Søge job på egen barns skole

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. juni 2018

Carina:-)

På mine børns skole som er en lille skole med omkring 250 elever - er der flere lærer der har børn på skolen. 

Jeg har endnu ikke oplevet det som et problem,og har heller ikke hørt andre have det som et problem. 

Men det er også en skole som vægter engagement ,og tilknytning til skolen højt- Og vælger elever til som har eller har haft tilknytning til skolen som fx børn hvis forældre arbejder på skolen ,og børn hvis forældre har gået der førhen osv. 

Så måske lidt atypisk skole,men kan da selv huske da jeg gik i skole at jeg havde klassekammerater med forældre på skolen . 

Kan du acceptere at der vil være andre der guider ,og retter din søn ind . Og kan du træde ud af morrollen når det kræves-Ser jeg det ikke som et problem. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juni 2018

Tommelise

Carina:-) skriver:

På mine børns skole som er en lille skole med omkring 250 elever - er der flere lærer der har børn på skolen. 

Jeg har endnu ikke oplevet det som et problem,og har heller ikke hørt andre have det som et problem. 

Men det er også en skole som vægter engagement ,og tilknytning til skolen højt- Og vælger elever til som har eller har haft tilknytning til skolen som fx børn hvis forældre arbejder på skolen ,og børn hvis forældre har gået der førhen osv. 

Så måske lidt atypisk skole,men kan da selv huske da jeg gik i skole at jeg havde klassekammerater med forældre på skolen . 

Kan du acceptere at der vil være andre der guider ,og retter din søn ind . Og kan du træde ud af morrollen når det kræves-Ser jeg det ikke som et problem. 

Jeg er helt enig, Carina.

De fleste lærere kan sagtens være profesionelle. Selvfølgelig kan de se bort fra, at de er forældre - og vi, som er "lærerbørn", kan sagtens forstå, at vores forældre ikke er "mor" og "far" i timerne. 

Det er mest de andre forældre, der er problemet  

Anmeld Citér

29. juni 2018

Tommelise

Og lige et nysgerrigt, åbent spørgsmål til jer, der mener, at det er et problem.

Hvis vi ser bort fra, at der i TS´s tilfælde er tale om special-området - hvorfor er det så et problem ?

Er det fordi I ikke selv ville kunne finde ud af at være professionelle ?

Venlig hilsen et meget undrende "lærerbarn"

Anmeld Citér

29. juni 2018

Meyer

Profilbillede for Meyer

Det behøver ikke at være et problem. Min datter gå på den skole jeg arbejder på, og jeg har også hendes klasse. Men nå vi er på skolen er jeg ikke mor, og min datter kalder mig ikke mor. 

Ville aldrig acceptere at hun kaldte mig mor i skolen. For det kunne give hende problem i forhold til de andre elever. 

Det er vigtigt at man kan holde den professionelle linje både i forhold til kolleger og ens eget barn. 

Jeg tro man skal spøger sig selv om man kan være både lærer og mor for sit barn. Og det kan man faktisk kun svare på selv. 

Anmeld Citér

29. juni 2018

Tommelise

Meyer skriver:

Det behøver ikke at være et problem. Min datter gå på den skole jeg arbejder på, og jeg har også hendes klasse. Men nå vi er på skolen er jeg ikke mor, og min datter kalder mig ikke mor. 

Ville aldrig acceptere at hun kaldte mig mor i skolen. For det kunne give hende problem i forhold til de andre elever. 

Det er vigtigt at man kan holde den professionelle linje både i forhold til kolleger og ens eget barn. 

Jeg tro man skal spøger sig selv om man kan være både lærer og mor for sit barn. Og det kan man faktisk kun svare på selv. 

Jeg har heller aldrig nogensinde kaldt mine forældre for far og mor på skolen. 

Jeg tror faktisk, de fleste kan finde ud af at være professionelle.

Anmeld Citér

29. juni 2018

StineW79

Profilbillede for StineW79
Tommelise skriver:

Og lige et nysgerrigt, åbent spørgsmål til jer, der mener, at det er et problem.

Hvis vi ser bort fra, at der i TS´s tilfælde er tale om special-området - hvorfor er det så et problem ?

Jeg ser det kun som et potentielt problem, fordi det er specialområdet og hendes søn har vanskeligheder! 

Ellers ser jeg det ik som et problem, da normale børn, godt ville ku forklares, at hjemme er jeg mor og i skolen er jeg Stine.

Jeg har arbejdet indenfor special området de sidste snart 20 år, og har tit oplevet forældre, som har svært ved at dele sig op i de 2 roller. Vh Stine 

Anmeld Citér

29. juni 2018

Tommelise

StineW79 skriver:

Jeg ser det kun som et potentielt problem, fordi det er specialområdet og hendes søn har vanskeligheder! 

Ellers ser jeg det ik som et problem, da normale børn, godt ville ku forklares, at hjemme er jeg mor og i skolen er jeg Stine.

Jeg har arbejdet indenfor special området de sidste snart 20 år, og har tit oplevet forældre, som har svært ved at dele sig op i de 2 roller. Vh Stine 

Det tror jeg, du har ret i.

Jeg ser det også kun som et potentielt problem, fordi det er specialområdet,

Har bare været en smule træt af, at andre forældre har troet, at vi lærerbørn blev favoriseret - for det blev vi absolut ikke.

Jeg tænker, at TS nok kender sit barn - og derfor skal være opmærksom på om det bliver et problem for hendes søn.

Anmeld Citér

29. juni 2018

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)

Jeg kan evt. Håbe på at jeg får flest timer med andre børn end lige i min søns klasse. Han vil ikke skulle kalde mig ved navn, det vil nok føles for underligt. Ja jeg er jo så inhabil i faglig sparring om egen søn, tænker jeg. 

Hvad vil du gøre hvis din søn ender i problemer? At du skal straffe ham? Vil du tro på andre end ham, når det kommer til sandheden? 

Min far var lærer og af den grund kom vi på en anden skole, for han ville ikke ende med at være lærer for os.

jeg ville ikke gøre det, børn skal have lov til at have et frirum, uden forældre.

skal han kalde dig mor på skolen?

Anmeld Citér

29. juni 2018

Abracadabra

Tommelise skriver:

Jeg kan på ingen måde være professionel i forhold til mit eget barn - jeg er læge og har utallige gange frygtet meningitis, kræft, autisme mm. ud fra meget diskrete symptomer. Indenfor mit felt er det meget velkendt, at man ikke skal være læge for sin familie. Der er alt for mange følelser på spil.

Jeg ville som forælder til et barn i en specialklasse have det ret svært med, at én af lærerne var forælder til et barn i klassen. Især hvis det var skrøbelige børn som fx. børn med ADHD, autisme eller sociale vanskeligheder. 

Anmeld Citér

29. juni 2018

Tommelise

Abracadabra skriver:

Jeg kan på ingen måde være professionel i forhold til mit eget barn - jeg er læge og har utallige gange frygtet meningitis, kræft, autisme mm. ud fra meget diskrete symptomer. Indenfor mit felt er det meget velkendt, at man ikke skal være læge for sin familie. Der er alt for mange følelser på spil.

Jeg ville som forælder til et barn i en specialklasse have det ret svært med, at én af lærerne var forælder til et barn i klassen. Især hvis det var skrøbelige børn som fx. børn med ADHD, autisme eller sociale vanskeligheder. 

Men du er jo læge - og ikke lærer. 

Og som jeg har skrevet - så tænker jeg netop, at det kan blive et problem, fordi der er tale om specialområdet.

Men hvis der er tale om en halt almindelig lærerstilling - så behøver det absolut ikke være et problem. Og det er det meget sjældent.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.