Søge job på egen barns skole

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. juni 2018

Tommelise

Abracadabra skriver:

Jeg kan på ingen måde være professionel i forhold til mit eget barn - jeg er læge og har utallige gange frygtet meningitis, kræft, autisme mm. ud fra meget diskrete symptomer. Indenfor mit felt er det meget velkendt, at man ikke skal være læge for sin familie. Der er alt for mange følelser på spil.

Jeg ville som forælder til et barn i en specialklasse have det ret svært med, at én af lærerne var forælder til et barn i klassen. Især hvis det var skrøbelige børn som fx. børn med ADHD, autisme eller sociale vanskeligheder. 

Mine forældre kunne så absolut godt være professionelle.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juni 2018

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Tommelise skriver:

Og lige et nysgerrigt, åbent spørgsmål til jer, der mener, at det er et problem.

Hvis vi ser bort fra, at der i TS´s tilfælde er tale om special-området - hvorfor er det så et problem ?

Er det fordi I ikke selv ville kunne finde ud af at være professionelle ?

Venlig hilsen et meget undrende "lærerbarn"

Jeg har oplevet problemer med kolleger, hvis børn var elever på skolen, adskillige gange. Det har sjældent omhandlet “lærer-forældrenes” professionalisme eller mangel på samme, men det faktum, at børnene ikke var/er  “professionelle”.

De har taget sig det nært, når deres mor eller far blev omtalt grimt af andre elever - og som lærere BLIVER vi altså indimellem omtalt negativt.

De har oplevet at skulle demonstrere, at de ikke var nogle artige “dengser” - et stempel, man godt kan få som lærerbarn. 

De har ikke haft et frirum og en egen verden på skolen - alle elever vidste, hvis Lærer Sannes datter havde knaldet med en fra parallelklassen til en fest, og de har gruet for, historierne også nåede lærerværelset og Mor Sanne.