannes ofte og nogle hvor det giver mere utyghed end gavn (altså folk der har aborteret). 

Ja der er vi jo forskellige. Jeg håber, at det den bliver der denne gang det er ikke sjovt, når man har aborteret flere gange. Er du blevet undersøgt for det? (Er det ikke et eller andet antal, hvor man så kan blive undersøgt?)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juli 2018

Soonmom

Anonym skriver:

Så lad være med at skrive til mig på den måde, når du ikke ved noget om hvilke forhold der gør sig gældende! Hvis du aldrig har hørt om det, så kan jeg jo godt høre at du ikke ved særlig meget om emnet, og så skulle du måske afholde dig fra at kommentere. Jeg testede fint positiv med mit første barn, jeg var tilknyttet enheden for gentagne aborter og jeg fik taget flere blodprøver, ligesom alle andre der er tilknyttet.
Igen har du tydeligvis ingen anelse om hvordan dette er, for tanken om nakkefold er for mig SÅ fjern. Og nej hvad skulle jeg rende til lægen for? Jeg er typen der ikke går til lægen medmindre jeg ikke kan udgå det. Endnu en bivirkning ved alle de aborter og renden til forskellige ting.
Jeg vil igen frabede mig dine kommentarer. De påvirker mig faktisk mere end du tror, da jeg er et menneske med følelser og jeg har ikke brug for mere negativitet. Jeg havde et simpelt spørgsmål, fordi jeg ikke selv kunne finde svaret på det. Dette er ikke et diskussionsopslag. Igen, lav din egen tråd hvis du vil diskutere!

Hvis du ikke vil diskuterer emnet, skulle du måske lade være med at oprette en tråd på et DEBATforum ?

jeg har selv fået taget blodprøver men det var pga meget utydelige teste, der ikke udviklede sig, og nu spørger jeg igen, hvorfor skulle man tage blodprøver fra en der laver fine teste?

Anmeld Citér

19. juli 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Af en der har haft aborter, virker du ikke særlig forstående. Jeg kan udmærket forstå TSs trang til at få viden, og vil næppe kalde det noget svineri. Hvis du tænker at det er svineri, I forhold til at det koster staten penge, så ser jeg noget heller at mine skattepenge går til det her, end til så meget andet.

Har man været igennem gentagne ufrivillige aborter, kan man forstå det behov TS har, og synes ærligt dit svar er mere svinsk end noget behov en nervøs gravid har for at holde sit sind en smule i ro. 

Tak for dit medfølende svar  synes hendes svar var over stregen. 

Anmeld Citér

19. juli 2018

Anonym trådstarter

Ja der er vi jo forskellige. Jeg håber, at det den bliver der denne gang det er ikke sjovt, når man har aborteret flere gange. Er du blevet undersøgt for det? (Er det ikke et eller andet antal, hvor man så kan blive undersøgt?)

Tak, men regner desværre ikke med det. Synes der er mange tegn på at det ikke gør :/ Ja, det er jeg og jo det er rigtigt  Man kan blive undersøgt efter 3 gange. Jeg aborterede 5 gange inden jeg fik mit første barn, både senabort og tidlige. Og så nogle bio’er efter :/ De fandt ikke en årsag, men mente at det var mit immunforsvar der var overaktivt.

Anmeld Citér

19. juli 2018

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
Anonym skriver:

Tak, men regner desværre ikke med det. Synes der er mange tegn på at det ikke gør :/ Ja, det er jeg og jo det er rigtigt  Man kan blive undersøgt efter 3 gange. Jeg aborterede 5 gange inden jeg fik mit første barn, både senabort og tidlige. Og så nogle bio’er efter :/ De fandt ikke en årsag, men mente at det var mit immunforsvar der var overaktivt.

Det gør mig ondt. Så forstår jeg måske mere din bekymring. 

Anmeld Citér

19. juli 2018

Iby1210

Kære TS. 

Jeg er ked af det at du har været så meget igennem. SELVFØLGELIG har du ret til at få taget en blodprøve eller to hvis det kan give dig noget ro  ved ikke ved jer men hos os tager sygeplejersken prøven og de har næsten tid samme dag (det tager altså 5 min og de er meget forstående). Håber det går godt for dig og din lille bebs

Anmeld Citér

19. juli 2018

Janet1989

Først tillykke :-) 

dernæst skal der være en virkelig god grund til at få taget blodprøver så tidligt - min læge ville ikke gøre det, selvom jeg har været igennem en SA og var meget bekymret. 

Men hvis dit hcg så ikke er så højt, så bliver du også bekymret. 

Nyd du hellere at du er gravid :-) lad være med at bekymrer dig unødigt. 

Anmeld Citér

19. juli 2018

Anonym trådstarter

Hvis du ikke vil diskuterer emnet, skulle du måske lade være med at oprette en tråd på et DEBATforum ?

jeg har selv fået taget blodprøver men det var pga meget utydelige teste, der ikke udviklede sig, og nu spørger jeg igen, hvorfor skulle man tage blodprøver fra en der laver fine teste?

Hvorfor er det du bliver ved? Jeg synes at jeg ret tydeligt har sagt fra overfor dig. Du forstår tydeligvis ikke at jeg ikke gider at diskutere. Jeg spurgte om noget og håbede på at der var nogle venlige mennesker som kendte svaret, der kunne hjælpe mig. Det var tydeligvis ikke dig!
Sikke dog en dobbeltmoral. Hvis jeg, som har aborteret mange gange, vil have blodprøver for at se udviklingen, som du ikke ved om hverken har fine eller utydelig tests, med eller uden udvikling og som du ikke ved om bløder eller ej, så er det noget svineri. Men fordi du havde utydelige tests, så er det åbenbart helt fint! Hvorfor kunne du så ikke bare vente og selv betalt for en scanning?
Det er helt standard ”behandling” ved gentagne aborter, for at se om der er udvikling eller ej, og for at støtte/give tryghed. Som du måske ikke ved, så kan udviklingen ikke måles på en graviditetstest.
Jeg synes det er meget ufølsomt af dig, at du bliver ved, når jeg i forvejen er ”stresset” over denne graviditet, som nok heller ikke bliver til noget.

Jeg har ikke tid til at kigge mere på det nu, men ved et hurtigt kig på sundhed.dk fandt jeg dette.

• Ved habituel abort kræves at graviditet er bekræftet ved hCG og mindst en ved ultralyd eller histologi 
  • Gentagen spontan abort er en stor følelsesmæssig stressfaktor for et par, særlig kvinden, og der er signifikant risiko for depression samt øget ængstelse i efterfølgende graviditeter
  • Mindre studier indikerer, at psykologisk støtte tidligt i graviditeten kan reducere risikoen for ny gentagen abort

Anmeld Citér

19. juli 2018

Soonmom

Anonym skriver:

Hvorfor er det du bliver ved? Jeg synes at jeg ret tydeligt har sagt fra overfor dig. Du forstår tydeligvis ikke at jeg ikke gider at diskutere. Jeg spurgte om noget og håbede på at der var nogle venlige mennesker som kendte svaret, der kunne hjælpe mig. Det var tydeligvis ikke dig!
Sikke dog en dobbeltmoral. Hvis jeg, som har aborteret mange gange, vil have blodprøver for at se udviklingen, som du ikke ved om hverken har fine eller utydelig tests, med eller uden udvikling og som du ikke ved om bløder eller ej, så er det noget svineri. Men fordi du havde utydelige tests, så er det åbenbart helt fint! Hvorfor kunne du så ikke bare vente og selv betalt for en scanning?
Det er helt standard ”behandling” ved gentagne aborter, for at se om der er udvikling eller ej, og for at støtte/give tryghed. Som du måske ikke ved, så kan udviklingen ikke måles på en graviditetstest.
Jeg synes det er meget ufølsomt af dig, at du bliver ved, når jeg i forvejen er ”stresset” over denne graviditet, som nok heller ikke bliver til noget.

Jeg har ikke tid til at kigge mere på det nu, men ved et hurtigt kig på sundhed.dk fandt jeg dette.

• Ved habituel abort kræves at graviditet er bekræftet ved hCG og mindst en ved ultralyd eller histologi 
  • Gentagen spontan abort er en stor følelsesmæssig stressfaktor for et par, særlig kvinden, og der er signifikant risiko for depression samt øget ængstelse i efterfølgende graviditeter
  • Mindre studier indikerer, at psykologisk støtte tidligt i graviditeten kan reducere risikoen for ny gentagen abort

Men det var jo derfor jeg skrev hvis i den første og da du ikke skrev at de var utydelige tog jeg det som om de var fint tydelig positivt.

jeg mener at jeg har svaret dig på hvorfor jeg bliver ved men skal da gerne gentage mig selv 

du skriver på et DEBATforum 

som jeg skrev hvis man tester meget svagt positivt, kan jeg se en mening med at få taget blodprøver, (for at finde ud af om man er gravid) du har stadig ikke sagt meningen med at få taget blodprøver hvis man tester tydligt ? (Så er det jo at man er sikker på at man er gravid, og en blodprøve vil ikke ændre noget) - det kan jo i princippet gå galt hele vejen.

hvad skal jeg bruge de informationer til fra sundhed.dk?

psykologisk støtte er ikke en blodprøve

Anmeld Citér

19. juli 2018

Anonym trådstarter

Lillefis90 skriver:

Det gør mig ondt. Så forstår jeg måske mere din bekymring. 

Tak 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.