14 årig kærester med 18 årig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. maj 2018

Anonym

At tillade et forhold, ville være det samme som at tillade en voldtægt 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. maj 2018

Rosa-Sophia

Anonym skriver:

Altså du tænker på "samtykkende voldtægt "? som i, at loven har vurderet, at hun er for ung til at vide hvad hun vil, håber jeg. De fleste fyrer voldtager ikke nogen. 

Anmeld Citér

19. maj 2018

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Vel vil det da ej. Skulle de have sex, hvilket ikke er en selvfølge, vil der være tale om sex med mindreårig, hvilket ikke er synonymt med voldtægt. 

Anmeld Citér

19. maj 2018

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Sikke en omgang fis!

Det er jo ikke engang sikkert at de unge mennesker vil dyrke sex førend hun er blevet 15 år. Og hvis de skulle, så ja så er det efter lov ulovligt, men slet ikke at sidestille med voldtægt. 

Anmeld Citér

19. maj 2018

IenFart

Profilbillede for IenFart
Anonym skriver:

Hvordan kan et voksent menneske få sig selv til at skrive sådan noget ævl? Det er jo ikke USA vi bor i.

Anmeld Citér

19. maj 2018

Anonym

Kurt_H skriver:

Tænker at alle er helt klar på dét faktum. Ellers så er der et par stykker som har et problem eller to !

Men tilsyneladende ser folk det ikke som et problem, at det er ulovligt 

Anmeld Citér

19. maj 2018

migxher

Jeg synes ikke aldersforskellen er voldsom drenge kan tit godt være lidt bagud i forhold til piger rent udviklingsmæssigt.

Jeg ville nok tage et snak med dem begge om det faktum at ifølge loven er det ulovligt for ham at have sex med hende. Der kan godt være du og hans forældre er cool med det, men der kan sidde nogen der ude som ikke er. Og skulle der være nogen som melder det kan han altså komme i problemer. 

Og så en snak med hende om helt basale ting som at det er vigtig at lytte til sin mavefornemmelse, at det er okay at sige nej, at hun ikke skal gøre noget hun ikke har lyst til osv. Og ved at være åben omkring det vil hun forhåbentlig komme til dig hvis der bliver noget  

Anmeld Citér

19. maj 2018

IenFart

Profilbillede for IenFart
Anonym skriver:

Nej, for det er irrelevant for diskussionen. Hvis den 14-årige gerne vil have sex med fyren så kommer det jo til at ske uagtet om forældrene har sagt god for det eller ej.

Hvis det med loven virkelig skal følges til dørs så skal TS jo politianmelde ham efterfølgende og hvad er det lige præcis hun opnår ved det? Hun støder datteren fra sig og så bliver det bare endnu mere interessant for hende at knalde med ham fyren.

Anmeld Citér

19. maj 2018

Rosa-Sophia

Hun får da ikke en skid ud af at melde det til politiet  medmindre, der reelt er foregået en voldtægt. Hvis de to unge gerne vil have sex, kan de jo bare nægte det overfor politiet, de går vel næppe i gang med en fysisk undersøgelse af en pige, der frivilligt går i seng med sin kæreste.  

Anmeld Citér

19. maj 2018

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Har du tænkt over, at livet indimellem er lidt mere nuanceret end jura? En pige på 15 år og otte dage kan føle sig presset til sex af sin 16-årige kæreste - han foretager sig intet ulovligt. En pige på 14 år og 352 dage kan med glæde og fornøjelse have sex med sin 18-årige kæreste - det er ulovligt. Ingen med lidt sund fornuft ville da anmelde sidstnævnte unge mand. Hvad skulle formålet være? 

Som mor eller anden nærtstående voksen ville jeg se på den aktuelle situation og ikke på dåbsattester. Er fyren god ved hende, har jeg tillid til, min datter kan sige fra, hvis hendes grænser overskrides - eller er der tale om et assymetrisk forhold, hvor en umoden pige er kommet i kløerne på en dominerende fyr, hun vil gøre alt for at holde på? 

.  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.