Min situation da jeg ventede vores søn (som er nr. 2) minder meget om din.
Min barsel udløb sidst i Oktober og jeg kunne først starte op i skole igen i starten af Januar og ellers skulle jeg have startet til August. Min søn var samtidig meget krævende (præmatur), så det var faktisk slet ikke en mulighed at jeg kunne starte tidligere op, da Januar faktisk også ville være tidligt med hans udfordringer.
Det var aldrig et spørgsmål om hvordan jeg skulle forsørge mig selv i de måneder jeg ingen indtægt havde; det sørgede min mand for. Han satte til side af sin løn og jeg satte den lille smule jeg kunne til side så ingen af os havde penge "til os selv" det meste af barslen. Jeg skulle aldrig spørge eller noget, han tog det som den selvfølge det burde være, at han skulle forsørge sin familie mens jeg intet havde. Det eneste han nogensinde sagde til det var at han jokede med at så skulle jeg også stå for alt det huslige, men han hjalp stadig til hver dag når han kom hjem fra arbejde.
Hvis min mand havde nægtet at hjælpe med at betale havde han fået af vide at så kunne han få lov at betale 1333 kr om måneden som samværsforælder. Jeg synes at det ville være helt vildt respektløst.
Anmeld
Citér