Det ville dine forældre "ikke byde dig" - okay - så du synes lige, du kan tillade dig at udtale dig om, at mine forældre var dårligere forældre end dine - og nej det lykkedes ikke "nogenlunde" for mine forældre - det lykkedes rigtig godt.
Ja, jeg har da også hørt andre elever tale dårligt om min mor og far, men mine forældre har netop givet mig en ballast og styrke, som betyder, at jeg ikke er så sart.
Jeg synes, det er meget uhyggeligt, at forældre i dag er så pylrede omkring deres børn.
Nej, det var ikke min mening at træde på dine forældres valg og håndtering. De har sikkert gjort, som de fandt bedst, og det er jo glædeligt, at det er gået okay.
Men jeg er stadig uenig i, at det er hensigtsmæssigt - i enhver form for relationsarbejde.
Min mor og jeg deler fagfelt og hun ville aldrig “byde mig” at søge arbejde på min arbejdsplads. Eller jeg på hendes. Faktisk stod vi for nyligt i en situation, hvor jeg kunne risikere, at skulle undervise hende på en efteruddannelse. Dette gjorde vi os begge umage for at undgå, fordi vi er grundlæggende enige om det potentielt komplicerende ved kombinationen. Så når nu vi kunne undgå den, så hvorfor ikke? Og min mor er i øvrigt både fagligt super skarp, hammer professionel og på ingen måder “sart” - så jeg må have opdraget hende godt
Anmeld
Citér