Kammerater .

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.977 visninger
56 svar
91 synes godt om
7. juni 2018

Anonym trådstarter

mit barn har desværre ikke mange kammerater. H*n har leget med de sammen 2-3 børn siden børnehaven . De går nu i 2 kl. Desværre må den ene ikke lege med mit barn . Så der er virkeligt langt imellem legeaftalerne . Mit barn vil rigtig gerne lege og er et meget socialt barn . Men har haft det svært igennem et par år med angst og derfor fraværende fra skole. Det er simpelhen så svært at skabe nye relationer , da h*n har mistet modet . Selvværdet er ikke højt og de mange nederlag har sat sine spor. Nu er der endnu engang inviteret til fødselsdag , de andre venner er inviteret med ikke mit barn. H*n siger det er okay , men pu ha hvor gør det ondt at opleve. Ofte i ferie og weekenderne savner h*n legekammerater . Græder fordi de andre har legeaftaler,  men selv står uden. Kommer nok aldrig til at forstå de forældre , der er med til at udelukke et barn fra fællesskabet . 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juni 2018

Hallopolina

Altså det det er en meget mærkelig klasse/skole, som accepterer at ikke alle inviteres til en fødselsdag. Som minimum alle piger eller alle drenge. Hvis du tør, skal du tage det op på et forældremøde. Du kan også foreslå legehruppe en gang om måneden, så alle kommer hjem til alle. Grupper på 4-5 børn, som så skiftes til at have besøg. 

Desuden ville jeg tage et møde med klasselæreren, han/hun skal hjælpe dit barn med at skabe relationer. 

Måske skal i kigge der hvor i bor, om der eventuelt er nogle børn, som jeres barn kunne få glæde af. 

Anmeld Citér

7. juni 2018

Babilooo

Jeg ville tale med de forældre der ikke har inviteret mit barn og klasselærer.

det er uhørt at dit barn udelukkes på den måde. 

Du kan selv skrive og aftale legeaftale for dit barn.. høre hvem hun/han helst vil lege med..?

Anmeld Citér

7. juni 2018

Anonym trådstarter

Smølfine123 skriver:

Jeg ville tale med de forældre der ikke har inviteret mit barn og klasselærer.

det er uhørt at dit barn udelukkes på den måde. 

Du kan selv skrive og aftale legeaftale for dit barn.. høre hvem hun/han helst vil lege med..?

Disse forældre er dem som ikke ønsker at vores børn leger sammen . De er tidligere bedste venner og fornemmer ,at min barn gerne vil lege. Tror egenlig også gerne kammerat vil men siger selv h*n ikke må. Vi har selvfølgelig gjordt en masse for at lave aftaler, men bliver som oftes afvist med forskellige forklaringer. Det har selvfølgelig også været en udfordring at vores barn har været væk fra skole længe .

Anmeld Citér

7. juni 2018

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

mit barn har desværre ikke mange kammerater. H*n har leget med de sammen 2-3 børn siden børnehaven . De går nu i 2 kl. Desværre må den ene ikke lege med mit barn . Så der er virkeligt langt imellem legeaftalerne . Mit barn vil rigtig gerne lege og er et meget socialt barn . Men har haft det svært igennem et par år med angst og derfor fraværende fra skole. Det er simpelhen så svært at skabe nye relationer , da h*n har mistet modet . Selvværdet er ikke højt og de mange nederlag har sat sine spor. Nu er der endnu engang inviteret til fødselsdag , de andre venner er inviteret med ikke mit barn. H*n siger det er okay , men pu ha hvor gør det ondt at opleve. Ofte i ferie og weekenderne savner h*n legekammerater . Græder fordi de andre har legeaftaler,  men selv står uden. Kommer nok aldrig til at forstå de forældre , der er med til at udelukke et barn fra fællesskabet . 

Hvordan er der inviteret til fødselsdag? I skolen(drenge, piger eller hele klassen)eller er der en der holder for en lille gruppe? Hvis det er bare dit barn der blevet udelukket ville jeg nok snakke med forældrene, for det er ikke ok.

Jeg ville snakke med læreren, om måske at hjælpe i frikvarter, hvis dit barn er angst.

Se hvor i bor, om der er andre børn,min inviterede familien på kaffe og kage.

hvad med noget sport?

Anmeld Citér

7. juni 2018

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Disse forældre er dem som ikke ønsker at vores børn leger sammen . De er tidligere bedste venner og fornemmer ,at min barn gerne vil lege. Tror egenlig også gerne kammerat vil men siger selv h*n ikke må. Vi har selvfølgelig gjordt en masse for at lave aftaler, men bliver som oftes afvist med forskellige forklaringer. Det har selvfølgelig også været en udfordring at vores barn har været væk fra skole længe .

Så ville jeg hive fat i de forældre og bede om en forklaring.

og så snakke med læreren om mobning og udelukning som de kan snakke om i skolen. Det er jo også synd for det andet barn, hvis det gerne vil lege med dit.

Anmeld Citér

7. juni 2018

Anonym trådstarter

Hallobertha skriver:

Altså det det er en meget mærkelig klasse/skole, som accepterer at ikke alle inviteres til en fødselsdag. Som minimum alle piger eller alle drenge. Hvis du tør, skal du tage det op på et forældremøde. Du kan også foreslå legehruppe en gang om måneden, så alle kommer hjem til alle. Grupper på 4-5 børn, som så skiftes til at have besøg. 

Desuden ville jeg tage et møde med klasselæreren, han/hun skal hjælpe dit barn med at skabe relationer. 

Måske skal i kigge der hvor i bor, om der eventuelt er nogle børn, som jeres barn kunne få glæde af. 

Det ER nu meget mærkelig skole ! Enig men den eneste der er vores kommune har rullende skolestart , så man går ikke i klasse som vi kender det. Det hedder sig at man inviteret sit stamhold eller sit farvehold. Men tror folk gør som det passer dem. Mit barn har været væk fra skole længe , men er tilbage igen. Skolen har været på den opgave i 8 måneder men tjaa det har ikke hjulpet ( tror nu ikke de gør så meget )

Anmeld Citér

7. juni 2018

*Toffee*

Jeg synes der mangler lidt sammenhæng.

Hvorfor ønsker forældrene ikke at jeres børn leger sammen? 

Anmeld Citér

7. juni 2018

Anonym trådstarter

J-star skriver:

Hvordan er der inviteret til fødselsdag? I skolen(drenge, piger eller hele klassen)eller er der en der holder for en lille gruppe? Hvis det er bare dit barn der blevet udelukket ville jeg nok snakke med forældrene, for det er ikke ok.

Jeg ville snakke med læreren, om måske at hjælpe i frikvarter, hvis dit barn er angst.

Se hvor i bor, om der er andre børn,min inviterede familien på kaffe og kage.

hvad med noget sport?

Det ved jeg faktisk ikke. Fødselsdagen skal holdes af en af de 4 mit barn plejer at lege med. Men ikke må lege med for forældrene. Vi møder dem så på stranden , hvor mit barn spørger om h*n er inviteret med. Svaret er , det må du selv se efter. Men invitationer er sendt ud, så mit barn flyver selvfølgelig hjem for at tjekke, men ingen invitation . Idag fortæller h*n så ,at en anden god ven er inviteret . De går til spejder sammen. 

Anmeld Citér

7. juni 2018

Anonym trådstarter

*Toffee* skriver:

Jeg synes der mangler lidt sammenhæng.

Hvorfor ønsker forældrene ikke at jeres børn leger sammen? 

Det ved jeg desværre ikke. Der har været nogle episoder, hvor vi har rettet kontakt til forældrene . Børnene har altid leget godt sammen og uden konflikter. Men et 3 barn som ikke kan lide mit barn, har været med til at holde mit barn ude , drille osv . Hvilket vi kontaktede forældrene om, efter dette må de ikke lege sammen. Men hvad årsagen er ved jeg ikke. Kan jo kun gætte

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.