Mor og meget mere skriver:
Du skriver det jo selv - der er kun én, der tjener penge fremfor to. Ergo har enlige som udgangspunkt cirka de halve penge at gøre med, ergo havner de med en meget lav husstandsindkomst, ergo får de ofte boligstøtte - er du slet og ret imod, at børn af enlige skal leve i fysiske rammer, der minder om andre børns? Groft sagt bør de leve med halvt så meget plads i halvt så gode omgivelser som dem, der har samlevende forældre - eller hvad?
Og de 500, I har sat af om måneden til børnene - er det pr. barn eller for begge? I første tilfælde - finansierer de så 1/4 af jeres mad, vand, varme, el, frisør, vaskepulver, shampoo, transport, gaver osv. osv.? Så når der skal købes flyverdragter og støvler til et barn, hvilket mig bekendt vil koste mindst 1000 kroner, så har I brugt to måneders “børnepenge” ud af 12 måneders, altså 1/6, og så skal de sidste 5000 dække alt ovenstående? Fordelt over et år? Er der penge til, at jeres børn får madpakker hver dag, kommer i bad, får vasket tøj osv. i dét regnskab? Har de cykler, skoletasker, legetøj etc. etc.? Hvordan får I det til at hænge sammen?
De 500 kr er jo self uden forbrug som vand osv
De 500 kr er for 2 børn og dækker fint udgifter til tøj (og mine børn går fint klædt, på trods af køb af brugt tøj og at den lille arver), det er absulut ikke fordi vi spare jeg gider bare ikke give over 1000 kr for en flyverdragt jeg kan få til en 100 kr som er så god som ny
Og jeg har på intet tidspunkt sagt noget om at det ikke var fair, jeg har bare sagt at økonomisk er er der fordele i at bo alene.
Boligstøtten er meget høj (i hvert fald i min situation) og vil stort set dække hele huslejen, så er der den post mindre.
Jeg ville bruge mindre strøm, vand og faktisk også varme (min kæreste vil gerne have det som var han i syden året rundt)
Jeg ville få hel/delvis friplads i institution (det er dælme mange penge)
Få øget børnetilskud
Mere su
Og 1200 kr pr barn for faren
det er altså 2400 kr 
Derudover modtager man jo stadig børnepenge som dælme også er luksus
Så enlige får rigtig meget foræret om det er fair udtaler jeg mig ikke om, men faktummet er i min situation ville min økonomi se ud på samme måde eller måske enda bedre hvis jeg var alene og det på trods af at jeg har en kæreste der tjener godt