Carina:-) skriver:
Jeg så hellere de penge gik til bedre forhold især på små børn området.
Men tror næppe det sker og slet ikke hvis der skal ske så stor lønstigning og betalte frokostpause til alle.
Så jeg kan ds godt have min bekymring om hvor vidt lønnen skulle gøre noget mhs til hvem der vil læse til pædagog. Lærer eller inden for sundhrdsverden
For dem jeg kender i de brancher har ikke valgt jobbet et pga løn men fordi de har lyst til at arbejde med mennesker.
Og er de forhold så forringet som de er nu eller højst sandsynligt værre er det næppe den vej man går
Personligt ville jeg ønske at der kom mange flere varme hænder.
Men som pædagog indenfor special området, syntes jeg det er virklig problematisk, at jeg ik ka få de kollegaer der er brug for, fordi lønnen simpelhen ik er god nok i det offenlige. Har mistet rigtig mange fantastiske kollegager, fordi lønnen i det private er markant bedre.
Noget andet der også ka være rigtig svært, er at få en fuldtidsstilling, som pædagog. Kender mange, mig selv inklusiv som kun har 30-32 timer om ugen, fordi stillingerne ik er der. Og overskuddet er måske heller ik så stort, indenfor mit område, da arbejdet er seriøst hårdt, med meget uddadreagerende borger, som ska ha hjælp til alt.
Set fra arbejdsgivers side, må det self være træls, når medarbejder blir ramt! Vh Stine
Anmeld
Citér