Anonym skriver:
Kan godt se pointen i det, du skriver. Jeg er ikke modig nok, til at forlange han betaler lånet.
han mener vi har fælles økonomi. Og han har sagt vi skal ligge vores opsparinger sammen, nu hvor vi skal giftes
jeg er bare pinligt berørt over, at jeg har mindre end ham.
og ja, jeg kan IKKE få mig til at sige, han skal betale mine udgifter de to måneder, med penge som han selv har optjent. Hvis jeg ligger min opsparing sammen med hans, så vil det være en anden sag.
Han er ikke så god til at bruge penge, og jeg synes ofte han burde bruge flere på sig selv. Han ender tit med det billigste tøj og sko..selvom han sagtens har råd til st bruge lidt flere penge på kogle ordentlige sko..
Men du skal jo tænke omvendt. Han betaler ikke dine udgifter, han betaler for at du er hjemme på barsel. Hvis I skal være et par, mand og kone, far og mor, så stopper i hvert fald for en stor del af økonomien tanken om mit og dit - det kan slet ikke gøres op på den måde, for er det så kun det man har faktura og bon på eller er det også alt det andet?
Du kunne fx tage et studiejob når barnet er et år og så er der får der skal hente hver dag, hvis det ikke kan lade sig gøre jamen så mister du penge, det kan være pga du er studerende så er det dig der tager alle barn syg og så sparer han den udgift. Og meget meget mere.
Det er i min optik helt uholdbart, at du er pinlig berørt, ikke kan få dig selv til at sige.... Det er den mand du har haft orgasme sammen med, den mand du skal stole 110% på når du måske skider på gulvet og råber om hjælp midt i en ve, det er også den mand du skal opleve det smukkeste i livet sammen med og den mand du skal opleve nogle af de hårdere dage sammen med og hvor du skal have mod på at sige fra. Hvis jeg var din mand ville jeg enormt ked af, at du ikke turde fortælle mig om dine tanker, at du ikke turde kræve vi var to om det her. Han skal jo ikke forsørge dig i 2 måneder han skal forsørge sin familie fordi moren til hans barn står uden indkomst fordi vi har valgt ikke at aflevere hans barn som 6 måneder i en vuggestue. Egentlig kunne han jo også være den der overtog barslen når baby var 6 mand så du kunne fortsætte dit studie - det ville jeg da mene var mest konstruktivt, han kan som minimum få dagpenge og du kan så få SU.