14 årig kærester med 18 årig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. maj 2018

Kurt_H

Hck skriver:

Heldigvis ( åbenbart) var jeg blevet 15 år, så min mor kunne ikke retsforfølge den unge mand på næsten 19 år som jeg blev meget forelsket i. Jeg var heldigvis heller ikke bare nem sex (som du så fint udtrykker det) for ham, for tænker at hvis jeg bare var det, så var vi nok ikke stadigvæk sammen her 29 år senere.

Det er muligt at jeres forhold kringlede sig, men der er stadig mange ustabile faktorer som kan gå meget galt. Jeg har desværre kendskab til flere forhold der ikke bestod udfordringerne...

14 år og 1. barn med en som er 2 år ældre og gift via kongebrev... ikke noget jeg kan anbefale at man giver sit barn lov til at gennemføre !

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. maj 2018

Anonym

lige meget hvad folk har af holdninger, er det ikke tilladt for dem at have et sexuelt forhold.  Han kan bestemt sætte sig selv i en øv situation, ved at have et forhold til en pige på 14, da det jo netop ikke er lovligt. Vi kan ikke komme uden om, at han er voksen, hun er et barn. Og lovgivningen er netop til, for at beskytte vores børn. 

Anmeld Citér

16. maj 2018

MorTilN

Anonym skriver:

lige meget hvad folk har af holdninger, er det ikke tilladt for dem at have et sexuelt forhold.  Han kan bestemt sætte sig selv i en øv situation, ved at have et forhold til en pige på 14, da det jo netop ikke er lovligt. Vi kan ikke komme uden om, at han er voksen, hun er et barn. Og lovgivningen er netop til, for at beskytte vores børn. 

Og de kan ikke være kæreter uden at have sex? 

Anmeld Citér

16. maj 2018

Hck

Profilbillede for Hck
Kurt_H skriver:

Det er muligt at jeres forhold kringlede sig, men der er stadig mange ustabile faktorer som kan gå meget galt. Jeg har desværre kendskab til flere forhold der ikke bestod udfordringerne...

14 år og 1. barn med en som er 2 år ældre og gift via kongebrev... ikke noget jeg kan anbefale at man giver sit barn lov til at gennemføre !

Tror at du er ude i nogle helt andre situationer med din sammenligning. Jeg havde bestemt ikke noget barn i den alder og jeg blev bestemt ikke gift før tid ved hjælp af et kongebrev. Til din orientering fik jeg mit første barn som 22 årig og gift 3 år efter. Og, ja selvfølgelig er der mange  forhold der ikke holder( helt naturligt).  Det  er nu helt normalt at pigerne er et par år yngere , så lad være med at male fanden på væggen 

Anmeld Citér

16. maj 2018

Dorthe1986

Kurt_H skriver:

Tænker at dit eksempel beviser at en på 14 år ikke er kæreste materiale for en på 18 år eller derover. Selv en forskel på 1-2 år, i den alder, kan være et problem ! Alder garanter ikke modenhed.

Mit eksempel kan vise mange ting. Det du siger og at alt efter hvordan man reagerer som mor enten skaber et godt og trygt forhold til sin datter eller skubber hende enormt langt væk. Havde min mor trukket vejret 10 gange og snakket med mig på en helt anden facon. Havde jeg nok hurtigere opdaget at han ikke var for mig.

Anmeld Citér

16. maj 2018

Anonym

Og de kan ikke være kæreter uden at have sex? 

Det ved hverken du eller jeg om de har, jeg skriver blot lovgivninge OM sex for en voksen med et barn eller seksuelt forhold, hvis de har.  ( sex kan være mange ting jo). Hvis de blot ses og snakker, er det jo fint. Meeen mon moderen ville være så meget i tvivl om det okay, hvis det forholdt sig sådan 

Anmeld Citér

17. maj 2018

Kurt_H

Anonym skriver:

Tænker at alle er helt klar på dét faktum. Ellers så er der et par stykker som har et problem eller to !

Anmeld Citér

17. maj 2018

Kurt_H

Hck skriver:

Tror at du er ude i nogle helt andre situationer med din sammenligning. Jeg havde bestemt ikke noget barn i den alder og jeg blev bestemt ikke gift før tid ved hjælp af et kongebrev. Til din orientering fik jeg mit første barn som 22 årig og gift 3 år efter. Og, ja selvfølgelig er der mange  forhold der ikke holder( helt naturligt).  Det  er nu helt normalt at pigerne er et par år yngere , så lad være med at male fanden på væggen 

Dit synspunkt skal jeg ikke bestemme over... men mentalt så er en 14 årig ikke gearet til at være kæreste med en på 18 år ! Som jeg beskrev i en kommentar, så er de i to forskellige verdener !

Mht. at male noget på væggen, så er der tale om mere end et par år ! Helt præcis 18 år minus 14 år lig 4 år !

Anmeld Citér

17. maj 2018

Kurt_H

Dorthe1986 skriver:

Mit eksempel kan vise mange ting. Det du siger og at alt efter hvordan man reagerer som mor enten skaber et godt og trygt forhold til sin datter eller skubber hende enormt langt væk. Havde min mor trukket vejret 10 gange og snakket med mig på en helt anden facon. Havde jeg nok hurtigere opdaget at han ikke var for mig.

Jeg skriver intet om at "skubbe hende enormt langt væk", men det er muligvis dét som du forstår ved det.

Din mor har reageret på dén måde som hun nu én gang gjorde. Det er helt normalt at man som forældre kan blive bange for sit barns fremtid og pm man nu har gjort alle de rigtige ting. Har din mor selv stået i samme situation, så kan det jo tænkes at hun fik et flashback og gav den fuld speed i din situation !

Anmeld Citér

17. maj 2018

Dorthe1986

Kurt_H skriver:

Jeg skriver intet om at "skubbe hende enormt langt væk", men det er muligvis dét som du forstår ved det.

Din mor har reageret på dén måde som hun nu én gang gjorde. Det er helt normalt at man som forældre kan blive bange for sit barns fremtid og pm man nu har gjort alle de rigtige ting. Har din mor selv stået i samme situation, så kan det jo tænkes at hun fik et flashback og gav den fuld speed i din situation !

Det siger jeg heller ikke.  Jeg skriver at min fortælling både kan ses som det du skrev at en 14-årig ikke er kærestemateriale for en 18-årig. Hvilket jeg er helt enig i. Jeg kan som voksen sagtens forstå min mors frygt osv. Men det jeg siger er at i MIT tilfælde der skubbede min mor mig enormt langt væk dengang. Med den forstand jeg havde i den alder følte jeg ikke, jeg længere kunne gå til hende med ting eller stole på hende, i sammenhæng med drenge og kærester eller tale med hende om sex osv .

Min mor har aldrig stået i lignende situation- det ved jeg. Min mors bevæggrund for at gøre som hun gjorde, var at hun ikke havde forståelsen for det med teenagere og hun så alt hvad jeg gjorde dengang som noget mod hende. Det har hun selv sagt, derfor kan jeg vide det. 

Men en ting er alle de gode intentioner der kan ligge bag forældres reaktioner og handlinger, noget andet er konsekvenserne ved det. Jeg kan sagtens forstå min mor handlede ud fra de grunde og præmisser hun nu gjorde - men faktum er at det medførte at hun skubbede mig væk.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.