Anonym skriver:
Han mener det er SÅ skidt at tage lån. Og ja, jeg har prøvet at snakke med ham om det, ved at fortælle om nogle af mine veninder som selv har gjort dette af nødvendighed. Desværre han ændrer slet ikke sin mening - Men igen han fik også en kæmpe sum penge med sig fra sin forældre til at starte sin tilværelse med.
Og vi får faktisk flere udgifter, da han har tænkt sig at lease en bil fra maj. det er 2600 kr ekstra om måneden udover almen udgift for mad, varme, vand.
Så ja, jeg kommer til at leve meget skrabet. Jeg har ikke kørekort, så skal også lige finde ud af, hvad vi gør med leasing bilen.. Der er det jo ikke fair, at vi betaler ligeligt, når jeg ikke kører i den
Skal have det fortalt til ham, og jeg tænker det muligvis gør det en smule bedre, at jeg ikke har tænkt at gøre det 12 mdr, men enkelte mdr, og derved spare op til de 2 mdr jeg ikke får su-barsels-klip..
Ved at have læst en del af jeres kommentarer herinde, har jeg fået mere blod på tanden i forhold til at fortælle det - som det er.
Han vil rigtig ofte gerne have det sidste ord i flere aspekter af vores liv sammen ( heriblandt hvem jeg inviterer til vores søns navnefest fx) og det skal der sættes en stopper for 

Dejligt at du får blod på tanden, for det lyder da ret hårdt med de fordomme. Jeg bryder mig heller ikke om lån, og nogle mennesker tager dem på forkerte baggrunde, men hvis man helt reelt ikke har til dagen og vejen, så er det jo en nødvendighed. Så er det jo mere uansvarligt at lade være.
Nu ved jeg jo ikke helt historien til de ting du nævner, men tænker at det jo netop også kunne være et fint træk fra din side, at du også betaler til bilen. Hvis det er den, der får ham på arbejde, så giver den jo også dig mad på bordet, hvis du får del I hans løn. Så er det en fælles udgift ligesom baby. Hvis han leaser et monstrum for hyggens skyld, kan han selvfølgelig ikke forvente dit tilskud.
Ligeledes ved jeg ikke med navnefesten. Hvis det er fordi han tror han bestemmer det hele og kan nedlægge veto, så duer det ikke, men omvendt skal han vel også være medbestemmende? (Du skriver “hvem jeg inviterer”, derfor lyder det lidt som om du skal have sidste ord). I min optik har begge parter lige meget at skulle have sagt.
Hvis han ikke vil give dig penge, og han ikke synes du skal tage lån, må I jo indrette jer efter din indtægt. Så skal I finde bolig, bil osv. som kan dækkes af din SU plus det samme fra hans side. Det gider han måske heller ikke