14 årig kærester med 18 årig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. maj 2018

Lisette W

Kan godt forstå din reaktion, sådan ville jeg også reagere. Men men.. min mor var 14 da hun begyndte at komme sammen med min far som var 21! Min fars forældre var meget i mod hvorimod min morfar ikke mente det var noget de kunne blande sig i. I da er min mor 51 og min far 58 og de er stadig forelsket

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. maj 2018

Hck

Profilbillede for Hck
Anonym skriver:

Min datter på 14 år, fortalte mig forleden dag, at hun havde fået en kæreste. På 18 år 

De kender hinanden fra området og har kendt hinanden et halvt års tid.

først var jeg chokeret, for hun plejer at være meget fornuftig, er da også moden af sin alder, i forhold til at være meget velreflekteret. Og jeg synes det er en virkelig stor aldersforskel i den unge alder.

har allermest lyst til at forbyde forholdet, men det kan jeg jo dårligt nok og hvad godt vil der komme ud af det?

er det bare mig der skal slappe af eller ER det for stor en aldersforskel?

At " forbyde" forholdet tror jeg ærlig talt ikke at du får noget positivt ud af. Tænker at din datter har været ærlig over for dig og har fortalt det, så må du jo hvor svært det end er, tage det med en okay positiv mine derfra hvis gutten virker bare sådan lidt okay. 

Anmeld Citér

13. maj 2018

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Anonym skriver:

Min datter på 14 år, fortalte mig forleden dag, at hun havde fået en kæreste. På 18 år 

først var jeg chokeret, for hun plejer at være meget fornuftig, er da også moden af sin alder, i forhold til at være meget velreflekteret. Og jeg synes det er en virkelig stor aldersforskel i den unge alder.

har allermest lyst til at forbyde forholdet, men det kan jeg jo dårligt nok og hvad godt vil der komme ud af det?

Nu er du jo moderen og hun barnet.. 

men min mor og jeg var i samme båd for 11 år siden. Jeg var 14 og han var 18. 

Hun accepterede det. Hvad skulle hun dog ellers kunne gøre? Hun havde tillid til mig og ønskede at lære ham at kende for at se om hun også kunne have tillid til ham. 

Men vigtigst af alt så har din datter stadigvæk samme egenskaber som før. Hun er bare forelsket. 

Det gik ikke mellem min Eks og jeg. Vi var sammen en måneds tid eller to. Den næste kæreste jeg fik var 19. Ham er jeg stadig sammen med i dag. 

Jeg ved det var svært for hende dengang, men hun vidste godt at hvis hun gik i mod det, gik jeg i mod hende. Hun ville have mistet den fortrolighed vi havde(som i forvejen var lille).

hvad du skal gøre bestemmer du jo selv. Men hvad med at være ærlig over for hende? Om dine følelser. 

Anmeld Citér

13. maj 2018

Anonym trådstarter

God-mor skriver:

Du overreagerer lidt må jeg sige. Tag en snak med din datter omkring forholdet, og også omkring grænser hvis du er bange for, at hendes grænser skal overskrides. Ville også lige tage en snak om prævention. 

Men jeg havde en kæreste på 18, da jeg var 14. Det holdte i 1 års tid og så var det, det. Det var i øvrigt et ganske fint forhold og piger er bare ofte lidt længere fremme end drengene, så mentalt er de sikkert samme sted. 

Kan godt se hvad du mener. Men synes nu alligevel, at en 18-årig er voksen, mens en 14-årig kun lige er blevet teenager.

og selvom hun er velreflekteret, synes jeg stadig bare hun er alt for ung til sådan et forhold 

Anmeld Citér

13. maj 2018

Miti's mama

Jeg synes aldersforskellen er for stor i den alder. Plus hvis de er sammen seksuelt, er han pludselig forbryder. Der er en grund til at den seksuelle lavalder er sat der.

Anmeld Citér

13. maj 2018

God-mor

Anonym skriver:

Kan godt se hvad du mener. Men synes nu alligevel, at en 18-årig er voksen, mens en 14-årig kun lige er blevet teenager.

og selvom hun er velreflekteret, synes jeg stadig bare hun er alt for ung til sådan et forhold 

Jeg kan egentlig godt sætte mig ind i dine følelser, jeg havde sikkert haft det lige sådan hvis det var min lille datter.. Hun bliver jo også stor en dag 

Men udfra hvordan jeg selv var som 14 årig, så havde et forbud været endnu værre, fordi så gør hun det i smug og føler sig måske presset til noget. Hvis hun kan snakke med dig og være fortrolig med dig, så tror jeg både dig og din datter vil være mest trygge. 

Syntes nok også det havde været værre, hvis han havde været 20+ 

Anmeld Citér

13. maj 2018

Anonym

Jeg ville ikke forbyde det. Det kommer der ikke noget godt ud af. Men tror jeg ville tage en snak med fyren omkring det seksuelle plan da det er ulovligt hvis de har sex pga hun er mindreårig. 

Anmeld Citér

13. maj 2018

Justthinking

Jeg ved godt der alligevel er et par år til forskel, men: jeg var 17 og min kæreste var 24 - og i dag er vi gift.

Forbud vil ikke nytte noget, for så gør hun det i smug. Vær åben over for ham, støt din datter (det er en kæmpe tillidserklæring) og tænk på at de har kendt hinanden i et halvt års tid :-)

Anmeld Citér

13. maj 2018

Anonym

Anonym skriver:

Du kan godt forbyde det. Hun er 14.. Han 18. Så du kunne faktisk retsforfølge ham.. Han må ikke røre hende før hun er 15.. En 18 årig udnytter bare en ung pige som tror han er dybt forelsket i hende.. Han er ikke dybt forelsket i et barn.. Hun er nem sex.. 

Anmeld Citér

14. maj 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Du kan godt forbyde det. Hun er 14.. Han 18. Så du kunne faktisk retsforfølge ham.. Han må ikke røre hende før hun er 15.. En 18 årig udnytter bare en ung pige som tror han er dybt forelsket i hende.. Han er ikke dybt forelsket i et barn.. Hun er nem sex.. 

Åh. Det er alt det, jeg ikke kan holde ud at tænke på 

Har bare så nødig lyst til at skulle retsforfølge eller det der ligner..

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.