Søge job på egen barns skole

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.316 visninger
59 svar
126 synes godt om
29. juni 2018

Mullesmith

er det en mega dårlig ide at søge en stilling der er slået op på mit barns skole? Det er i en special afdeling, hvor min søn også går??

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juni 2018

StineW79

Profilbillede for StineW79

Både og tænker jeg.

Vil han ku forstår at når i er i skolen, så er du ik "hans mor" og at han feks evt ville sku kalde dig ved navn osv?

Noget andet ka værre om du vil ku skelne mellem faglig sparring med en kollega, kontra feks uenighed omkring din opgave som forældre, til et barn med udfordring.

Hvis ik du tænker at han vil ku blive forvirret, og sagtens ka kende forskel på skole og hjem, ka du sagtens gøre det! Vh Stine 

Anmeld Citér

29. juni 2018

Mullesmith

StineW79 skriver:

Både og tænker jeg.

Vil han ku forstår at når i er i skolen, så er du ik "hans mor" og at han feks evt ville sku kalde dig ved navn osv?

Noget andet ka værre om du vil ku skelne mellem faglig sparring med en kollega, kontra feks uenighed omkring din opgave som forældre, til et barn med udfordring.

Hvis ik du tænker at han vil ku blive forvirret, og sagtens ka kende forskel på skole og hjem, ka du sagtens gøre det! Vh Stine 

Jeg kan evt. Håbe på at jeg får flest timer med andre børn end lige i min søns klasse. Han vil ikke skulle kalde mig ved navn, det vil nok føles for underligt. Ja jeg er jo så inhabil i faglig sparring om egen søn, tænker jeg. 

Anmeld Citér

29. juni 2018

Abracadabra

Mullesmith skriver:

Jeg kan evt. Håbe på at jeg får flest timer med andre børn end lige i min søns klasse. Han vil ikke skulle kalde mig ved navn, det vil nok føles for underligt. Ja jeg er jo så inhabil i faglig sparring om egen søn, tænker jeg. 

Jeg tænker, at det er en meget dårlig idé at være lærer for sit eget barn. Alene på den konto er du i mine øjne diskvalificeret. Ledelsen bør i mine øjne fravælge dig - af hensyn til både dig og din søn.

Hvis din søn kommer i en konflikt på skolen, står du i en elendig situation, hvor du er inhabil. Synd for dig og synd for din søn. Hvis du stiller dig på din søns side, kommer de andre børn og forældre til at kalde dig partisk. Hvis du stiller dig på det andet barns side, skaber du problemer i dit og din søns forhold.

Don't do it.

Anmeld Citér

29. juni 2018

Sprit25

Mullesmith skriver:

Allerede når du siger: min søn skal kalde mig mor i timerne. Ikke søg det

Anmeld Citér

29. juni 2018

klmf

Åh, jeg synes den er svær. På den ene side tænker jeg, at hvis man er professionel nok burde det ikke være et problem at adskille de to kasketter. På den anden side er det meget at kræve af dit barn, at det skal kunne navigere i hvornår du er lærer eller pædagog og hvornår du er mor. Så er der kolleger og de andre forældre, man også stiller i den tvivl. Min søn er også i specialområdet og jeg kunne godt se for mig, at der er mange situationer, hvor det kunne blive træls. Men så igen... Er det et drømmejob?, der bare ikke kommer igen de næste 10 år? Hvad er skolens politik omkring at være underviser/pædagog i egne børns klasser, det kunne jo være en mulighed at spørge ind til det. 

I mit arbejde holder jeg mig langt fra at passe patienter, hvor jeg kender dem eller deres familie, men det er selvfølgelig også ofte noget akut og krisepræget, hvor det er ekstra vigtigt at vi værner om deres ret til anonymitet.

Anmeld Citér

29. juni 2018

ErDuHerIkkeSnart

Virkelig en dårlig idé, ville jeg synes. Ud over det, som allerede er skrevet: Din søn fortjener at have et rum i skolen, som ikke handler om dig. Et sted som er hans og ikke skal forvirres med mors behov, tarv, hensyn, holdninger, osv. Han skal have lov at være sig selv og være elev - ikke elev/søn.

Som ledelse ville jeg aldrig nogensinde overveje at give dig direkte undervisning/timer i din søns klasse. Andre klasser måske - men ovenstående grunde gælder i min optik stadig i opvejningen af et klokkeklart nej.

Anmeld Citér

29. juni 2018

ErDuHerIkkeSnart

Mullesmith skriver:

Som nævnt kan jeg ikke forestille mig en ledelse, der ville acceptere en elev/mor i samme klasse og dertil en elev, der skulle kalde mor for mor? Måske især på specialområdet.

Hvirdan stiller ovenstående relationsforvirring de andre børn og forældre! Det er ligefør jeg kunne være bange for, at du risikerer at fremstå useriøs ved at foreslå det/ansøge, så jeg ville undlade...

Anmeld Citér

29. juni 2018

Abracadabra

ErDuHerIkkeSnart skriver:

Virkelig en dårlig idé, ville jeg synes. Ud over det, som allerede er skrevet: Din søn fortjener at have et rum i skolen, som ikke handler om dig. Et sted som er hans og ikke skal forvirres med mors behov, tarv, hensyn, holdninger, osv. Han skal have lov at være sig selv og være elev - ikke elev/søn.

Som ledelse ville jeg aldrig nogensinde overveje at give dig direkte undervisning/timer i din søns klasse. Andre klasser måske - men ovenstående grunde gælder i min optik stadig i opvejningen af et klokkeklart nej.

Og alene risikoen for at skulle sende en mor ind i sin søns klasse som underviser gør, at ledelsen bør vælge en anden ansøger. Så får ledelsen en mere fleksibel medarbejder.

Anmeld Citér

29. juni 2018

Tommelise

Du skrive, at det er en specialafdeling - det betyder vel, at din søn har nogle udfordringer.

Ellers ville jeg sige, at det ikke er noget problem. Jeg gik på en folkeskole, hvor begge mine forældre var lærere, og jeg har haft dem begge som undervisere, da det var en lille skole, hvor man ikke kunne undgå sine egne børn.

Det var så absolut ikke noget problem - faktisk vil jeg sige, at mine forældre var lidt mere "skrappe" over for deres egne børn - netop for at undgå, at andre forældre troede, at de ikke kunne skelne mellem arbejde og fritid.

Men det kunne de. 

Hvis det ikke var en special afdeling ville jeg sige - go for it.

Men det kommer an på, om din søn kan forstå det.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.