Tommelise skriver:
Og lige et nysgerrigt, åbent spørgsmål til jer, der mener, at det er et problem.
Hvis vi ser bort fra, at der i TS´s tilfælde er tale om special-området - hvorfor er det så et problem ?
Er det fordi I ikke selv ville kunne finde ud af at være professionelle ?
Venlig hilsen et meget undrende "lærerbarn"
Jeg har oplevet problemer med kolleger, hvis børn var elever på skolen, adskillige gange. Det har sjældent omhandlet “lærer-forældrenes” professionalisme eller mangel på samme, men det faktum, at børnene ikke var/er “professionelle”.
De har taget sig det nært, når deres mor eller far blev omtalt grimt af andre elever - og som lærere BLIVER vi altså indimellem omtalt negativt.
De har oplevet at skulle demonstrere, at de ikke var nogle artige “dengser” - et stempel, man godt kan få som lærerbarn.
De har ikke haft et frirum og en egen verden på skolen - alle elever vidste, hvis Lærer Sannes datter havde knaldet med en fra parallelklassen til en fest, og de har gruet for, historierne også nåede lærerværelset og Mor Sanne.
Fik de høje karakterer, har det ligget i luften, at det jo også var Mor/Far ELLER Mors/Fars gode kolleger, der havde givet dem.
Der har været klassekammeraternes forældre, som mente at kunne regne ud, at Sofie altid er gået fri for ansvaret i konflikter, fordi hendes far var lærer på skolen.
Jeg ville aldrig byde mine børn eller for den sags skyld mig selv dette.