Aki.S skriver:
Jeg er så enig med dig. Det er lige præcis mine tanker.
Synes bestemt heller ikke man skal finde sig i hvad som helst, og få at vide at det er egoistisk af mig at føle som jeg gør. 
Uden at vide det, så tror jeg at mange som reagerer som de gør, i forhold til at du er egoistisk og din mand bare skal tage børnene og besøge farmor ligemeget hvor dårligt farmor opfører sig osv, er fordi de selv har sønner, og er bange for at de selv ender sådan en dag, fordi de måske godt ved om dem selv, at de også kunne være svære at “leve sammen med” om man så må sige, som svigermor.
Jeg er selv drengemor, men, måske lidt selvfedt, hvad ved jeg, føler jeg at jeg har mit på det rene og vil da til en hver tid vide med mig selv at mine sønner altså er flyttet hjemmefra og sammen med en anden kvinde, så jeg er bare heldig hvis jeg bliver delagtiggjort i deres og deres børns liv, derfor vil jeg som farmor til den tid, være sikker på at vise både interesse og taknemmelighed over at være en del af deres liv, og ikke bare sidde og vente på at de kommer til mig og forvente at det SKAL de fordi jeg er deres farmor og mine sønners mor.
Dermed sagt, kan det samme jo sagtens gøre sig gældende for mødre med døtre, men der er så meget debat om det med farmødre og måske lige netop derfor, er mange drengemødre/farmødre sådan lidt opfarende på det punkt, fordi de FORVENTER modstand fra svigerdøtre.
Igen, jeg VED det ikke, jeg gætter bare.
Anmeld
Citér