14 årig kærester med 18 årig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. maj 2018

Camilla <3

Anonym skriver:

Du kan godt forbyde det. Hun er 14.. Han 18. Så du kunne faktisk retsforfølge ham.. Han må ikke røre hende før hun er 15.. En 18 årig udnytter bare en ung pige som tror han er dybt forelsket i hende.. Han er ikke dybt forelsket i et barn.. Hun er nem sex.. 

Syntes ikke du kan sidde og sige, at de ikke er forelsket, at hun er nem sex, etc. Du kender dem jo slet ikke...  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. maj 2018

Dorthe1986

Anonym skriver:

Åh. Det er alt det, jeg ikke kan holde ud at tænke på 

Har bare så nødig lyst til at skulle retsforfølge eller det der ligner..

Det skal du heller ikke. Det er ligesom at balancere på en knivsæg, for det handler om ikke at blande sig så meget, at hun lukker ned for fortroligheden mellem jer, men samtidig få snakket godt med hende. For man er bare nødt til at være opmærksom på han jo er voksen - det er hun IKKE. Og 18-årige drenge... vi ved jo godt selv, hvordan en stor del af dem er. Og det handler ikke om at bla bla alle drenge tænker med en ting. Det handler om at passe på din datter i det her. Tag en god snak med hende, hvis du fornemmer at det kan lade sig gøre. Hvor du fortæller at du er glad på hendes vegne over at hun har fundet en hun er glad for osv. Men at du gerne vil snakke med hende om det at være forelsket, at man ikke skal gøre noget man ikke føler er rigtigt i maven. At hvis der er noget hun ikke forstår eller har det godt med, så kan hun altid komme til dig. Det faktum at han er 18, ville jeg undlade at nævne i samtalen. Men generelt en snak om at passe på sig selv. Også seksuelt.

Men altså en snak der holdes positiv, så hun føler støtte og opbakning. Min mor var desværre rigtig god til det modsatte, så jeg følte slet ikke jeg kunne komme til hende når jeg så fik ondt i maven over de her drenge eller andre ting for den sags skyld.

Anmeld Citér

14. maj 2018

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Du kan godt forbyde det. Hun er 14.. Han 18. Så du kunne faktisk retsforfølge ham.. Han må ikke røre hende før hun er 15.. En 18 årig udnytter bare en ung pige som tror han er dybt forelsket i hende.. Han er ikke dybt forelsket i et barn.. Hun er nem sex.. 

Det kan du reelt ikke vide noget som helst om. Adskillige 18-årige drenge er modenhedsmæssigt på niveau med 14-årige piger. Og hun kan ikke retsforfølge nogen, men selvfølgelig kan hun melde ham, hvis hun ved, de har sex. Hvad hun skulle opnå ved det, ved jeg dog ikke. 

Anmeld Citér

14. maj 2018

IenFart

Profilbillede for IenFart
Anonym skriver:

Åh. Det er alt det, jeg ikke kan holde ud at tænke på 

Har bare så nødig lyst til at skulle retsforfølge eller det der ligner..

At politianmelde ham er da den direkte vej til at støde din datter fra dig for altid. Hvis hun har lyst til at knalde en over 15, så skal hun da nok finde en måde at gøre det på og næste gang får du med garanti intet at vide.

Anmeld Citér

14. maj 2018

Rosa-Sophia

Anonym skriver:

Kan godt forstå, at du skriver som anonym. Wauw! Det var noget af et postulat. Du ved simpelthen hvem de to unge mennesker er, og hvordan de hver især føler for hinanden? Og hvad de forventer af relationen?

Wauw

Anmeld Citér

14. maj 2018

Hck

Profilbillede for Hck
Anonym skriver:

Heldigvis ( åbenbart) var jeg blevet 15 år, så min mor kunne ikke retsforfølge den unge mand på næsten 19 år som jeg blev meget forelsket i. Jeg var heldigvis heller ikke bare nem sex (som du så fint udtrykker det) for ham, for tænker at hvis jeg bare var det, så var vi nok ikke stadigvæk sammen her 29 år senere.

Anmeld Citér

14. maj 2018

Dorthe1986

Anonym skriver:

Jeg så en på 20 da jeg var 14. I stedet for at slå koldt vand i blodet gik min mor helt i panik og selvsving. Hun ville absolut ikke have jeg så ham eller noget som helst og tog min mobil fra mig i en periode osv. Det eneste det resulterede i var at jeg så ham alligevel i smug og havde sex med ham på underlige steder. så i stedet for at det kunne blive trygt og rart eller min mor gav mig et sted, hvor jeg havde ro til at mærke efter, blev jeg rasende og gjorde ting i trods. Hun valgte som du skriver at melde ham. Eller det vil sige hun fik et tilhold mod ham. Hun troede hun beskyttede mig, men ved du hvad det eneste hun opnåede var at jeg blev rasende, rasende over at jeg ikke selv kunne få lov at træffe et valg ud fra min egen forelskelse eller seksualitet, rasende over at hun ikke stolede på at jeg selv kunne sige stop når det nåede dertil. Men allermest blev jeg nok såret og rasende over at hun ikke stoppede op et sekund og forsøgte at være støttende og forstående. Den vrede og sårethed jeg oplevede i den alder, gjorde at i stedet for at beskytte mig, så gjorde jeg en masse andre dumme/vilde ting, og endte tit i situationer hvor jeg, fordi det skulle være i smug og jeg ikke følte jeg kunne spørge min mor til råds, var heldig at det ikke gik galt.Først da jeg var 16 mødte jeg en, som jeg synes de skulle møde. Men jeg var rædselsslagen for det for anede ikke hvad hun ville sige eller gøre.

Anmeld Citér

14. maj 2018

Anonym

Jeg tror ikke en 14 årig pige er parat til at være sammen med en på 18. Tænk på hvor langt mere fremmelig han er. Han har sikkert prøvet en hel masse, hun ikke har, som han forventer hun skal kunne. En dreng på 18, vil da have en på sin egen alder.

Anmeld Citér

16. maj 2018

Kurt_H

Anonym skriver:

Min datter på 14 år, fortalte mig forleden dag, at hun havde fået en kæreste. På 18 år 

De kender hinanden fra området og har kendt hinanden et halvt års tid.

først var jeg chokeret, for hun plejer at være meget fornuftig, er da også moden af sin alder, i forhold til at være meget velreflekteret. Og jeg synes det er en virkelig stor aldersforskel i den unge alder.

har allermest lyst til at forbyde forholdet, men det kan jeg jo dårligt nok og hvad godt vil der komme ud af det?

er det bare mig der skal slappe af eller ER det for stor en aldersforskel?

Det er en alt for stor forskel... de er i hver deres verden. Selvom hun er moden af sin alder, så er han ikke !

Din datter har lige startet rejsen mod at blive en kvinde og hendes kæreste har lige startet rejsen mod at blive en ansvarlig voksen !

Hun er stadig under jeres vinger og er ikke moden nok til at tage en voksens beslutning, hvilket han heller ikke nødvendigvis er, men alle hans valg hænger han selv på ! Hvorimod din datters valg stadig kommer tilbage til jeres måde at lære hende om livet !

Forbyd forholdet og hun kan blive en umoden teenager på et par sekunder !

Snak med hende om de ting som I ser der kan være problematiske i et sådan forhold. Når hun bliver vist respekt som en moden teenager, så er hun mere modtagelig overfor jeres råd omkring hendes valg af kærester. Hun har trods alt hele sit liv foran sig !

Anmeld Citér

16. maj 2018

Kurt_H

Dorthe1986 skriver:

Jeg så en på 20 da jeg var 14. I stedet for at slå koldt vand i blodet gik min mor helt i panik og selvsving. Hun ville absolut ikke have jeg så ham eller noget som helst og tog min mobil fra mig i en periode osv. Det eneste det resulterede i var at jeg så ham alligevel i smug og havde sex med ham på underlige steder. så i stedet for at det kunne blive trygt og rart eller min mor gav mig et sted, hvor jeg havde ro til at mærke efter, blev jeg rasende og gjorde ting i trods. Hun valgte som du skriver at melde ham. Eller det vil sige hun fik et tilhold mod ham. Hun troede hun beskyttede mig, men ved du hvad det eneste hun opnåede var at jeg blev rasende, rasende over at jeg ikke selv kunne få lov at træffe et valg ud fra min egen forelskelse eller seksualitet, rasende over at hun ikke stolede på at jeg selv kunne sige stop når det nåede dertil. Men allermest blev jeg nok såret og rasende over at hun ikke stoppede op et sekund og forsøgte at være støttende og forstående. Den vrede og sårethed jeg oplevede i den alder, gjorde at i stedet for at beskytte mig, så gjorde jeg en masse andre dumme/vilde ting, og endte tit i situationer hvor jeg, fordi det skulle være i smug og jeg ikke følte jeg kunne spørge min mor til råds, var heldig at det ikke gik galt.Først da jeg var 16 mødte jeg en, som jeg synes de skulle møde. Men jeg var rædselsslagen for det for anede ikke hvad hun ville sige eller gøre.

Tænker at dit eksempel beviser at en på 14 år ikke er kæreste materiale for en på 18 år eller derover. Selv en forskel på 1-2 år, i den alder, kan være et problem ! Alder garanter ikke modenhed.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.