Abracadabra skriver:
Du behøver ikke udlevere jeres privatliv, men jeg håber, at mine spørgsmål sætter tanker i gang.
Jeres barn har udviklet angst kort tid efter skolestart. For nogle børn er angsten et symptom på en for stor belastning. Derfor mine spørgsmål til, om barnet er grundigt udredt og har andre diagnoser. For i min optik er psykologhjælp sjældent det rigtige, hvis barnet i virkeligheden er belastet af at blive mødt forkert pædagogisk.
Er der overvejet andre diagnoser? ADHD? Kognitive vanskeligheder? Vanskeligheder indenfor det sociale samspil? Hvis angsten er er symptom på en mere grundliggende tilstand, ville det kunne forklare, at venskaberne blev sværere.
Vi har på egen krop oplevet hvor meget en forkert pædagogisk tilgang til et barn som har det svært, kan ødelægge.
Mit ældste barn gik fra at være det barn som oftes i bh kom ned og lege med børnene fra specialstuen (psykisk problematikker) fordi hun kunne håndtere når de gjore noget underligt eller ud normen. Så flyttede 2 timers kørsel væk og hun i ny institution. Få måneder var hun problem barnet.
Det hjalp noget da de fik en Marte meo udannet person som kom og observeret og filmede situationer i bh, pædagoger blev opmærksom på hvor de gik skævt af hende. Det blev først rigtigt godt da hun kom i sfo efter Ca 6 måneder.
Så ts klø og insisterer på at der kommer nogen ude fra som ikke har en fast daglig dag på skolen som kan se tingene på en ny måde. Og det skal ofres bivilliges et sted fra og det er ppr. Evt en reel udredning igennem børnepsykiatrien da der som Abracadabra siger er en grund til at han har været så angst at det har holdt ham fra skolen i en lang periode. Og psykiatri er under regionerne og dermed en anden pengekasse end den kommunale
Anmeld
Citér