Strejke??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. marts 2018

nielsen80

StineW79 skriver:

Noget andet man også ska huske når strejken rammer, er at det jo altså "ikke kun" er lære, pædagoger osv der nedlægger arbejde.

Det gælder også kraftvarmeværker, offenlig trafik og mange andre vigtige ting.

Og hvis nogen tror det blir hårdt at undvære pasning, så ska man huske at tage de andre ting med også.

Også ka man jo spørge sig selv, hva man vil "ofre" for fællesskabets skyld og om man så ik heller vil pege finger på dem der tager beslutningerne, frem for arbejderne, som bare gerne vil ha bedre vilkår?? Vh Stine 

Men hvem peger fingre? Der er ikke en eneste, der har skrevet, de holder med arbejdsgiver, tværdimod har alle skrevet, de har sympati for sagen.  Ja det bliver mega ufedt, højgravide er nervøse for om, der er JM, når de skal føde, ældre er nervøse for deres hjemmepleje, de syge for plejen på sygehuset, og småbørnsfamilier for pasning. Og på trods af det, igen, så er der ikke en eneste der peger fingre - enkelte stiller opklarende spørgsmål og bidrager til afmystificering af myter om det private jobmarked, men alle tilkendegiver, at det er en god sag.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. marts 2018

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Abracadabra skriver:

Jeg har intet imod, at regningen sendes til kunderne (= ingen skattelettelser), hvis både borgere og offentligt ansatte får det bedre. 

Helt enig 

Anmeld Citér

7. marts 2018

StineW79

Profilbillede for StineW79
nielsen80 skriver:

Men hvem peger fingre? Der er ikke en eneste, der har skrevet, de holder med arbejdsgiver, tværdimod har alle skrevet, de har sympati for sagen.  Ja det bliver mega ufedt, højgravide er nervøse for om, der er JM, når de skal føde, ældre er nervøse for deres hjemmepleje, de syge for plejen på sygehuset, og småbørnsfamilier for pasning. Og på trods af det, igen, så er der ikke en eneste der peger fingre - enkelte stiller opklarende spørgsmål og bidrager til afmystificering af myter om det private jobmarked, men alle tilkendegiver, at det er en god sag.

Som pædagog har jeg faktisk fået peget et par finger i vores retning. Og har faktisk også fået at vide at "vi" er urimelige, fordi vi gerne vil ha bedre vilkår.

Men oplever ellers også generelt at rigtig mange, gerne vil støtte, så det er jo dejligt! Vh Stine 

Anmeld Citér

7. marts 2018

nielsen80

StineW79 skriver:

Som pædagog har jeg faktisk fået peget et par finger i vores retning. Og har faktisk også fået at vide at "vi" er urimelige, fordi vi gerne vil ha bedre vilkår.

Men oplever ellers også generelt at rigtig mange, gerne vil støtte, så det er jo dejligt! Vh Stine 

Arh på den måde, det ved jeg jo intet om. Troede du mente i selve tråden.

Anmeld Citér

7. marts 2018

StineW79

Anonym skriver:

Nu hvor kommunen også har meldt lockout ud men udtalt at ældre og handicap området er fritaget. Har i forstand på det?

min arbejdsplads (i hjemmeplejen) var udtaget til strejke, men ikke lockout efter hvad KL udtaler, betyder det at vi “bare” skal strejke så eller bliver det totalt nulstillet og vi alle kan tage på job som vanlig?? 

Jeg er endelig også forvirret.

Jeg arbejder på en døgninstitution og vi ska strejke, hvilket højest sandsynlig betyder vi ska arbejde med nødberedskab.

Vi ka ik lave en total arbejdsnedlæggelse, så ved lockout, ska vi stadig møde på arbejde. Vh Stine 

Anmeld Citér

7. marts 2018

StineW79

nielsen80 skriver:

Arh på den måde, det ved jeg jo intet om. Troede du mente i selve tråden.

Nej Nej!! Syntes den her tråd holder en total god tone. Virklig fedt! Vh Stine 

Anmeld Citér

7. marts 2018

Anonym

StineW79 skriver:

Jeg er endelig også forvirret.

Jeg arbejder på en døgninstitution og vi ska strejke, hvilket højest sandsynlig betyder vi ska arbejde med nødberedskab.

Vi ka ik lave en total arbejdsnedlæggelse, så ved lockout, ska vi stadig møde på arbejde. Vh Stine 

Jeg var også mere nysgerrig på om strejken stadig gjalt så der skal kaldes nødberedskab ind eller om den bliver nulstillet og vi slle kan få lov at møde ind nu hvor vi ik bliver lockoutet. Det synes jeg nemlig ik jeg får svar på nogle steder 

Anmeld Citér

7. marts 2018

StineW79

Anonym skriver:

Jeg var også mere nysgerrig på om strejken stadig gjalt så der skal kaldes nødberedskab ind eller om den bliver nulstillet og vi slle kan få lov at møde ind nu hvor vi ik bliver lockoutet. Det synes jeg nemlig ik jeg får svar på nogle steder 

Nødbemanding som jeg forstår det! Vh Stine 

Anmeld Citér

7. marts 2018

Janey

Profilbillede for Janey
Anonym skriver:

Strejken gælder stadig, så der vil være nogle, der strejker og nogle, der er lockoutet, har jeg lige læst på TV2s hjemmeside. Om de strejkende og de lockoutede så får samme konfliktstøtte fra fagforeningerne, har jeg ikke set noget om.

Anmeld Citér

7. marts 2018

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Janey skriver:

Strejken gælder stadig, så der vil være nogle, der strejker og nogle, der er lockoutet, har jeg lige læst på TV2s hjemmeside. Om de strejkende og de lockoutede så får samme konfliktstøtte fra fagforeningerne, har jeg ikke set noget om.

Hos os overgår vi, der strejker, til samme lån som de lockoutede. Det er fair nok. Så undgår vi forhåbentlig evt. intern strid bagefter. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.