Kammerater .

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. juni 2018

*Toffee*

Anonym skriver:

Det ved jeg desværre ikke. Der har været nogle episoder, hvor vi har rettet kontakt til forældrene . Børnene har altid leget godt sammen og uden konflikter. Men et 3 barn som ikke kan lide mit barn, har været med til at holde mit barn ude , drille osv . Hvilket vi kontaktede forældrene om, efter dette må de ikke lege sammen. Men hvad årsagen er ved jeg ikke. Kan jo kun gætte

Øv, det lyder som en trist situation 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juni 2018

Abracadabra

I skal have fat i PPR. Et så stort skolefravær handler om mistrivsel, dét skal der tages hånd om. 

Er angsten diagnosticeret på en børnepsyk. afd.? Er der afholdt netværksmøde? Foreligger der en plan til støtte af dit barn? Er dit barn korrekt skoleplaceret? Er der andre diagnoser?

Der findes hjælp til dit barn, men det kan være vanskeligt at komme i mål... Hvem hjælper jer?

Anmeld Citér

7. juni 2018

Anonym trådstarter

Abracadabra skriver:

I skal have fat i PPR. Et så stort skolefravær handler om mistrivsel, dét skal der tages hånd om. 

Er angsten diagnosticeret på en børnepsyk. afd.? Er der afholdt netværksmøde? Foreligger der en plan til støtte af dit barn? Er dit barn korrekt skoleplaceret? Er der andre diagnoser?

Der findes hjælp til dit barn, men det kan være vanskeligt at komme i mål... Hvem hjælper jer?

Hvad tænker du ppr kan gøre ? Nu er det ikke lige det min tråd handler om   hjælp har vi skam kæmpet for igennem hele forløbet , men nej det er ikke nemt at få.

Anmeld Citér

7. juni 2018

Abracadabra

Anonym skriver:

Hvad tænker du ppr kan gøre ? Nu er det ikke lige det min tråd handler om   hjælp har vi skam kæmpet for igennem hele forløbet , men nej det er ikke nemt at få.

Jeg tænker, at PPR ikke har sat bredt nok ind i forhold til jeres barns mistrivsel. Hvis jeres barn går og bliver ensom, ender det jo hurtigt i nyt skolefravær. 

Det kan også være, at I bor i en kommune, hvor der er så mange børn med problemer, at der ikke er ressourcer til 'kun' ensomme børn, men din fortælling er da meget bekymrende.

Hvad er planen for jeres barn? Både i PPR-regi og jer forældre? 

Anmeld Citér

7. juni 2018

Anonym trådstarter

Abracadabra skriver:

Jeg tænker, at PPR ikke har sat bredt nok ind i forhold til jeres barns mistrivsel. Hvis jeres barn går og bliver ensom, ender det jo hurtigt i nyt skolefravær. 

Det kan også være, at I bor i en kommune, hvor der er så mange børn med problemer, at der ikke er ressourcer til 'kun' ensomme børn, men din fortælling er da meget bekymrende.

Hvad er planen for jeres barn? Både i PPR-regi og jer forældre? 

Vil ikke gå en masse ind i vores situation her, men nej hverken skole eller kommune har hjulpet nævneværdigt . Først nu 2 ,5 år efter angsten startet er h*n begyndt til psykolog . Er enig hvilket også er vores frygt , men ved faktisk ikke hvad vi skal stille op. Vi har kæmpet en kamp for at få vores barn i trivsel og det er endelig lykkes men det sociale har selvfølgelig en kæmpe betydning , i negativ retning .  Vi bor desværre bare i en fattig kommune hvor børnenes trivsel ikke har så høj priotet 

Anmeld Citér

7. juni 2018

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Det ved jeg faktisk ikke. Fødselsdagen skal holdes af en af de 4 mit barn plejer at lege med. Men ikke må lege med for forældrene. Vi møder dem så på stranden , hvor mit barn spørger om h*n er inviteret med. Svaret er , det må du selv se efter. Men invitationer er sendt ud, så mit barn flyver selvfølgelig hjem for at tjekke, men ingen invitation . Idag fortæller h*n så ,at en anden god ven er inviteret . De går til spejder sammen. 

Så det er udenfor skolen, altså også andre børn.

selvom at det er f.... Synd for dit barn, gør de vel ikke noget forkert, men jeg synes ikke at den opførsel på stranden er ok og jeg ville henvende mig til forældrene og så ville jeg snakke med læreren, og se om hun kan hjælpe med at få kontakt med nogle af de andre børn, for dit barn skal ikke være ked af det og føle sig udenfor.

hvad med SFO?

sport? 

Dans? 

Børneklub? 

Anmeld Citér

7. juni 2018

Anonym trådstarter

J-star skriver:

Så det er udenfor skolen, altså også andre børn.

selvom at det er f.... Synd for dit barn, gør de vel ikke noget forkert, men jeg synes ikke at den opførsel på stranden er ok og jeg ville henvende mig til forældrene og så ville jeg snakke med læreren, og se om hun kan hjælpe med at få kontakt med nogle af de andre børn, for dit barn skal ikke være ked af det og føle sig udenfor.

hvad med SFO?

sport? 

Dans? 

Børneklub? 

Alt fødselsdag er vel udenfor skolen ??? Hvis alle de andre kammerater er inviteret , men ikke min. Ja det er ski synd, at h*n ikke bliver inviteret . De er en gruppe på 3-4 stykker som leger sammen i skolen . Men nej de har da i sin gode ret til at gøre som de vil . Den opgave har skolen været på i 8 mdr desværre gør de ikke så meget  . Sfo er ikke aktuelt da skole fremmøde har første priotet . 

Anmeld Citér

8. juni 2018

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Alt fødselsdag er vel udenfor skolen ??? Hvis alle de andre kammerater er inviteret , men ikke min. Ja det er ski synd, at h*n ikke bliver inviteret . De er en gruppe på 3-4 stykker som leger sammen i skolen . Men nej de har da i sin gode ret til at gøre som de vil . Den opgave har skolen været på i 8 mdr desværre gør de ikke så meget  . Sfo er ikke aktuelt da skole fremmøde har første priotet . 

Jeg tænker om invitation er foregået udenfor skolen, siden der er en fra spejder der skal med. Men det er inden for en kreds af børn, at din datter er den eneste?

det er skide synd for dit barn, for det kan jo ikke gøre for at det fik der dårligt, men desværre tror jeg det bunder i det. En angst fra forældrenes side, en uvidenhed. 

Men har DU snakket med læreren? Hvordan var forholdet til de forældre før angsten kom? 

Anmeld Citér

8. juni 2018

Anonym trådstarter

J-star skriver:

Jeg tænker om invitation er foregået udenfor skolen, siden der er en fra spejder der skal med. Men det er inden for en kreds af børn, at din datter er den eneste?

det er skide synd for dit barn, for det kan jo ikke gøre for at det fik der dårligt, men desværre tror jeg det bunder i det. En angst fra forældrenes side, en uvidenhed. 

Men har DU snakket med læreren? Hvordan var forholdet til de forældre før angsten kom? 

Tror du misforstår ,hvad jeg svarede . Ellers fik jeg det skrevet forkert.  De går i klasse sammen . De har leget sammen siden børnehaven og går nu i 2 kl. Du spurgte til sport , hvor jeg nævnte de går til spejder sammen ( alle sammen ) den gruppe ( 4 børn ) mit barn har leget sammen med siden børnehaven . De går alle sammen i klasse sammen og leger sammen i skolen. De andre er inviteret til fødselsdag , men ikke mit barn. Hvem der ellers er inviteret ved jeg ikke. Men selvfølgelig er mit barn ked af det når de andre venner skal med ,men ikke selv er inviteret.

Anmeld Citér

8. juni 2018

Babilooo

Hvad med skole skift .. til en anden skole med mindre mobning.. jeg ved st det typisk håndhævs mere i privatskoler ... i hvert fald dem jeg kender til.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.