Aki.S skriver:
Lyder godt nok anstrengede med din svigerdatter, men som du selv skriver burde man kunne holde det på et plan for husfredens skyld.
Jeg vil helst ikke gå i detaljer, da det så ikke er særlig anonymt mere. hun kan på ingen måde tåle at man siger hende lidt imod (eller fra når grænsen bliver overskredet). Hun er ikke en man siger imod.
Jeg har desværre prøvet at kontakte hende, for jeg synes vi skulle tale om det da jeg gerne vil høre tingene fra hendes side og høre hvorfor det er kommet så langt. Så vi begge kan komme med vores side og måske have lidt forståelse og se fremad hvordan vi skal få det til at fungere netop for deres skyld. Det skrev jeg også til hende. Men det var langt fra godt nok, nej jeg SKAL ønske at få et forhold til hende fordi jeg kan lide hende. Og hvis jeg ikke kan det, er der lukket. Også ignorerede hun desuden mig og fortalte det til min mand.
synes lidt jeg har gjort mit bedste for en dialog..
Jeg er heller ikke bange for at sige undskyld. Men problemet er, hun gjorde mig rigtig ked af det. Og hun mener ikke hun har gjort noget galt. Det kan så være hvad det er, men det ændre ikke på hendes handling gjorde mig ked af der. Jeg vil ikke undskylde for at blive ked af det. Men vi kommer aldrig videre så længe jeg ikke undskylder, det har hun også udtalt..
Hun lyder træls....
Og hvor er det altså hårdt med mennesker der bare ikke kan se længere end deres egen næsetip.
Hun burde af kærlighed til hendes søn ,tage sig sammen
Men det du beskriver er jo et patetisk menneske der ikke formår at se andet end egne behov,
Hun lyder barnlig og egoistisk- og hvis du ønsker et minimum forhold bliver du nødt til at spraye dig med teflon når du skal være i samme rum.
Trække vejret dybt og slug din stolthed og sig så undskyld så I kan få ro på.
Jeg ved godt det er mega svært når man ikke synes man skylder en undskyldning- men jeg har også sagt undskyld til svigerdatter bare for at min søn kunne få ro.
Jeg sagde undskyld fordi hun mente jeg ignorerede hende til et vigtigt møde ved kommunen .
At jeg snakker med min ex svigerdatter - selv om jeg er plejemor for hendes ( og min søns søn)
At jeg ikke har hilst på hendes mor ,for jeg måtte jo have set hende når hun så mig. ...
Jeg har sagt undskyld mange gange - selv om jeg havde lyst til at ( ja vildt barnligt ) ruske hende i stykker for hendes latterlige beskyldninger,hendes surmuleri,hendes brægen op når hun føler sig forbigået ,og hendes konstante se mig attityde
Lyder jeg bitter? 
Og hvis du gør det samme ,får du fred- I får fred,
Jeres lille barn får fred- for det er ikke godt hvis I er vrede/kede af det- og det gør ikke noget godt for jeres forhold.
Og så vinder hun - hun vinder hver gang du er ked af det- hver gang din mand er ked/vred og I skændes.
Så giv den ynkelige kvinde ret - ret i alt hvad hun kæfter op om,for hvad skal hun så kunne brokke sig over.
Og så får I fred - og du sluger den satans kamel - og glæder dig over hun ikke lever evigt.