14 årig kærester med 18 årig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13.473 visninger
52 svar
86 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
13. maj 2018

Anonym trådstarter

Min datter på 14 år, fortalte mig forleden dag, at hun havde fået en kæreste. På 18 år 

De kender hinanden fra området og har kendt hinanden et halvt års tid.

først var jeg chokeret, for hun plejer at være meget fornuftig, er da også moden af sin alder, i forhold til at være meget velreflekteret. Og jeg synes det er en virkelig stor aldersforskel i den unge alder.

har allermest lyst til at forbyde forholdet, men det kan jeg jo dårligt nok og hvad godt vil der komme ud af det?

er det bare mig der skal slappe af eller ER det for stor en aldersforskel?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. maj 2018

biniek

Der er en stor aldersforskel.

Jeg kan da godt huske tilbage på når jeg var 14 pg havde en kæreste på 18.

Der var ikke noget mine forældre kunne have sagt, jeg ville jo bare gøre det i smug så.

Jeg ville helt sikkert prøve at få hende til at have det så åbent for dig som muligt.

Jeg kan godt se at jeg ville hade det i dag, men efter min mening er åbenhed nøglen ��

Anmeld Citér

13. maj 2018

Anonym

Anonym skriver:

Min datter på 14 år, fortalte mig forleden dag, at hun havde fået en kæreste. På 18 år 

først var jeg chokeret, for hun plejer at være meget fornuftig, er da også moden af sin alder, i forhold til at være meget velreflekteret. Og jeg synes det er en virkelig stor aldersforskel i den unge alder.

har allermest lyst til at forbyde forholdet, men det kan jeg jo dårligt nok og hvad godt vil der komme ud af det?

Jeg ville også gøre det i smug hvis jeg fik forbud. Så tror vejen frem er åbenhed og snak om det. Jeg havde selv en kæreste på 25 i den alder. Kunne selvfølgelig se det skøre i det efterfølgende, men ikke på det tidspunkt. Håber jeg har overskud til at tage det stille og roligt og fornuftigt hvis min datter en dag kommer med sådan en kæreste når hun bliver større, for ved ikke hvad man ellers skal stille op andet end at være der for hende, og være en støtte. Og synes i øvrigt ikke det nødvendigvis er så stor en forskel, især når drenge kan være ret umodne som 18-årige, sammenlignet med piger på 14. Det er selvfølgelig forskelligt..

Anmeld Citér

13. maj 2018

Soonmom

Jeg synes ikke det er så slemt 

Så jeg ville være ligeglad med alder, men skulle self møde ham og se hvad han var for en, men det ville også gælde hvis det havde været en jævnaldrende 

Anmeld Citér

13. maj 2018

Anonym

Er enig med de andre. Forbud og vrede er ikke vejen frem - med mindre du vil skubbe hende fra dig. Du kan nok selv huske det fra din teenagetid. Forhindrede forbud og straf fra dine forældre dig i at gøre det forbudte, eller fandt du bare en anden måde? Jeg er overbevist om, at hvis man møder sit barn med åbenhed, nysgerrighed, giver plads til tillid og til barnet er tryg ved at betro sig og stille spørgsmål, så hjælper man dem langt bedre på vej end forbud og straf i den slags situationer. 

Da jeg var 13 havde jeg en kæreste på 15. Mine forældre kunne ikke lide ham og var bange for vi ville have sex. Så vi måtte aldrig være alene. Alle døre på vid gab når vi sås og de kom hele tiden ind. Begrænsninger i hvor ofte og hvor jeg måtte se ham. Overvågning af vores mails. Udviste vrede over jeg kunne lide ham. Og i forhold til sex gik snakken kun på jeg ville fortryde det, hvis jeg gjorde det. Ingen åben snak om krop og lyst, prævention osv.

Det endte med at jeg havde sex med ham alligevel som 13-årig. Vi fandt da en måde. Jeg har aldrig fortrudt det et sekund. Jeg var glad for ham, han gjorde mig tryg og det var en god oplevelse.

Til gengæld var det en stor mangel og forvirring i min seksualitet at jeg ikke kunne snakke med mine forældre om det og måtte skjule min seksualitet og ikke havde nogen at stille spørgsmål.. 

Aldrig om jeg vil gå den vej med mine egne børn. 

Anmeld Citér

13. maj 2018

Tystys14

Synes faktisk det en okay aldersforskel, især fordi drenge/mænd godt kan være lidt bagud for deres aldre når det kommer til modenhed. Måske er de simpelthen bar samme sted i udviklingen.

Tænker du prøve at invitere ham over sammen med din datter og lærer ham at kende, måske viser det sig han er lige så fornuftig som din datter. 

Jeg var lige fyldt 17 da jeg mødte min mand på dengang 31 år. (mine forældre var dybt imod dert, men accepterede at det var det valg jeg tog.) nu det 8 år siden, vi er stadigvæk sammen og har to børn sammen.   Jeg er personligt så glad for vi er her idag, og taknemlig for mine forældre dengang lod os være.

Anmeld Citér

13. maj 2018

Babilooo

Få talt med hende så hurtigt som muligt vedrørende prævention.

der er mange hormoner i en 18 årlig drengs krop. 

Og ofte et forkert hoved de tænker med

Anmeld Citér

13. maj 2018

JC2014

Profilbillede for JC2014

Det er ikke en aldersforskel som jeg finder alarmerende. Hvem han var som person ville fylde meget mere hos mig. Jeg fik selv en kæreste på 19 da jeg var 15. Vi var sammen i halvandet år, og var da glade for hinanden i den periode. Da jeg var 17 fandt jeg ham der nu er min mand, der på det tidspunkt var 23. Han nåede lige at fylde 24 2 måneder inden jeg fyldte 18. Man kan godt være næsten det samme sted i livet mentalt, selvom der lige er en aldersforskel på et par år. Hvis han som sagt var en sød, kærlig og tålmodig fyr ville jeg ikke være så bekymret for relationen.

Anmeld Citér

13. maj 2018

Anonym

Anonym skriver:

Jeg synes ikke det er så slemt hvis hun kan passe på sig selv og ikke gøre ting før hun er klar til det trods aldersforskellen. Men de fleste “børn” i den alder er desværre allerede i den fase hvor de har sex. Om det er med en jævnaldrende eller med aldersforskel. Havde han været ældre, ville jeg nok synes det var for stort et spring, da hun stadig ikke er 15 (seksuel myndig), men det er hun snart og derfor ville du kun såre hende ved, at forbyde det nu. 

Jeg ville hvis jeg var dig, nok tage en snak med hende om ovenstående og så acceptere det, men samtidig forlange at jeg skulle møde ham, så jeg kunne se om han var en ordentlig sød og kærlig fyr. Stol på hun har den dømmekraft og inviter ham indenfor. Vær sød og åben overfor ham, så du ikke ødelægger noget. Det er altså ikke så slemt i den tid vi lever i. Du har fået et chok og det forståeligt at du lige skal tygge på nyheden og finde ro med det. 

Men du siger du har en klog datter. Lad hende vise hun er ansvarsfuld nok til, at tage sådan et valg ved, at være åben. Hvis han var en rod havde hun nok ikke fortalt dig det. Synes det flot hun kommer og siger det. Det bekræfter mig i, at hun netop er som du siger 

Anmeld Citér

13. maj 2018

God-mor

Anonym skriver:

Du overreagerer lidt må jeg sige. Tag en snak med din datter omkring forholdet, og også omkring grænser hvis du er bange for, at hendes grænser skal overskrides. Ville også lige tage en snak om prævention. 

Men jeg havde en kæreste på 18, da jeg var 14. Det holdte i 1 års tid og så var det, det. Det var i øvrigt et ganske fint forhold og piger er bare ofte lidt længere fremme end drengene, så mentalt er de sikkert samme sted. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.