Kammerater .

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. juni 2018

2017morigen

Anonym skriver:

Min tråd handler nu ikke om angsten , ønskede jeg svar her omkring havde jeg oprette spørgsmål dertil. Ikke for at være negativ men der er styr på det . Kender ikke til marte meo ? Har hørt om det uden at vide hvad det er. Hvem står for sådan noget ? I følge skolen har vi et velfungerende barn , som fint kan det sociale . Men har udviklet “ angst “ for at danne / søge ur relationer i frygt for afvisning . Der har været episoder som tangere til mobning af mit barn . Og selvfølgelig er det svært at være væk længe og komme tilbage . Det udfordringen ligger . 

Her er et link  http://dmmc.dk/marte-meo/

Det er lidt højt travende sprog men forklare det ok. Det ville ikke undre mig om der sp, nogen i dagpleje/bh systemet. Tænker også at ppr konsulent også kunne have en uddannelse som Marte meo .

Det er en helt almindelig hverdagssituation hvor der ofte opstår problemer som filmes. Her efter analysere Marte meo terapeuten video filmen og kommer med feedback. Hvor man ser bider af videofilm og taler om havd der reelt sker. Det kan være dit barn som terapeuten taler med eller de voksen som er omkring dit barn i skolen. Hele tiden med vægt på hvad der er godt. Det skaber et stor fokus på det der godt og fokuseret gør at det er nemmere at skabe mere af det. Det kan jo være at de voksen i skolen har den bedste adfærd de tror der er bedst for dit barn men det bare ikke passer specifikt til ham. Marte-meo kan være en øjen åbner af rang i det tilfælde 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juni 2018

Anonym trådstarter

Smølfine123 skriver:

Hvad med skoleflytning .. når nu hun ikke behandles god der og har udviklet angst på et tidspunkt i skolen..?

det virker da som en pige i de forkerte rammer

Fik trykket for hurtigt men skoleskift er med i vores overvejelser men som sagt trivsel vores barn , så om det er det rigtige er svært . Men snakken er helt sikkert oppe at vende for det sociale er vigtigt. 

Anmeld Citér

8. juni 2018

Anonym trådstarter

2017morigen skriver:

Her er et link  http://dmmc.dk/marte-meo/

Det er lidt højt travende sprog men forklare det ok. Det ville ikke undre mig om der sp, nogen i dagpleje/bh systemet. Tænker også at ppr konsulent også kunne have en uddannelse som Marte meo .

Det er en helt almindelig hverdagssituation hvor der ofte opstår problemer som filmes. Her efter analysere Marte meo terapeuten video filmen og kommer med feedback. Hvor man ser bider af videofilm og taler om havd der reelt sker. Det kan være dit barn som terapeuten taler med eller de voksen som er omkring dit barn i skolen. Hele tiden med vægt på hvad der er godt. Det skaber et stor fokus på det der godt og fokuseret gør at det er nemmere at skabe mere af det. Det kan jo være at de voksen i skolen har den bedste adfærd de tror der er bedst for dit barn men det bare ikke passer specifikt til ham. Marte-meo kan være en øjen åbner af rang i det tilfælde 

Mange tak  vil prøve at tjekke det ud. Som sagt har jeg hørt om det men uden at vide nok om det. Må snakke med vores social rådgiver om det er en mulighed. Ved skolen har været under opsyn og HR ind over pga dårligt samarbejde imellem ledelse og ansatte. Skoleledelsen vil ikke have hjælp udefra . Tonen er hård på skolen, hvad jeg har set / hørt . Hvilket et bekræftiget af en tidligere lærer på skolen

Anmeld Citér

8. juni 2018

Babilooo

Anonym skriver:

Mit barn trives egenlig fint i skolen. Er glad men mangler nye relationer. 

Men hun holdes uden for... det kan da umuligt være rart. Det virker heller ikke dom om at lærerne tager ansvar mht mobning. 

Synes virkelig du skulle overveje det

Anmeld Citér

8. juni 2018

Babilooo

Smølfine123 skriver:

Men hun holdes uden for... det kan da umuligt være rart. Det virker heller ikke dom om at lærerne tager ansvar mht mobning. 

Det er da også usympatiske forældre der er til nogle af de andre børn.

Anmeld Citér

8. juni 2018

Anonym trådstarter

Smølfine123 skriver:

Det er da også usympatiske forældre der er til nogle af de andre børn.

Ja det må man sige men sådan er det nok bare . Man er sig selv nærmest . 

Anmeld Citér

8. juni 2018

Anonym trådstarter

Smølfine123 skriver:

Det et bestemt ikke rart , derfor vi som sagt også overvejer skoleskift . Men pga historie med angst skal vi også have det med i beslutningen . For p.t er vores barn tilbage i skole og et skift kan have indflydelse på trivsel også . Men ja er helt enig men en beslutning som skal opvejes .

Anmeld Citér

8. juni 2018

Loa

HOLD NU KÆFT hvor er nogle forældre bare forfærdelige. Jeg fatter slet ikke at de ikke kan se at de er hovedgrunden til mobning.

Fordi det ikke er deres eget barn det går ud over, er det ikke en bekymrende faktor for dem.

Jeg håber virkelig jeres barn får det bedre, uanset om det er med flere venner på nuværende skole eller en ny skole.

Anmeld Citér

8. juni 2018

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Tror du misforstår ,hvad jeg svarede . Ellers fik jeg det skrevet forkert.  De går i klasse sammen . De har leget sammen siden børnehaven og går nu i 2 kl. Du spurgte til sport , hvor jeg nævnte de går til spejder sammen ( alle sammen ) den gruppe ( 4 børn ) mit barn har leget sammen med siden børnehaven . De går alle sammen i klasse sammen og leger sammen i skolen. De andre er inviteret til fødselsdag , men ikke mit barn. Hvem der ellers er inviteret ved jeg ikke. Men selvfølgelig er mit barn ked af det når de andre venner skal med ,men ikke selv er inviteret.

Så fik jeg nok læst for hurtigt.

nu siger du at skolen ikke gør noget, og du tænker på at lave et skoleskift, men du er også bekymret for dit barn og angsten.

har du snakket med dit barn om det der sker i skolen og muligheden for at skifte skole? 

Ja hun trives, men hun bliver også holdt udenfor, fordi der er nogle forældre der ikke har et hjerte, til at forstå hvad angst kan gøre mod et lille barn(ja de er nok uvidende., men så kan man spørge, det smitter jo ikke, så de forstår hvad der skete) 

For som sagt det er forældrene, og det er ikke ok for grand voksne mennesker at mobbe et 8-9årig barn. 

Har du snakket med læreren om det, at dit barn har været væk så længe, hvad det gjorde og hvad der så er sket.

det er altid svært at komme tilbage efter længere tid, men så burde der var gjort noget i klassen, der kan være rygter der er løbet rundt mens I var væk og det er så blomstre op. 

Jeg ville forlange er møde med leder og skolelærer og så ha en biperson med, som kender dit barn men også systemet.

Anmeld Citér

8. juni 2018

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Mit barn trives egenlig fint i skolen. Er glad men mangler nye relationer. 

Jeg er i tvivl om, hvad du mener med, dit barn trives fint og fungerer godt socialt. Du skriver i startindlægget:  Det er simpelhen så svært at skabe nye relationer , da h*n har mistet modet . Selvværdet er ikke højt og de mange nederlag har sat sine spor. Ofte i ferie og weekenderne savner h*n legekammerater . Græder fordi de andre har legeaftaler,  men selv står uden. 

Hvor er den fine trivsel? Det lyder da meget svært og trist at være ham/hende, forståeligt nok.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.