Anonym skriver:
Min datter på 14 år, fortalte mig forleden dag, at hun havde fået en kæreste. På 18 år 
De kender hinanden fra området og har kendt hinanden et halvt års tid.
først var jeg chokeret, for hun plejer at være meget fornuftig, er da også moden af sin alder, i forhold til at være meget velreflekteret. Og jeg synes det er en virkelig stor aldersforskel i den unge alder.
har allermest lyst til at forbyde forholdet, men det kan jeg jo dårligt nok og hvad godt vil der komme ud af det?
er det bare mig der skal slappe af eller ER det for stor en aldersforskel?
Det er en alt for stor forskel... de er i hver deres verden. Selvom hun er moden af sin alder, så er han ikke !
Din datter har lige startet rejsen mod at blive en kvinde og hendes kæreste har lige startet rejsen mod at blive en ansvarlig voksen !
Hun er stadig under jeres vinger og er ikke moden nok til at tage en voksens beslutning, hvilket han heller ikke nødvendigvis er, men alle hans valg hænger han selv på ! Hvorimod din datters valg stadig kommer tilbage til jeres måde at lære hende om livet !
Forbyd forholdet og hun kan blive en umoden teenager på et par sekunder !
Snak med hende om de ting som I ser der kan være problematiske i et sådan forhold. Når hun bliver vist respekt som en moden teenager, så er hun mere modtagelig overfor jeres råd omkring hendes valg af kærester. Hun har trods alt hele sit liv foran sig !
Anmeld
Citér