14 årig kærester med 18 årig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. maj 2018

Anonym

Mor og meget mere skriver:

Har du tænkt over, at livet indimellem er lidt mere nuanceret end jura? En pige på 15 år og otte dage kan føle sig presset til sex af sin 16-årige kæreste - han foretager sig intet ulovligt. En pige på 14 år og 352 dage kan med glæde og fornøjelse have sex med sin 18-årige kæreste - det er ulovligt. Ingen med lidt sund fornuft ville da anmelde sidstnævnte unge mand. Hvad skulle formålet være? 

Som mor eller anden nærtstående voksen ville jeg se på den aktuelle situation og ikke på dåbsattester. Er fyren god ved hende, har jeg tillid til, min datter kan sige fra, hvis hendes grænser overskrides - eller er der tale om et assymetrisk forhold, hvor en umoden pige er kommet i kløerne på en dominerende fyr, hun vil gøre alt for at holde på? 

.  

Men har du tænkt over, at hvad end du og jeg har af holdning ( jeg har slet ikke ytret min, blot resumeret hvordan loven nu engang er), så ER det lovgivning. Og med lidt sund fornuft, kan du jo nok se, at moderen måske ikke har en interesse i at melde ham, men hvis du ser lidt mere nuanceret på det, så kan der jo altså være andre der får ondt i røven, og den her 18 årige dreng, kan få store problemer. HVIS de vel at mærke har sex, hvilket vi ikke ved. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. maj 2018

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Men har du tænkt over, at hvad end du og jeg har af holdning ( jeg har slet ikke ytret min, blot resumeret hvordan loven nu engang er), så ER det lovgivning. Og med lidt sund fornuft, kan du jo nok se, at moderen måske ikke har en interesse i at melde ham, men hvis du ser lidt mere nuanceret på det, så kan der jo altså være andre der får ondt i røven, og den her 18 årige dreng, kan få store problemer. HVIS de vel at mærke har sex, hvilket vi ikke ved. 

Nu er det jo ikke til at vide, hvilke indlæg du står bag ud over det, jeg har citeret, eftersom der er flere anonyme i tråden, så hvad du tidligere har skrevet og ikke skrevet, er jeg ikke klar over. Det indlæg - formentlig fra dig - som jeg citerede, hævdede, at “folk” ikke har noget problem med, at “det er ulovligt”. “Det” må være et eventuelt sesksuelt forhold, og som du selv skriver, ved vi jo ikke, om de har et sådant. Men det, “folk” kunne/skulle have et problem med i forhold til ulovlighed, er altså fyrens risiko for at blive anmeldt af andre? Det aspekt har slet ikke været nævnt tidligere, så det tror jeg ikke, du bare kan konkludere, at “folk” ikke har et problem med. Det er jo en helt anden vinkel. 

Anmeld Citér

12. august 2019

bumpymathias1

Anonym skriver:

Åh. Det er alt det, jeg ikke kan holde ud at tænke på 

Har bare så nødig lyst til at skulle retsforfølge eller det der ligner..

alså må jeg sige en ting jeg er 18 år og er forælsket i en på 14 jeg er ikke ude efter sex så syndes lige du burde tænke dig om før du taler jeg har sagt til hende at jeg ikke vil ha sex før hun er over 15 og helst ældre så.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.