Anden læge?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. juli 2018

Anonym trådstarter

Iby1210 skriver:

Kære TS. 

Jeg er ked af det at du har været så meget igennem. SELVFØLGELIG har du ret til at få taget en blodprøve eller to hvis det kan give dig noget ro  ved ikke ved jer men hos os tager sygeplejersken prøven og de har næsten tid samme dag (det tager altså 5 min og de er meget forstående). Håber det går godt for dig og din lille bebs

Tak, det var sødt af dig  det er dog hele min læges klinik der er ferielukket 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juli 2018

Anonym trådstarter

Janet1989 skriver:

Først tillykke :-) 

dernæst skal der være en virkelig god grund til at få taget blodprøver så tidligt - min læge ville ikke gøre det, selvom jeg har været igennem en SA og var meget bekymret. 

Men hvis dit hcg så ikke er så højt, så bliver du også bekymret. 

Nyd du hellere at du er gravid :-) lad være med at bekymrer dig unødigt. 

Tak  er ked af at høre du har haft en sa 

Anmeld Citér

19. juli 2018

Iby1210

Anonym skriver:

Tak, det var sødt af dig  det er dog hele min læges klinik der er ferielukket 

Nå, jeg troede det var kun din læge som holdt ferie nå men så tror jeg at du bliver nødt til at kontakte en privat klinik og høre dem ad

Anmeld Citér

19. juli 2018

Anonym trådstarter

Soonmom skriver:

Men det var jo derfor jeg skrev hvis i den første og da du ikke skrev at de var utydelige tog jeg det som om de var fint tydelig positivt.

jeg mener at jeg har svaret dig på hvorfor jeg bliver ved men skal da gerne gentage mig selv 

du skriver på et DEBATforum 

som jeg skrev hvis man tester meget svagt positivt, kan jeg se en mening med at få taget blodprøver, (for at finde ud af om man er gravid) du har stadig ikke sagt meningen med at få taget blodprøver hvis man tester tydligt ? (Så er det jo at man er sikker på at man er gravid, og en blodprøve vil ikke ændre noget) - det kan jo i princippet gå galt hele vejen.

hvad skal jeg bruge de informationer til fra sundhed.dk?

psykologisk støtte er ikke en blodprøve

Men hvorfor var det fint at du fik en BP, når det er svineri at jeg gør? Du kunne vel bare have ventet, ligesom du vil have mig til? En streg er en streg uanset om den er utydelig, så hvad var meningen med din blodprøve? Du kunne vel selv have betalt en scanning, i stedet for at vores penge skal gå til, at du kan få at vide at du var gravid, som din utydelige streg jo viste. Jeg synes du er enormt dobbeltmoralsk. Hvis det er debatforum, så debatér da emnet og ikke et andet emne. Mit opslag havde intet at gøre med om blodprøver er ok eller at skulle overbevise en hykler om grundende til almen praksis. Jeg kan fortælle dig at den første læge jeg snakkede med i dag, ikke stillede nogle spørgsmålstegn ved det, og jeg behøvede hverken at nævne ingen udvikling eller blødning, for at få en blodprøve, men blot mine gentagne aborter.  

Jeg synes jeg har skrevet det flere gange nu. Udvikling, med det kan man se om det udvikler sig som det skal. Ud fra det kan man måske mistænke abort, gul, mola osv. og man kan se hvad der kan forventes at ses på en scanning. Jeg gider ikke bruge mere tid på at lære dig disse ting, du må selv undersøge det. Og selvfølgelig ved jeg at det kan gå galt hele vejen. Du siger det til en der har mistet alt fra helt tidligt, til senabort og hvor vi næsten også mistede vores første barn. Selvfølgelig ved jeg at det kan gå galt hele vejen!  

Jeg synes det var meget indlysende med punkterne. Jeg skal bruge “beviser” hvis jeg måske skal have hjælp igen. Og som jeg skrev at støtte og give tryghed.  

“Målet med IMUS er at støtte den gravide abortus habitualis patient i de første kritiske måneder, hvor man endnu ikke kan mærke fosterliv.” Dvs. først med blodprøver og derefter med scanninger.

Jeg synes jeg har spildt nok af min tid på dig nu, som sagt må du lige selv prøve at sætte dig ind i tingene.  

Anmeld Citér

19. juli 2018

Anonym trådstarter

Iby1210 skriver:

Nå, jeg troede det var kun din læge som holdt ferie nå men så tror jeg at du bliver nødt til at kontakte en privat klinik og høre dem ad

Tak, jeg har fået taget en blodprøve i dag 

Anmeld Citér

20. juli 2018

HBV

Jeg synes det er under lavmålet at ts bliver angrebet sådan herinde. Hav dog et ♥  

Soonmom hvordan kan du forsvare din blodprøve med en svag streg og svine ts til med den baggrund hun har ?  en streg er en streg og dit argument er bestemt ikke bedre end ts'. Jeg har aldrig oplevet aborter men kan kun forestille mig hvor ufatteligt hårdt det må være. Ja, det koster penge at analysere en blodprøve men en hCG koster altså ikke mere end en D-vitamin test, som er i den dyrere kategori  !  

Til ts, jeg håber din spire bliver hvor den er og en stor krammer fra mig

Anmeld Citér

20. juli 2018

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
Soonmom skriver:

Men det var jo derfor jeg skrev hvis i den første og da du ikke skrev at de var utydelige tog jeg det som om de var fint tydelig positivt.

jeg mener at jeg har svaret dig på hvorfor jeg bliver ved men skal da gerne gentage mig selv 

du skriver på et DEBATforum 

som jeg skrev hvis man tester meget svagt positivt, kan jeg se en mening med at få taget blodprøver, (for at finde ud af om man er gravid) du har stadig ikke sagt meningen med at få taget blodprøver hvis man tester tydligt ? (Så er det jo at man er sikker på at man er gravid, og en blodprøve vil ikke ændre noget) - det kan jo i princippet gå galt hele vejen.

hvad skal jeg bruge de informationer til fra sundhed.dk?

psykologisk støtte er ikke en blodprøve

Jeg synes også, det er lidt dobbeltmoralsk, for en streg er jo en streg? 

Jeg er helt med på, at man ikke bare skal have lavet blodprøver. Som jeg synes mange har tendens at mene, at de skal have lavet uden rigtigt en grund. 

Men i TS tilfælde forstår jeg det egentligt godt, da hun uddybede hendes situation. 

Anmeld Citér

20. juli 2018

Soonmom

Lillefis90 skriver:

Jeg synes også, det er lidt dobbeltmoralsk, for en streg er jo en streg? 

Jeg er helt med på, at man ikke bare skal have lavet blodprøver. Som jeg synes mange har tendens at mene, at de skal have lavet uden rigtigt en grund. 

Men i TS tilfælde forstår jeg det egentligt godt, da hun uddybede hendes situation. 

Jeg gider ikke svare ts for bliver ved med at skulle skive det samme

En streg er ikke en streg, jeg fik blodprøver pga svagstreg og gået lang tid over, derfor var der mistanke om gul og i så danne tilfælde synes jeg det er fint med blodprøver og det gælder ALLE også ts, så er ikke dobbeltmoralsk.

Men en tydelig streg (som jeg går ud fra ts har, da hun på intet tidspunkt har sagt noget andet) synes jeg det er spild af tid og resurser at tage blodprøver 

Anmeld Citér

20. juli 2018

Anonym

Soonmom skriver:

Jeg gider ikke svare ts for bliver ved med at skulle skive det samme

En streg er ikke en streg, jeg fik blodprøver pga svagstreg og gået lang tid over, derfor var der mistanke om gul og i så danne tilfælde synes jeg det er fint med blodprøver og det gælder ALLE også ts, så er ikke dobbeltmoralsk.

Men en tydelig streg (som jeg går ud fra ts har, da hun på intet tidspunkt har sagt noget andet) synes jeg det er spild af tid og resurser at tage blodprøver 

Hej 

Stop nu, det er helt normal praksis ved gentagne aborter. 

Det kan du sgu ikke klandre ts for 

Anmeld Citér

20. juli 2018

Soonmom

Anonym skriver:

Hej 

Stop nu, det er helt normal praksis ved gentagne aborter. 

Det kan du sgu ikke klandre ts for 

Men hvorfor? - har hørt om at man kan få ts og det har jeg også selv fået, men har aldrig hørt om blodprøverså jeg spørger stadig hvorfor? - hvad skal det hjælpe? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.